Annons:
Etikettberoende
Läst 5399 ggr
[YlvaP]
2010-01-08 12:07

Jag har ett val men..

Jag är en sån som skär sig när det blir för jobbigt. Har redan lämnat bort en liten kniv till min psykolog och jag höll uppe i nästan två månader. Nu har jag börjat igen men en annan liten kniv och när vi pratade om det över telefon så sa hon att jag kunde ta med mig kniven om jag ville. Men min hjärna sa bara att jag var tvungen att lämna in den så jag var tvungen att skära mig och helst så mycket det bara går innan måndagen då nästa träff är.

Jag vet fortfarande inte om jag vill lämna bort den men samtidigt så är det bra att jag inte fortsätter med det jag håller på med. Vet egentligen inte vad jag ville med detta inlägg mer än att skriva av mig.

Annons:
Katarina
2010-01-08 13:28
#1

Spelar ingen roll huruvida du lämnar in den eller inte. Vill man så går det, oavsett vad du lämnat in eller inte.

Det sitter i psyket, inte i kniven.

isa
2010-01-08 15:46
#2

#1 jag håller med dig. Det är nog inte kniven som styr denna handling.

Många styrkekramar till Ypax, hoppas det vänder och du mår bättre snart.

kerstinjo
2010-01-08 17:56
#3

Men ibland kan ett tvångsmässigt beteende vara kopplat till en speciell sak. Just den kniven du pratar om, även om alla andra vassa verktyg kan göra samma skada.

Strunta i kniven ypax, och använd oss som bollplank i stället.

 Kerstin 

 

[YlvaP]
2010-01-08 18:10
#4

Jag skall försöka att inte använda den kniven fram tills måndag men det kommer att vara tufft.

[YlvaP]
2010-01-08 18:15
#5

Vi pratade om att jag skulle ta en Atarax för att döva ångesten med eller prata med någon som får en på andra tankar (här blir kanske bra?) eller så skulle jag testa ett gummiband mot handleden.

kerstinjo
2010-01-08 18:22
#6

#5 Gummiband runt handleden låter inte som en bra lösning.

Ta dig du en Atarax för ångesten och använd oss som ett bollplank.

Jag kommer att vara här en stund. Jag har inga lösningar, men jag kan lyssna.

 Kerstin 

 

Annons:
[YlvaP]
2010-01-08 19:40
#7

Varför är inte ett gummiband bra då? Inte för att det funkar på mig.

kerstinjo
2010-01-08 19:44
#8

#7 Strypa av blodtillförseln? Vad ska det vara bra för? Amputera en hand?

Förlåt mitt burduska svar.Glad

 Kerstin 

 

[YlvaP]
2010-01-08 19:54
#9

Nä den är inte så hårt åtsatt. Utan jag skall kunna snärta till bandet mot huden så att det känns.

kerstinjo
2010-01-08 19:58
#10

Du stryper ändå blodtillförseln i hand och fingrar och kan få framtida men utav det. Känslobortfall i handen t.ex. Vill du inte kunna känna dina barns mjuka hår? Kunna knyta deras skor?

Var rädd om dig vännen min.

 Kerstin 

 

flikkan77
2010-01-08 20:00
#11

#10 Man kan ha ett så löst gummiband att det hänger runt handleden och ändå snärta med det. Tror inte det är någon större risk att strypa blodtillförseln då.

"You just have to belive…"

[YlvaP]
2010-01-08 20:02
#12

Precis så, den är lös rund handen. Flört

[Ambrosia]
2010-01-08 22:34
#13

#10 Kerstinjo: Vilket underbart nickname du har. Min förra kurator hette Kerstin och hon var helt underbar! *Ler STORT*.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

Annons:
HannaM
2010-01-09 02:43
#14

Vill man så gör man. När man ligger inne är det oftast som så att man blir mer "kreativ" i sin jakt på saker att skada sig med, allt går att använda i stort sett. Det sitter i psyket men om det känns bra att lämna ifrån sig kniven så gör det. Det kan hjälpa dig om du känner att det kan.

Verra88
2010-01-09 02:51
#15

ypax jag har varit där du är nu jobbigt läge jag brukar tänka på alla ärr som kommer  efter och alla nära och skära som kommer stirra på såren då brukar jag kunna hålla mig undan fån att skära mig. Eller så skriver jag av mig eller bara gör nått så jag slipper skära mig för ärr är inte kul men att känna smäta då man har ångest är skönt tycker jag men frågan är, är det värt det?

allhealing
2010-01-09 04:09
#16

ypax

Insikt är en bra början till förändring om man nu väljer… Vad man sen väljer att inse är även det ett val man kan välja… Att välja själv eller låta andra välja är även det ett val.. Livet består av val hela tiden…. Väljer vi själva att välja är det helt klart enklare att vända på skutan…. om man nu väljer att välja…… att inte välja är även det ett val…..  då väljer man att lämna bort sitt val…   att lämna bort sitt val förenklar inte precis möjligheten att styra sin skuta….  men även det är ett val man kan göra…. många gör valet att låta någon annan välja…. det kan tyckas bekvämt till en början….  för då slipper man ta ansvar…  men egentligen är det inte heller sant….   om man tittar lite närmre på valet….  för visst var det så att när man ger bort sitt val så ger man beslutet och ansvaret till någon annan… men detta är enbart en illusionen… man kan inte avsäga sig ansvaret…. däremot kan man genom val tro att man slipper undan…. men det är inte sant…. en del väljer livet….. en del väljer att göra sina egna val och på så sätt skapa sig sitt eget liv… många låter andras val skapa deras liv… allt är ett val…  det bästa är dock att det går alltid att välja igen.. och igen…  och ingen… det går inte att misslyckas…  det går däremot att välja om…. och lyckas lite bättre…. och lyckas lite bättre…  och lyckas lite bättre… till slut har man kommit igenom en mängd med lyckas lite bättre i rad… då kan man till och med börja känna av inombords att det faktiskt går att vända på en skuta….. det enda man gjorde var att göra en mängd små val… om och om och om igen….

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Verra88
2010-01-09 04:17
#17

Det lät för inväklat för att förstå….

[YlvaP]
2010-01-09 10:21
#18

Hej alla. Tack för alla kommentarer. Jag gjorde rätt val igår. Jag tog en Atarax och la mig tidigt för att inte behöva skära mig. För när jag väl är i sängen vill jag inte upp förrän på morgonen därefter. Nu är det en dag kvar innan måndagen och jag hoppas att jag skall slippa denna ångest.

Verra88
2010-01-09 18:35
#19

Så bra jag gör precis som du måår jag för dåligt sover jag bara för då kan jag inte göra mig illa..

kerstinjo
2010-01-10 11:39
#20

#13 Tack. Glad

 Kerstin 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: