Annons:
Etikettbehandling
Läst 5533 ggr
enhendigman
1/21/10, 1:16 PM

Darriga muskler?

Hej, jag är sjukskriven för deppressiv period och har de senaste veckorna trappat upp med Citalopram till 20 mg. Till kvällen tar jag Atarax för att bli trött och Propavan att sova på. Har gjort detta tidigare för 3 år sedan oxå. Men denna gång är jag darrig i musklerna, har börjat träna, men det funkar inte riktigt bra eftersom musklerna darrar när jag ska ta i. Är det någon som känner igen detta och tror sig veta vilken av medicinerna som ger denna biverkning? eller om det kan vara så att deta rättar till sig med tiden?

Annons:
Aviendha
1/21/10, 1:47 PM
#1

Det skulle ju kunna vara en biverkan eftersom du just håller på att trappa upp citalopramen. Annars kanske det kan vara så att kroppen helt enkelt är så slut att det är därför du darrar? Mina muskler blir likadana vid ansträngning (lätt eller svår) när jag mått kasst ett tag, det mentala kaoset suger kraften ur den fysiska kroppen med.

Bergspuman
1/21/10, 1:57 PM
#2

Känner igen det, även jag fick darrighet som initial biverkan när jag satte in Cipralex igen i augusti (aktiv substans escitalopram). Men det gick över efter några veckor. Håll ut, de flesta biverkningar man får till en början går faktiskt över om ett tag.

enhendigman
1/21/10, 2:09 PM
#3

Låter bra, har telefontid med min läkare imorgon så jag ska prata med honom då. Annars börjar allt stabilisera sig och jag börjar må bra igen, så skööönt.

evrekaw
1/24/10, 9:48 PM
#4

Om det inte går över utan blir en bestående biverkan av en medicin du måste äta länge finns mediciner som motverkar biverkningar som skakningar och liknande. Exempelvis Akineton.

Hoppas att de går över av sig självt efter ett tag.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: