Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3438 ggr
flikkan77
2010-01-06 11:45

God Förmiddag 6 Januari!

Vad gör ni idag?

Själv funderar jag på att se på en film för valpen sover och maken är och styrketränar. Mår allmänt bra och känner mig liksom glad helt utan anledning och det är skönt.

Hoppas ni har en bra dag!

"You just have to belive…"

Annons:
Bergspuman
2010-01-06 12:08
#1

God Morgon i vinterkylan.

Här är det bistert kallt, överallt. Har en kall lgh, man får hålla sig igång hela tiden för att inte börja frysa, och ha rejält med kläder på.

Särbon kommer senare idag. Jag ska gå o hämta lite filmer jag beställt. Sedan ska jag laga nåt slags middag, men vet inte riktigt vad … kanske kalkonfilen jag köpte igår.

Det blir nog bra!

Katarina
2010-01-06 12:14
#2

Är tvungen att ta en tjur vid hornen idag, ska försöka mobilisera lite styrka inom mig först.

Min vovve Malva fyller nio år idag! Det blir lite mums till henne och Romeo senare idag.

flikkan77
2010-01-06 12:17
#3

Kallt ja, vi hade -15 ute i morse och bara +14 inne. Har luftvärmepump igång på natten men den är inte så effektiv när det är så här kallt. Burr! Inte direkt så man känner för att kliva upp ur sängen när det är så kallt inne.

Sitter och tittar på The Shining med Jack Nicholson. Läste ut boken igår så nu ville jag se filmen igen. Flera år sedan jag såg den.

"You just have to belive…"

Aviendha
2010-01-06 14:11
#4

Vad kul att höra flikkan :)

Själv så grämer jag mig över kylan, -27 ute, inte riktigt väder för långpromenad. Hanna är ju på besök, och det är riktigt trevligt :)

David
2010-01-06 14:18
#5

Blir en riktigt lugn och go dag idag. Ingenting inplanerat. Ingenting som måste göras. Helt underbart.

Är vackert ute, solen skiner, dock är det "lite" småkyligt. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Bergspuman
2010-01-06 14:44
#6

Uppdatering; ska inte laga middag, vi går ut o äter istället… kanske fixar efterrätt när vi kommit hem sen …

Annons:
fridaas
2010-01-06 15:04
#7

Goddag!

Här får man snart krupp på ungarna som inte har förstått att nyår är över än.. smälls fortfarande smällare och raketer, iaf 3ggr/hundpromenad, vilket gör det hela till ett helvete.. panikslagen hund som bara vill in och gömma sig under sängen känns inge bra..

Men man får väl bita ihop och gilla läget antar jag.. går ju inte att prata med dem då man försöker och de har glömt all svenska och engelska.. och bara kan prata något arabiskt språk..

Idag ska vi även försöka ta tag i storstädningen, slänga saker och tvätta..men det finns ingen motivation..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
2010-01-06 16:27
#8

Puh! har orkat stå 35 minuter på crosstrainerna och Lina har yrat runt och lekt med alla sina saker på en gång. Nu sitter vi i soffan och ser på film och förhoppningsvis tänker hon sova.

"You just have to belive…"

isa
2010-01-06 16:35
#9

God eftermiddag! Jag har fågelskådat. :o) Bästa för mig idag, var en duvhök på nära håll.

flikkan77
2010-01-06 16:39
#10

#9 Har fågelskådat genom köksfönstret har massor av pilfinkar och grönfinkar, dock undrar jag vart vårt hackspettspar har tagit vägen denna vintern.

Vi har en rovfågel som brukade sitta på telefonstoplarna innan det kom så mycket snö, men efter det har jag inte sett den. Har för mig att det var av en sort som brukar flytta utomlands under vintern men förra året var den kvar här hela vintern.

Minns bara inte vilken sort det var… och minns inte mer hur den såg ut än att den är brun. Glad

"You just have to belive…"

isa
2010-01-06 17:49
#11

#10 Trevligt med fågelskådning genom köksfönstret inne i värmen! Grönfinkar är fina tycker jag. De ser nästan ut som "en vild svensk kanariefågel".

Jag tror vi har talat om din rovis på telefonstolpen förut. Om jag minns rätt så sa du att den inte var så stor och att du sett den ryttla (stå stilla i luften och "flaxa" med vingarna") jag tror vi sa att det var en tornfalk.

inatt kommer förresten en repris på en Tornfalksfamilj kl.01.55 på tv1. Kanske du kan spela in och kolla senare? obs! det är ingen som pratar under hela programmet, så man måste ha nerver att orka med ett sådant program, det är bara naturens ljud man hör. Om du kollar så vet vi sen om det är en tornfalk du sett. Annars tror jag det är en ormvråk, fast de är större.

flikkan77
2010-01-06 17:57
#12

#11 Ormvråk! Det är det det är som brukar sitta hos oss. Frågade maken för han har bättre koll på fåglar än mig… framförallt så minns han vad de heter i alla fall.

Men vi har sett tornfalk också här.

Ska spela in en film i natt men annars hade jag kunnat spela in tornfalkarna istället.

"You just have to belive…"

isa
2010-01-06 18:07
#13

#12 Ok. Bra, då vet vi! Jag gillar ormvråkar! De ser ut som små örnar tycker jag.Glad Jag hoppas mitt ormvråkspar kommer tillbaka i vår, och föder upp nya ungar. Förra året fick de bara en unge. Men jag fick följa det hela ända från början till slut, det var jätteintressant. De parade sig, inte alls långt ifrån mig, det tog jag som ett tecken på att de inte alls ser mig som något hot. Jag har ju stått och kollat på dem , 3 år i rad här. Men jag fick en kraftig demonstrationsflygning, när ungen var liten och inte kunde flyga än, jag hörde den skrika efter mat, men jag såg aldrig vart boet var någonstans.Men jag var sannolikt alldeles för nära boet, för en av föräldrarna flög jättenära mig i huvudhöjd och stirrade på mig med ganska arg blick. Då lämnade jag dem ifred, och kom inte tillbaka förrän ungen var flygfärdig.Då blev jag faktiskt lite rädd, och inte så lite rädd heller för den delen. Det kändes tydligt att den ville att jag skulle hålla mig därifrån.

Annons:
flikkan77
2010-01-06 18:12
#14

#13 Roligt att du kommer så nära fåglarna ändå! Att de blir lite sura när de har unge är ju förståeligt. Hoppas verkligen de kommer tillbaka till dig i år med. De är rusktigt fina!

När de slår gräs på åkrarna omkring så kan vi ha en hel del rovfåglar på både stolpar och i luften. Det är så härligt att se dem ryttla och sen göra en störtdykning mot marken.

"You just have to belive…"

isa
2010-01-07 13:16
#15

#14 ja, det är jättehäftigt. En del ormvråkar ryttlar ju också. Den ena av mitt par, jag tror det var honan, som ryttlar. I mitt naturreservat är det ofta fiskgjusar, och det är så häftigt när de står och ryttlar och sedan störtdyker ner i vattnet och kommer upp med en fisk i klorna.Glad

God middag!

flikkan77
2010-01-07 15:13
#16

#15 Fiskar kommer som tur är aldrig ormvråkarna upp med. Hade varit lite lustigt eftersom vi bara har åkrar här och inget vatten. Flört

"You just have to belive…"

Salladshataren
2010-01-07 16:24
#17

#8 Är det fullt ös, medvetslös som gäller för valpisen? Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
2010-01-07 17:01
#18

#17 Ja, det kan man lugnt säga! Att det kan finns så mycket energi i en sån lite kropp. Ända tills den tar slut och de tvärsomnar och knappt går att väcka.

"You just have to belive…"

Salladshataren
2010-01-07 17:05
#19

Hehe, påminner om Sweep när han var en valp ;) Först kunde han hålla på springa omkring och leka, sen i andra sekunden somnade han…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
2010-01-07 17:41
#20

Fast ibland blir de övertrötta och gnälliga. Det var Lina alldeles nyss. Fick hålla fast henne i knät i 10 minuter tills hon somnade och det var rätt gnälligt ett tag.

När hon väl somnat så är det dock bara att lägga henne på sin filt så sover hon vidare, men just somnandet är svårt ibland. Puh! Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Upp till toppen
Annons: