Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6303 ggr
flikkan77
1/11/10, 6:27 PM

Labolina! (Totalt OT)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte hålla mig längre, Lina får en egen tråd här. Så kan jag sluta lägga bilder på henne i alla andras trådar och sånt och hålla mig här. Oskyldig … också slipper de som inte tycker att valpar är så söta att se bilder på henne överallt.

Hon är mitt egna lilla lyckopiller! Skrattande

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
1/11/10, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag kom jag på varför leksakerna är blöta ibland. Tydligen behöver de badas!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/11/10, 6:29 PM
#2

Kan ju tillägga att är det någon som tycker att tråden är alldeles för OT så är det bara att säga till så tas den bort. Glad

"You just have to belive…"

Aviendha
1/11/10, 6:51 PM
#3

Nej, inte ta bort något så sött och positivt! Även om jag inte sett henne annat än på bild och läst om henne här så smittar positiva saker som du vet ;) Meeer Labolina!

flikkan77
1/11/10, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Fröken Saluki tycker om henne när hon sover. Annars tycker hon att det var rätt onödigt att skaffa en sådan där gulpälsad studdsboll. Hon muttrar och fräser åt Lina och Lina bara avgudar henne!

"You just have to belive…"

Lyan
1/11/10, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vad söta!

Här kommer bild på min älskling (vad skulle jag göra utan honom!)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Zaphix
1/11/10, 8:09 PM
#6

Ähh! Vad söt!

Jag som är sååå sugen på valp redan nu behövde inte så söta valpbilder, nu blir jag ju ännu med valpsjuk. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Lyan
1/11/10, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Antar att hon är en labbe :-) Då har du myyycket bus framför dig Tungan ute

Mina andra älsklingar också :-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[YlvaP]
1/11/10, 8:51 PM
#8

Åh vad djursjuk jag blir nu. Behöver muntras upp så fler abilder på era sötingar.

flikkan77
1/11/10, 8:54 PM
#9

Vilka sötnosar du har Lyan! Både hunden och marsvinen. Hade vi haft plats för mer djur hade jag gärna haft två marsvin med. Bara älskar deras kvittrande! (Förutom när man försöker sova på morgonen och marsvinet är hungrig…) Har haft marsvin när jag var liten.

Du har helt rätt i att Labolina är en liten labbe, så jag förväntar mig en hel del bus och upptåg med henne. Dock kan hon inte vara värre än min förra unghund, en cane corso. Där fick jag tipset att lägga två spår om dagen med henne när hon var ca 4 månader för att lugna ner henne. Hon var hyperaktiv!

Vad är det för ras på din hund förresten?

Har själv haft två korsningar med labbe/border collie, en schäfer/border collie och en Am. Staff med. Inte alla samtidigt dock.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/11/10, 8:55 PM
#10

Ja, zaphix, en labradorvalp är nästan det sötaste man kan tänka sig. Fast jag her ett ömt och lite svullet finger efter en av hennes tänder med. Tur att det inte är så långt tills hon ska tappa valptänderna.Flört

"You just have to belive…"

flikkan77
1/11/10, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer en bild till dig, ypax. Lina tycker att vi behöver städa mer så hon springer och hämtar sopborsten så ofta hon kan. Vi får gömma den för henne nu.

"You just have to belive…"

Lyan
1/11/10, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#9 Tack! Ja, marsvinen är underbara! Har drygt 20st.

Mattis är en dvärgspets (med stamtavla, ingen som tror mig där :-P)Hysterisk liten sak som jag har jobbat med i tre år för att få någorlunda normal.

Pojkvännen har en blandning mellan labbe/golden/schäfer och troligen minst 50% border collie, hon är med hyper! Fast med henne går det inte att spåra med för hon blir så blockerad så hon bara rusar rakt fram, sliter, flåsar och drar.

Men har din sötnos chokladbas? Tänkte eftersom hon har brun näsa, annars är väl svart det som eftersträvas? Tycker det är sött när de går lite utanför ramarna :-)

Och Saluki hör till favoriterna!

Jag har haft tax, kines och storpudel också. Pudeln var min själsfrände, fick ta bort honom pga erlichias för knappt ett år sedan Gråter. Han blev bara 5,5år

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[YlvaP]
1/11/10, 9:04 PM
#13

Tack vilken söting. Skrattande

Jag önskar mig ett djur jag med som jag kan få ro om, speciellt när mannen är på sjön och jobbar.

Annons:
Cochon
1/11/10, 9:11 PM
#14

#7 Hi hi, jag har osse massor av marsvin här hemma :P Gillade din lilla Rex/Teddy i Cinnamon-/Silveragouti :D (rätta mig om jag har fel :P)

#0 Åhh, nu sitter jag här och är avundsjuk, super sät liten gulis ^^ Jag som osse vill ha en liten valp, en liten pitbull x)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
1/11/10, 9:15 PM
#15

Lyan: Både mor och far till Labolina är svart men har anlag för gult, brunt och svart så alla tre färgerna förekom bland Linas syskon. Dock var det bara Lina som hade brun nos.

Dvärgspetsar kan ha massor med energi! Är instruktör inom Svenska Brukshundklubben så jag har träffat på en och annan på mina kurser. Jätteroliga små hundar när man väl får deras energi riktad åt rätt håll. Jag är bara så dålig på att se skillnad på småhundsraserna, nästan så det är pinsamt ibland!

När vi funderade på valp i höstas så funderade vi på en Saluki till med, men jag visste inte om jag skulle orka med en sådan valp. Fröken Saluki som jag har nu var hemsk när hon var liten. Försvann från flocken när vi var i skogen redan vid 3 månaders ålder och vägrade hålla sig inom tomten. Hon har gett mig och mina medtränare massor med gråa hår på klubbarn vi varit med på. Fast kul har det vari ändå!

Mina tre senaste unghundar har bara blivit runt 1-1½ år så jag hoppar att Lina ska få leva tills hon blir gammal! Inte ett dugg kul att ta bort djur när de är unga.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/11/10, 9:17 PM
#16

ypax: Kan förstå att det kan bli ensamt hemma om maken jobbar borta så där…

Cochon: Pibulls är en trevlig ras. Har själv haft en Amstaff och det skiljer ju inte så mycket på dem.

"You just have to belive…"

Lyan
1/11/10, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#14 Menar du Honey? Han är white/troligen zobelagouti. Mamma är texel, pappa rex

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Aviendha
1/11/10, 9:50 PM
#18

Lyan: underbara marsvin! De ser ut att bo fint med :) Saknar tiden då jag hade smågrisar, deras alla små läten och popcornskutt är helt bedårande.

Cochon
1/11/10, 9:51 PM
#19

#17 Nepp, hon helfärgade, hon i det nedre vänstra hörnet :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
1/11/10, 10:43 PM
#20

#18 Hi hi, popcornskutt har jag aldrig hört förr ^^ Jo, eller hur är marsvin härliga :D Hur många hade du? nu började jag osse bli lite nyfiken ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Aviendha
1/11/10, 10:56 PM
#21

#20 Haha, mina vaggade och kuttrade och var de extra lekglada kunde de hoppa till, det såg lite ut som ett popcorn, speciellt när båda var virvliga och den ena dessutom långhårig ;)

Jag hade ett som fick ungar innan vi hann skaffa en kompis till henne (parad i affären) så vi behöll en hona. Tyvärr fick dottern cancer vid två års ålder och fick avlivas varvid mamman blev apatisk så vi panikköpte en annan hona och då blev allt bra igen.

Cochon
1/11/10, 11:04 PM
#22

#20 Hi hi, jo har osse någon som tycker om att göra det, men det är så många som hittar på annat istället, älskar dem allihopa, ingen är lik den andre. T.ex. måste en av mina hanar alltid äta i andra änden än vad hans kompis gör på moroten, springer alltid över till honom då hans egen morot inte smakar bra nog, haha ^^
Hmm… ja det kan väll vara ganska typiskt djuraffärer att hittat på allt onördigt som para honor och säga det sedan… tur att det gick bra i alla fall :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
1/11/10, 11:06 PM
#23

Ojsan, menade att det var till dig Aviendha :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Aviendha
1/11/10, 11:54 PM
#24

Cochon: Haha, jag förstod att det var till mig ;) Javisst är det så! Alla djur jag någonsin haft, även fiskar, har alla haft så olika personligheter :) Mimmi, marsvinet som fick ungar, svarade på sitt namn och var rumsren (hon hade en liten låda) och var med på allt, medan Rufsan (dottern) var mer tillbakadragen men ack så ljuvligt go när lät henne ta initiativen.

Lyan
1/12/10, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Flikkan: Ok, ja, då har hon ju troligtvis choklad i botten :-) Underbart söt är hon!

Ojdå, när valpbebisen försvinner så blir det lite svettigt. fast vinthundarna är väldigt speciella, hon som jag köpte Mattis av föder upp Borzoi :-)

Mattis är den enda Pommen som jag haft närmare kontakt med, men där är energi till tusen :-) Fast i hans fall har han massa klena nerver och ett fruktansvärt humör, hade han varit en storhund hade inte han levt idag, han hade varit livsfarlig. Ingen bra idé och färgavla hundar. Tur att hon jag köpte honom av kom fram till det också för de köpte in honom för att få in färgen på sin pomlinje.

Usch! Hoppas på lilla Lina då! Det är fruktansvärt att ta bort dem i förtid Gråter

Nybadad Mattis :-) Han är inte så vit egentligen

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
1/12/10, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#19 Du menar Mys! Läste in hane någonstans Oskyldig.

Mys är farmor till Honey, hon är också Guldpet och mitt första egenuppfödda renrasgris Skrattande.

Mys är cinnamonagouti/white (två smååå prickar)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
1/12/10, 1:01 AM
#27

#13 Det brukar alltid kännas lite bättre om man har ett djur att gulla med, mína har hjälpt mig igenom många ångestattacker.

Kan du inte ha något djur då?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Lyan
1/12/10, 1:10 AM
#28

Aviendha: Tack! Eftersom de är så många och jag inte mår bra är det svårt att aktivera dem tillräckligt. Så deras bur är ca 15kvm inredd för att uppmuntra motion och födosök.

Popcornskutt är jättesött! Mina brukar hoppa upp på kuddarna och poppa upp och ner för dem, ser jättkul ut :-)

Jag älskar dem allihopa, även om det kommer att flytta av några under våren om det dyker upp rätt hem

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
1/12/10, 1:12 AM
#29

Här har vi Maily, Mys, Rema, Lovika och Bobbo. Det är lilla Freddie som busvisslar på er :-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Aviendha
1/12/10, 2:10 AM
#30

Ja, det blir tyvärr svårt när man har flera, men jag måste säga att jag är imponerad av deras bo! Så fint har jag inte sett marsvin bo förr :) Hoppas du hittar perfekta hem till de som ska flytta.

mandariiin
1/12/10, 7:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

åh, måste passa på att lägga upp senaste bilen på sambon Fredrik och lilla chihuahuan Bam, drygt 10v. på bilden.

Lia@mandariiin.com

flikkan77
1/12/10, 10:55 AM
#32

Kul med så många djur i tråden! Alla är lika välkomna. Glad

Lyan: Jo, vinthundar är allt lite egna och Fröken Saluki är lite extremt egen. Den enda maten hon äter är Pedigree Pal, några gånger har vi försökt få henne att äta lite bättre mat men hon svälter sig till hon blir sjuk så tja… hon vinner! Hon får äta sin Pedigree. Fast så fyller hon 12 år i april och är pigg och rörlig så det verkar ju fungera det med. Glad

Som tur var så hade jag en border collie/labbe-tik som vallade lite när Salukin var ung. Så jag kunde skicka henne efter Saluki när hon försvann. Själv har jag ju inte en chans att hänga med…

En Borzoi skulle jag vilja ha! Fast de är lite väl stora… Minns en lite mindre rolig episod när vi var på en tävling där en Borzoi drog efter en helikopter. Han försvann någon mil innan de hittade honom. Allt slutade ju bra men fy katten vad hemskt det måste vara när hunden drar efer nått sånt.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/12/10, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Dumma valpen vägrar sova! … men hon har hittat en hink i alla fall. Tror hon ska städa.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/12/10, 1:41 PM
#34

Vill ni ser mer av Lina så finns hon nu även på bilddagboken. Sök på Labolina09 uppe i högra hörnet så hittar ni bilder och små historier. Har dock inte hållt på så länge så just nu finns inte så mycket att läsa.

"You just have to belive…"

Annons:
Katarina
1/12/10, 4:22 PM
#35

Lyan; Sådär skulle alla marsvin få bo!

Flikkan; Åh,fortsätt skicka in bilder, vilken go valp!

Lyan
1/12/10, 4:44 PM
#36

#30 #35 Tack :-) Är själv väldigt nöjd med hur de bor. Ja, marsvinen också naturligtvis :-D

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

flikkan77
1/12/10, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

En viss Loppa vill ibland inte äta om maten ligger i skålen. Då blir det golvet i stället, vilket egentligen är bra för det tar längre tid och hon får använda näsan lite.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/13/10, 2:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Idag har vi åkt bil till Lidköping och hälsat på min svärmor. Det tar 20-25 minuter att köra dit och det var riktigt tråkigt på invägen. Här sitter hon och smågnäller. Hon är helsämst på att ha tråkigt.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/13/10, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Efter att hon lekt med svärmos katter och varit allmänt busig så sov hon gott hela vägen hem. Sötnos!

Brukar låta mina valpar lära sig åka bil i framsätet och när de kan det bra brukar det inte vara någon problem att flytta runt dem i bilen till den plats de ska vara på. Dessutom så är risken för åksjuka minst i framsätet… för en åksjuk hund är inget roligt alls.

"You just have to belive…"

Cochon
1/13/10, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

#29 Är det en rödögd lite gris du har där osse? Såg ut som Lemon/White eller något liknande :P He he, älskar rödögda små svin ;)

Flikkan: Åhh, vad jag älskar din lille valp ^^

Hi hi, här fick komma en liten bild på 3 av mina 8 marsvin ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
1/13/10, 10:13 PM
#41

Tack Cochon! Älskar också min lilla valp, fastän hon kissat tre gånger inne och två gånger ut under senaste timme. Fattar inte hur hon kan kissa så mycket för det kommer minsann ut mer vatten än hon dricker. Förvånad

Du har supersöta marsvin med. Blir riktigt sugen på att skaffa sådana jag också, vi har bara inte riktigt plats för dem. Dumt! Din inlägg kom precis i rätt tid med. Satt och var lite nere men nu känns det bättre igen!Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Cochon
1/13/10, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

#41 Hi hi, snart börjar tjejen kanske skrympa (mysko ord, men hehe x)) ihop lite av att bli av med all vätska ;) Kan kanske vattna henne då? Flört

Hi hi, tack så mycket, när man väl är igång så kan man väll bjuda på en till ;)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
1/13/10, 10:33 PM
#43

#42 Hon vattnar sig själv rätt bra faktskt… helst i duschen när jag duschar. Flört Måste se till att stänga badrummsdörren noga för annars pillar hon upp den och sen står hon mellan mina ben i duschen och leker med vattnet på golvet.

Dina marsvin är supersöta! Tycker bäst om det som är längst bak med vitt huvud och virvel på rumpan och det som är längst fram och tittar mot kameran.

… fast egentligen tycker jag om allihop!

"You just have to belive…"

Lyan
1/14/10, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Sötvalpen! Nu får du sluta visa bilder, blir ju så valpsjuk så jag kommer snart själa någon på stan

#40 Japp, det är Lovika, hon är lemon/white/lemonargente. En liten djuraffärsgris från Imazo som satt med sin bror :-( Så visade hon sig vara satin också och affären brydde sig inte ett dugg när jag skällde på dem . De menade att det inte var deras ansvar. Hon var i så dåligt skick att inte ens jag som fött upp satin kunde se att hon var det, hon var så matt i pälsen att hon var rejält matt tom för ett normalpälsat marsvin.

Har Pruð också, en lilac/white sheltie. Älskar de rödögda! Tyvärr finns bara de två här nu. Pruðs syster är utlånad, hon är grey?/white

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
1/14/10, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Bild på Pruð.

Den lilla svartvita med gräddnosen du har var underbar!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Cochon
1/14/10, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Lyan: Hi hi, det finns inget sötare än små rödögda svin ;) Antingen så ser jag dåligt eller så är det otydligt, för jag ser knappt att hon är satin… Men vad vackra dina små rödögda fyrfotingar är :D 
Själv har jag osse bara två, en Lakeland hane som är Himalaya (dåligt teckand) som heter Thazzi, och en Buffargente Teddy kille som heter Charlamovsqi :P (bilden)
Fast till sommaren/våren ska jag fylla på med Himalaya Peruaner, Argente Teddysar och Abessinier ^^ Ska bara bygga ett burskåp till, och lägga om golvet som marsvins honorna ska gå på, hehe stora planer här ;)

Flikkan: Hoppas det går bra att vi har våårt lilla marsvins snakk här borta :P Och lägg in lite fler bilder på busfröet som du har där hemma ;D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
1/14/10, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Alltså, lite jobbigt är det ju med marsvinen… fast på ett positivt sätt.Glad Jag försöker planera in en stor marsvinsbur i huset och två nätter i rad har jag drömt om marsvin. Tyvärr har vi inte plats för ett marsvin, eller jo, visst skulle det kunna bo i gästrummet men jag vill ha mina djur där vi är. Så de får kontakt med människor och jag kan titta på dem och klappa dem när jag vill!

Men när kaninen dör om så där en 7-10 år så blir det nog ett marsvin!

Hittade den sötaste sovbilden på mitt lilla monster. Bara älskar valpmagen!

"You just have to belive…"

Lyan
1/14/10, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#46 Lovika? Jodå, hon är ännu glansigare nu. Skickar bild på hur hon såg ut när hon kom, hon såg ut som torr vadd i pälsen :-(

Din kille har jag sett på Mif :-D Han är jättesöt! Men jag vet inte varför de rödögda har mycket mindre ögon än de mörkögda :-S Syns på både mina och din kille.

#47 Åhhh, så sööööt!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Cochon
1/14/10, 8:18 PM
#49

Flikkan: Vad har ni gjort med henne? ;) Hi hi, vilken sötnos, nu ska cup inplaneras här, stjäla några små valpat *ler ondskefullt*

Lyan: Jo, jag ser det, tur att hon har det bra nu i alla fall :D Ja, han är jag stolt över, men MiF är jag aldrig inne på, har blivet mobbad som f*n där inne…
Det har jag aldrig funderat över, kanske de har mindre ögon :P Ha ha, konstigt i alla fall :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
1/14/10, 8:32 PM
#50

Faktiskt var det hon själv som la sig så där, jag var bara snabb med kameran! Annars kan ju valpar gå att arrangera när de sover, de sover ju så attans hårt.

Puh! Har varit ute med henne två gånger medans jag försökt skriva detta. Nästan så kidnappningsförsök välkomnas. Inte direkt så jag får sitta still och skriva nu heller för Lina är buuuuusig!

Tycker era marsvin är så otroligt söta!

"You just have to belive…"

Lyan
1/14/10, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

#49 Usch då :-( Har märkt att det varit dålig stämning där ibland men jag har inte råkat ut för det.

Tror det är för att de inte är avlade för stora ögon på samma sätt som de mörktögda, eller har det något med röda ögon att göra, vet faktiskt inte riktigt.

#50 De tackar och bugar :-D

Min lilla Mattis och hittekatten Julle :-D

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

flikkan77
1/15/10, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Fröken Saluki klagade på vattnet idag.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/15/10, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

… och jag förstår henne. Fullt med jord i vattnet.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/15/10, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Här har vi den skyldiga! Lina tycker om att äta jord ur krukan med en palm i. Behöver snart fylla på jord till den… eller slänga den för den mår inte så bra. En viss Loppa har nämligen gnagt på stammen till den med.

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/15/10, 5:38 PM
#55

#54 Minsann en tvättäkta labbe.Skrattande Hon letar kanske mögel?

 Kerstin 

 

Annons:
flikkan77
1/15/10, 7:43 PM
#56

Japp, Loppan är en Labrador ut i klospetsarna. Äter allt, bär på allt och älskar alla.

.. och vem vet… det kanske är mögel hon letar i blomkrukan.

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/15/10, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

#56 Äsch, hon är ju en sökhund också, letar efter knark kanske. En mycket intelligent labbe du har.

Men det händer, efter sisådär, två år att de lugnar ner sig. Glad Då kan de ligga stilla. En stund!

 Kerstin 

 

flikkan77
1/15/10, 9:00 PM
#58

#56 Ah! Ja, givetvis är det knark hon letar efter i palmkrukan, vem vet vart den palmen har varit? Eller så slåt vi ihop det också blir hon en hund som bara letar efter mögligt knark.

Tror du det finns någon sådan hund redan?

Hade en tik som var ca 75% labrador och resten golden och flatte och var tokig tills hon fyllde två för då blev hon tant. Supergo och förståndig hund!

Hoppas väl att Lina lugnar sig lite när hon är vid två fast tant behöver hon inte bli.

Just nu har är hon dock väldigt stolt! Hon har för första gången lyckats ta sig upp i soffan själv. Dessutom i Salukins soffa och knyckt hennes ben.

Salukin ligger i andra soffan och morrar men tänker inte göra någon större affär av det. Hon tycker dock att tvåsitssoffan faktiskt är hennes oavsett om hon är där eller inte.

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/15/10, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

#58 Åh, vad jag saknar den gosetiden, när en liten skit kom på hur man kom upp i soffan.

Fast han är jättegosig nu med. Han kör med hypnos när han tycker jag sover för länge.

Tydligen så funkar det, för jag vaknar med en stirrande, knäpp labbe framför ögonen.

Mycket intelligenta vovvar.

Kolla gärna på www.labrador.filosoferar.se

 Kerstin 

 

flikkan77
1/16/10, 10:21 AM
#60

#59 Lina har fortfarande bara lyckats komma upp i soffan en gång. Hon står gärna och hoppar och försöker men har inte haft sånt springfnatt att hon fått upp den farten som behövs för att få upp magen i luften.

Inte lätt att vara en rund labbevalp!

Lina är lite mer rättfram än att andvända hypnos, men så sover hon än så länge i vår säng med. När maken gått upp i morse så låg och och pysslade med mitt hår i en halvtimme innan jag orkade gå upp. Får en så underbart fin frisyr med hundslem i håret när hon legat och tuggat med sina vassa tänder.

Tack för länken till Marodörens blogg! Hade tänkt fråga om den men jag bara glömde bort det. Oskyldig

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/16/10, 10:40 AM
#61

Du behöver ju inte gå till frisören, när du har Lina… Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/16/10, 10:51 AM
#62

Behöver inte tvätta håret heller tror jag… Flört

"You just have to belive…"

Annons:
Salladshataren
1/16/10, 10:54 AM
#63

Ojoj, man kanske skulle skaffa en valp som sköter hygienen åt en? Skrattande

Nu ska jag ut och gå med ett ben… Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

isa
1/16/10, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Åh vilka härliga, jättegulliga bilder allihop! Tack för en trevlig titt! Glad

Då måste jag ju naturligtvis bifoga en bild på min älskling.Jag gillar den här bilden på henne. Fast hon är 10 år så kan hon leka och busa som en kattunge fortfarande. I love her.

kerstinjo
1/16/10, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Labbar är helt underbara. Världens bästa  hund.

 Kerstin 

 

kerstinjo
1/16/10, 12:08 PM
#66

Men så kan poolbadandet sluta illa.

 Läs mer på http://labrador.filosoferar.se/blogg/hundbad.html

 Kerstin 

 

flikkan77
1/16/10, 12:31 PM
#67

Oj! Poolen gick sönder!

Har han fått en ny?

"You just have to belive…"

flikkan77
1/16/10, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Vi har ju andra djur med och idag städade vi hos mössen. Rätt ofta ger vi dem en äggkartong att bygga bo i vilket de uppskattar.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/16/10, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Den här äggkartongen visade sig dock innehålla deras dagis. Det bara kryllade med ungar!

Vi har 7 honor och 1 hanne och om nu alla honorna fått 7 ungar var så har vi 49 ungar…

"You just have to belive…"

Annons:
Cochon
1/16/10, 9:48 PM
#70

#69 Ha ha, kanske ni ska hitta en annan bur till hanen om ni inte villl ha fler ;P Vilka sm sötnosar :D Kanske man ska ta med sig några av dem om man ändån ska upp och snatta Lina ;D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
1/16/10, 9:52 PM
#71

Japp, hannen ska få en egen bur snart. Visserligen behöver vi fler möss men mammorna måste ju få vila emellan. I alla fall får de det hos oss. Glad

Har några mammor som är nästan silvergrå och ger silvergrå ungar. Tycker de är superfina!

"You just have to belive…"

Lyan
1/16/10, 11:33 PM
#72

#69 Oj! Har ni orm då eller? Tänkte eftersom ni behövde fler ;-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

flikkan77
1/17/10, 9:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

#72 Japp, vi har just nu 7 ormar, fast tre av dem är ungar och är till salu, men de måste ju ha mat de med. Glad

Här är papporna till ungarna som är till salu. De är Womapytons och på bilden slåss de om en hona.

"You just have to belive…"

Lyan
1/17/10, 2:26 PM
#74

#73 Vad häftiga! Har själv haft en majsorm som hette Uffe, fast han kallades Uffelusk :-) Han var min lillebrors från början, men jag fick "ärva" honom när brorsan tröttnade. Tyvärr fick Uffe flytta då han kom ut ur sitt terrarie och kröp över balkongen in till grannen. Av naturliga skäl ville inte hyresvärden ha honom kvar i huset :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

flikkan77
1/18/10, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Kanin och hund går alldeles utmärkt ihop!

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/18/10, 6:24 PM
#76

Så nyfiken och söt!Glad

 Kerstin 

 

Annons:
flikkan77
1/18/10, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Lite för nyfiken ibland bara, tur jag har en kanin som är orädd och stresstålig. Glad Han flyttar lite på sig när Lina är för vild men sen kommer han tillbaka igen.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/19/10, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Lina är galen!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/21/10, 2:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Lina ska bara sitta här lite och vila en stund… eller nått…

"You just have to belive…"

flikkan77
1/21/10, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Som tur är så krymper kattluckan i dörren hela tiden.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/21/10, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

…fast än så länge går det om man verkligen vill!

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/21/10, 3:02 PM
#82

*fniss* hejja Labolina!!!

Vi hade också en vovve en gång, som använde sig av en kattlucka hos våra kompisar.

Vovven växte och kunde för sitt liv inte förstå att hon inte kom i genom. Skam den som ger sig och "vips" hade vi en hund som satt fast i en kattlucka.

Attans katter!

 Kerstin 

 

flikkan77
1/21/10, 3:04 PM
#83

Ja, Loppan är helt säker på att katterna på nått sätt krymper luckan när hon inte ser! Förvånad Vad skulle det annars bero på?

(Tur vi har bra sticksågar och annat ifall hon nu skulle fastna någon dag.)

"You just have to belive…"

Annons:
kerstinjo
1/21/10, 3:21 PM
#84

#83 Typiskt katter att krympa kattluckor.Obestämd

 Kerstin 

 

Aviendha
1/21/10, 5:59 PM
#85

Hahaha, sötnötan då! Mamma berättade att collien vi hade när jag var liten var likadan, men med valpgrindarna pappa hade gjort då..

De hade grindar för att gränsa av i huset så valpen fick några få rum, ifall katterna ville vara själva och för att de inte ville ha hunden överallt. Men katterna tog sig igenom, och valpen likaså. Tills den dagen då magen fastnade kom. Valpen var jätteförvånad och stirrade på spjälorna som höll den fast. Det var slutet för den valpgrinden ;)

flikkan77
1/21/10, 6:04 PM
#86

Ja, vi har lite problem med våra kompostgaller som jag ställer i dörröppningarna när kaninen är lös också. Har klippt ur luckor så katterna kan komma och gå men Lina kommer ju också igenom… eller kom i alla fall. Igår klev hon igenom och fick gallret med sig, men blev hon rädd?

Nä, hon tänkte göra det igen när vi trasslat loss henne! Hade varit lättare om hon i alla fall haft lite respekt för kompostgaller.

(Kaninen är duktig och vet i vilket rum han får vara. Han brukar skutta ut genom luckan i gallret och se sig omkring och sen kommer han tillbaka igen.)

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/21/10, 8:18 PM
#87

#86 Marodören Amos hade också kompostgaller, men skam den intelligenta labbe som ger sig. Kompostgaller ska övervinnas!

Vem vet? På andra sidan kanske finns en vägg, som behöver mögeltestas?Obestämd

http://www.labrador.filosoferar.se/index/73016.html

 Kerstin 

 

flikkan77
1/21/10, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

#87 Har märkt en viss envishet hos Lina med. Klart att det går att på något sätt ta sig förbi ett kompostgaller!

Stackars Fröken Saluki flyger i luften varje gång Loppan välter ett galler. Är det nått hon är rädd för så är det kompostgaller… och plastpåsar… och pet-flaskor.

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/21/10, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Hihi, det är en äkta, intelligent labbe du har. Skam den som ger sig! Rädd? För vaddå?

Träffade Amos uppfödare för ett tag sedan och hon är supernöjd med Amos. Perfekt kille! Så hon vill ha honom som pappa till en kommande valpkull.

Så nu får vi köra lite med honom, så att han får fler meriter.

 Kerstin 

 

flikkan77
1/21/10, 8:33 PM
#90

Ja, Lina är faktiskt en av de mest lättlärda valparna jag haft. Inga rädslor mot nått alls än så länge. Underbart!

Kul att Amos kanske ska bli pappa! Vad har han för meriter nu och vad mer vill du ha?

"You just have to belive…"

Annons:
Salladshataren
1/21/10, 8:52 PM
#91

#90 Du menar inte de mest lättlurade valparna? Flört För det var så jag läste din mening första gången, men fick läsa den igen Oskyldig

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
1/21/10, 8:54 PM
#92

Tvåa på två utställningar. Inte illa i och för sig, men sedan så struntade vi i det. Men Jenny, uppfödaren vill ha ett mer utlåtande på honom.

Sedan ska vi gå viltspår med honom till våren och där bör han också utmärka sig. Men han har fina gener och "spår" ligger ju i labbeblodet.

Han ska också höftledsröntgas och ögonlysas. Det gör vi i Vara.

Vet du om att de är billiga där?

Så lite spännande är det. Så skoj att Kennel Get Busy tycker att han är en av de finaste hundar de fått fram. Lite stolt blir jag också över denne hoppige, skuttige, intelligente kille bara får A-betyg.

 Kerstin 

 

flikkan77
1/21/10, 8:55 PM
#93

#91 En gammal hundmänniska sa en gång till mig att det är de hundarna som är lättast att lura som är lättast att lära.

Så jo, jag menade nog lättlurad också! Glad

Hundar som inte går att lura till att göra något alls, det är sådana som Fröken Saluki det, och dem får man gråa hår av.Oskyldig

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/21/10, 8:57 PM
#94

#93 Oj, så rätt jag hade! Förvånad

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/21/10, 8:59 PM
#95

#94 Ja, du hade jätterätt! Glad

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/21/10, 9:01 PM
#96

Fast det är ganska logiskt att lättlurade hundar är de lättaste att lära… Tyst Undrar om det gäller samma sak för kaniner?!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/21/10, 9:03 PM
#97

#96 Tror att det kan gälla alla djur! (… och kanske även människor? Tyst)

"You just have to belive…"

Annons:
Salladshataren
1/21/10, 9:09 PM
#98

Det får vi ta reda på! Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/21/10, 9:18 PM
#99

Ja, det blir ett helt projekt ju! Ska vi gå runt på stan och fråga folk om de är lättlurade? Tror de som nekar är det. Flört

"You just have to belive…"

flikkan77
1/22/10, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Valpar ska väl vara söta när de sover? Förvånad

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/23/10, 9:28 AM
#101

Hon ser ju ut som en shar pei! Förvånad

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/23/10, 10:14 AM
#102

Ja, jag vet! Hon har lite väl mycket skinn över just nu, men hon växer nog i det. Hoppas jag! Glad

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/23/10, 11:09 AM
#103

Flikkan? Har du kollat på Tinas retriever.ifokus?

 Kerstin 

 

flikkan77
1/23/10, 1:01 PM
#104

Ja, jag hittade retriver i fokus för någon vecka sen! Glad

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
1/24/10, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Det är ingen Labbe det är en Shar pei!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/24/10, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

En Shar pei som har väldigt glest bland tänderna dessutom. Om några veckor så är det dags för nya, som förhoppningsvis sitter tätare än bebiständerna.

Min förrförra valp hade ½ tand för mycket, min förra valp hade 1 tand för mycket… så vad kommer Lina att få?

1½ eller 2 tänder för mycket?Flört

"You just have to belive…"

flikkan77
1/28/10, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Okej, det är inte Labolina men det är Fröken Saluki som hittade en rosa bläckfisk i soffan att mysa med.

Gammeltanten kan va söt hon med!

"You just have to belive…"

Lyan
1/28/10, 9:11 PM
#108

Dina bilder är så söta och roliga!

Har lite funderingar om en hund till, har sneglat på en Galgo Espanol på 1,5år :-) Men jag kan inte bestämma mig

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

flikkan77
1/29/10, 9:47 AM
#109

Lyan: Tack!

Det är inte lätt att bestämma sig ibland. Galgo Espanol tror jag att jag bara träffat en som varit, men det var en trevlig hund i alla fall. Glad

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/29/10, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

För rättvisans skull, så måste det vara en hane med, en svart!Glad

 Kerstin 

 

flikkan77
1/29/10, 10:16 AM
#111

Ja, det är viktigt med rättvisa!Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Upp till toppen
Annons: