Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 6887 ggr
David
1/1/10, 10:22 AM

Positiva tråden Januari 10

God fortsättning på er alla!

Jösses vad skumt det kändes att skriva "Januari 10". Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
1/1/10, 10:36 AM
#1

Valpen sover! Det är minsann positivt ibland. Flört

"You just have to belive…"

fridaas
1/1/10, 10:55 AM
#2

Celine höll sig lugn resten av natten, då hon hittade en plats under skrivbordet som var lugn och musiken var påslagen på högsta volym i princip.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/1/10, 1:47 PM
#3

Puh! Har varit och styrketränat. Skönt!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/1/10, 3:08 PM
#4

Jag har världens sötaste gudson!

"You just have to belive…"

Musiken
1/1/10, 3:15 PM
#5

Blev en helt ok nyarsfest trots allt :)

flikkan77
1/1/10, 3:26 PM
#6

Just det! Hade en helt undebart bra nyårsfest. Maten var super och hunden som var här lekte på ett otroligt bra sätt med Labolina.

Hur kul som helst!

"You just have to belive…"

Annons:
Katarina
1/1/10, 4:30 PM
#7

Min exman & mina barn kommer och äter middag här ikväll! Önskar att allt kunde bli som förr, men så blir det inte.

flikkan77
1/1/10, 5:07 PM
#8

#7 Det är sällan saker blir som förr…

"You just have to belive…"

Katarina
1/1/10, 6:45 PM
#9

# det är sant.

Salladshataren
1/1/10, 6:50 PM
#10

Tränat en hel timme idag utan att vila, känns väldigt bra!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Emelie-E
1/1/10, 8:31 PM
#11

Weeeii!! Blev en "liten" pojke på 57 cm lång och på 4800g ;D

flikkan77
1/1/10, 8:57 PM
#12

Grattis Emelie! Det var moster du blev nu va?

"You just have to belive…"

evrekaw
1/1/10, 9:06 PM
#13

Börjar äntligen känna mig lite lättare till mods och sinne… Varit djupt nere i gropen ett tag nu. Så skönt när lite av energin börjar återvända! Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Jetaime
1/1/10, 10:21 PM
#14

#11 Grattis!

Emelie-E
1/1/10, 10:40 PM
#15

#12 Jepp, moster för 6:e gången nu :D Och fler gånger lär det bli ^^

#14 Tack =)

kerstinjo
1/2/10, 12:42 PM
#16

Underbart väder ute och vi har gått in i ett nytt år.

Adventsstjärnorna är bortplockade!Glad För den 1:a januari vill jag inte ha något som påminner om julen. Nu är det det nya året som gäller.

Vet ni? Snart är det VÅR!

 Kerstin 

 

David
1/2/10, 12:50 PM
#17

Vi går mot ljusare tider också! Glad

Finns inte en tillstymmelse till jul kvar här, jo, kanske lite pepparkakor men det är allt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
1/2/10, 1:01 PM
#18

#17 Du har dina ljusa sidor!Glad Pepparkakor är godkänt att ha den 2:de januari. Allt annat är tabu. Helst ska man slänga ut lusse-katterna också, tror jag att jag läste någonstans.

 Kerstin 

 

David
1/2/10, 1:19 PM
#19

Inga lussekatter så långt ögat når heller. =) Ingen julmust, ingenting. Och jag är så glad över det. Och tittar jag ut nu så ser det ut som en februaridag, solen skiner och det gnistrar fint ifrån snön. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
1/2/10, 1:38 PM
#20

#19 Jag är som sagt ingen julmänniska och skulle helst vilja slippa hela julen med allt hysteri. Även om jag inte gör så mycket bara för att det är jul.

Min pappa körde ihjäl sig med min julgran i bilen, när jag var 27 år och efter det försvann våra familjejular. Tidigare samlades vi barn och barnbarn hemma hos familjen men det tog slut den julen.

Numera har jag inte ont utav det det har ju gått så många år, men det blev ändå en vändpunkt.

Satt och tjatade med min yngsta dotter en timme häromdagen och vi kom på att det vore perfekt att åka till något SPA nästa jul.

Men du David? Kan du vara hundvakt då?Flört

 Kerstin 

 

Annons:
flikkan77
1/2/10, 4:18 PM
#21

Min kanin sitter i mammas knä och äter fläsksvålar. Han är en otroligt söt men köttätande kanin!

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/2/10, 4:58 PM
#22

Min nyårsafton blev rolig och minnesvärd, vi hade hur kul som helst dagen efter när jag berättade om alla ohämmade saker han kläckt ur sig i ruset. Han dricker sig ytterst sällan full, och det var första gången sen vi började hänga ihop i mars förra året, som jag sett honom riktigt packad. Sån kontrast mot hans vanliga lite blyga sätt… hi hi.

flikkan77
1/2/10, 5:34 PM
#23

11 år försent kommer jag på att nougat inte innehåller choklad!

Har en choklad och nougat-tokig Saluki som fyller 12 år i april. Har haft ett mindra helvete att träna henne eftersom hon inte gillar normalt hundgodis. Däremot kan hon göra vad som helst för en ynka bit choklad, som hon fått ytterst sällan eftersom man inte ska ge hundar choklad.

Men nougat innehåller ju inte choklad! Har dessutom gjort nougat själv flera gånger så jag vet att nougat bara är hasselnötter och florsocker (I alla fall den jag gör själv).

Suck! Att det ska vara så svårt att lägga ihop två och två ibland.

"You just have to belive…"

LinnB
1/2/10, 6:36 PM
#24

Jag mår bra!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
1/2/10, 7:44 PM
#25

Det var fint väder idag och det var inte så farligt att träffa J idag..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/2/10, 7:47 PM
#26

Har lekt med Labolina. Det är alldeles underbart roligt att ha valp. Visst det är lite jobbigt när hon ska ut stup i kvarten men mest roligt är det!

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/3/10, 10:46 AM
#27

#26 Så mysigt, valpar är underbara och särskilt om det är en liten labbevalp.

 Kerstin 

 

Annons:
flikkan77
1/3/10, 10:58 AM
#28

#27 Ja, jag är väldigt nöjd med val av ras!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/3/10, 11:03 AM
#29

Har världens tåligaste kanin! Lina puttar, slickar och hoppar på och efter honom men han stannar kvar i soffan med henne hela tiden.

"You just have to belive…"

kerstinjo
1/3/10, 11:11 AM
#30

#29 *fniss* Små valpar kan ju vara bedrövliga. Bedrövliga och underbara.

 Kerstin 

 

fridaas
1/3/10, 1:06 PM
#31

Blev utbjuden på middag igår och fick rosa rosor Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/3/10, 3:36 PM
#32

Nu har mina föräldrar och lillasyster åkt hem. Det är kul att de var här men attans så skönt det är när det är tomt i huset igen med!

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/3/10, 6:43 PM
#33

Positivt är följande:

* Jag orkade köra ett 1 timmespass på inomhuscykeln idag, visserligen med 2 pauser, men i alla fall! Och jag höjde nivån sista etappen från 3 till 4 (max är 8).

* Ser faktiskt fram emot att jobba imorgon … nästan skäms, men det gör jag!

* Särbon kommer på onsdag och följer med mig till jobbet på torsdag, vill gärna visa honom min arbetsplats

* Slut med all äcklig julmat, nu dröjer det 11 månader innan man är på skiten igen haha

* Dags att ta itu med kilona som är kvar!

isa
1/3/10, 11:08 PM
#34

Positivt är att jag är jag. Idag tycker jag om mig själv.

Annons:
flikkan77
1/4/10, 10:12 AM
#35

Sov från 21.30 till 8.30 i natt. Underbart!

"You just have to belive…"

LinnB
1/4/10, 11:34 AM
#36

Pojkvän var lite extra underbar igår. Nu sover han här bredvid mig… och jag är superlycklig. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/4/10, 1:55 PM
#37

Har fått dagens hittills bästa skratt!

Labolina upptäckte duschen när jag skulle duscha och fick formligen fnatt där inne. Hon tyckte vattnet var superkul! Sen fick hon fnatt i hela nedervåningen med för att hon var blöt. Så himla söt!

(… och det är definitivt en labbe jag har. Älskar vatten!)

"You just have to belive…"

Jetaime
1/4/10, 2:17 PM
#38

#37 Vår labbe älskar att bada i havet och så, men HATAR att bli duschad, men hon går med på det ändå.. och får värsta ryck efteråt :p

flikkan77
1/4/10, 6:41 PM
#39

#38 Än så länge så älskar Lina allt! Särskilt om det har med vatten att göra. Vattenskålen åker ut minst en gång om dagen…

"You just have to belive…"

Jetaime
1/4/10, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Sitter och kollar på gamla bebis bilder.. blir så otroligt sugen på kaninungar. Jag vet bara inte om jag har orken till det tyvärr.. vi får se till våren.. kan iaf bjuda på en liten bild :)

flikkan77
1/4/10, 7:39 PM
#41

#40 Nyfödda kaninungar är så fulsöta! Funderar också om jag ska ta en sista kull till våren innan jag kastrerar hannen. Svår fråga!

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
1/4/10, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Hittade också en bild att bjuda på.

"You just have to belive…"

Aviendha
1/4/10, 9:25 PM
#43

Så kul att höra om Labolina flikkan :)

Positivt är att käraste tant Hanna ska komma och hälsa på! Skrattande Tyvärr varnar de för neråt -40 här hemma inom de närmsta dagarna, men vi kan virka, dricka varmt te och umgås trots kyla :)

Sen är en annan sak positiv, min nya iller Camaro är sååååååå charmig, go, tålmodig och genomsnäll så det finns inte ord för det.

flikkan77
1/4/10, 9:31 PM
#44

Ja, Aviendha, jag är glad att vi skaffade valp just nu… och att vi verkar ha fått en så stabil och bra valp med. Hade inte orkat med en problemhund just nu men Labolina är glad och go hela tiden. Hon har gjort mycket positivt för mitt mående!Glad

Vi hade runt -20 på morgonen för någon dag sen. Då vill Fröken Saluki inte gå ut… Skrikandes

"You just have to belive…"

Aviendha
1/4/10, 9:39 PM
#45

Hahaha, Fröken Saluki är för förnäm för sådant rusk vet du väl? Flört Du får skaffa en rastgård med vindskydd och markvärme för sådana dagar :)

flikkan77
1/4/10, 10:14 PM
#46

#45 Ja, hon vill ha runt 20 grader varmt och kortklippt gräs för att trivas ordentligt. Det här med nästan en halv meter snö är inget för henne. Samma sak varje vinter liksom… fast köper man en ökenhund så får man kanske förvänta sig sånt här. Glad

"You just have to belive…"

Jetaime
1/4/10, 11:17 PM
#47

Jag gick precis ut och städade till nästan alla mina kaniner (där det finns lampa, till dom på framsidan så ser man inte ett skit..) det kändes faktiskt skönt :) Så tar jag sista buren imorgon.

Emelie-E
1/4/10, 11:32 PM
#48

Det är helt underbart. Mitt humör steg av att bara se den underbara ungen förut. Jag känner mig levande när jag är med henne. Det händer alltid någonting. Att barn kan få en att må så bra. Jag har verkligen hittat rätt nu. Både min pojkvän och hans dotter är det bästa som hänt mig <3

Annons:
isa
1/5/10, 6:30 PM
#49

Positivt är att jag har haft en fin dag i mitt älskade naturreservat. -15 grader kallt, massor med snö som glittrade i den fina solen. Jag fick se den berömda "Örstavråken" idag. Det är en ormvråk som övervintrat  här i Uppland.

flikkan77
1/5/10, 7:31 PM
#50

Har börjat "klicka" Lina. Idag "tränade" vi sitt, ligg, stå, vacker tass och "dutta" på min hand. Det blir liksom det hon själv hittar på. Jag bara klickar och ger godis. Glad

"You just have to belive…"

Jetaime
1/5/10, 8:06 PM
#51

Jag har städat den sista kaninburen idag (som jag inte fick städat igår). Sen har jag även borstat några av kaninerna och spoat upp lite halm och hö från gräsmattan :P

Jetaime
1/5/10, 8:07 PM
#52

En sak till som är possitivt är att en vän till mig har vatt här idag och vi har typ bara pratat en massa och myst lite med kaninerna. :)

flikkan77
1/5/10, 9:15 PM
#53

Puh! Nu kom Lina galopperande med sopborsten… som fortfarande satt ihop med sopskyffeln. Fröken Saluki blev vettskrämd och hoppade upp i mitt knä… där hon Aldrig! är annars.

Lyckades befria mig från Salukin och rädda sopborsten från en rätt säker död och sen övertala Maken om att det faktiskt är hans tur att leka lite med valpen. Oskyldig

"You just have to belive…"

Musiken
1/5/10, 9:19 PM
#54

Det ar inte sa javla hemskt att vara tillbaka i England trots allt. Saknar hem-hemma och familjen, men jag overlever nog :)

LinnB
1/5/10, 10:43 PM
#55

Varit på stan med mor idag, köpte världens skönaste byxor och världens finaste ljus. Handlade massa mat på maxi också… det är faktiskt riktigt kul ibland! Eller ja, för mig är det sjukt kul fortfarande. Handla den maten Jag vill ha till Mitt hem. :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
flikkan77
1/6/10, 11:43 AM
#56

Jag är allmänt glad! Glad

"You just have to belive…"

isa
1/6/10, 4:45 PM
#57

Positivt är att jag fått se en duvhök på nära håll i vinterlandet. Den var fin!

evrekaw
1/6/10, 6:08 PM
#58

Positivt att jag tog mig upp i morse, i ett försök att vända tillbaka på dygnet som jag vänt totalt under julledigheten. Imorgon ska jag upp i tid och till jobbet.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
1/6/10, 6:10 PM
#59

Har en busig kanin som försöker äta sig in i min ena byxficka i jakt på frolic. Han har inte fattat att kaniner inte ska äta hundgodis!

"You just have to belive…"

Musiken
1/6/10, 6:50 PM
#60

Illrarna ar hemma, illrarna ar hemma, illrarna ar hemma!! :D

De blev kandisar pa taget ocksa. Nisse lag och helt utslagen pa rygg i mitt kna och Lars satt pa min axel och slickade mig frenetiskt i orat och vi hade 5-6 tagpersonal som kom och ville klappa och titta. Konduktoren blev sa till sig att hon till och med glomde fraga om min biljett :P

flikkan77
1/6/10, 6:56 PM
#61

#60 Aha! Så det är så man ska göra om man vill åka utan biljett, man tar med sig en iller! Skrattande

"You just have to belive…"

Musiken
1/6/10, 6:58 PM
#62

#61 Det ar precis sa man gor!! Cool

Annons:
flikkan77
1/6/10, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

#62 Attans att jag inte har en iller då. Tror du det går lika bra med en hundvalp?

"You just have to belive…"

David
1/6/10, 7:09 PM
#64

#63. Hade jag arbetat kvar ombord på tåg så hade det fungerat utmärkt med hund. Min hundrädsla skulle satt igång mig att springa rakt förbi dig. Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
1/6/10, 7:12 PM
#65

positivt är att jag fått se flera snögubbar idag. Jag tycker om snögubbar. Jag tror de får liv på natten.Glad imorgon kanske jag gör en egen.

flikkan77
1/6/10, 7:13 PM
#66

#64 Ja, så kan det ju också gå. Förvånad

"You just have to belive…"

Musiken
1/6/10, 7:14 PM
#67

#63 Det gor det sakert! Annars kanske du kan fixa forkladnad? :P

evrekaw
1/6/10, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

#63 Vikken sötnos!!! Vet inte hur min hund såg ut som valp eftersom hon är en omplaceringshund. Men så här ser hon ut nu.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
1/6/10, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

#65 Isa! Ja! Vilken bra idé, att göra snögubbe. Det ska jag med göra imorgon, om snön nu duger till det. Svårt att göra när det är för kallt. Jag vill också ha en levande snögubbe på natten.

#67 Ja, jag får skaffa en illerförklädnad till Lina. Någon som är bra på att sy? Oskyldig

#68 Har också haft en omplaceringshund, ibland försökte jag minnas hur hon va som valp innan jag liksom kom på att jag inte hade henne då. Hon var tre år när jag tog över henne.

"You just have to belive…"

Annons:
kerstinjo
1/6/10, 10:40 PM
#70

# 39 Vattenskålar ska en labbevalp välta, släpa runt eller plaska med. Mycket skoj lek.

När jag badar brukar jag aldrig stänga dörren, för jag tycker att det blir för varmt då. Inget fönster i badrummet.

Vem tror du hänger över badkarskanten och gärna vill komma i? Glad

 Kerstin 

 

flikkan77
1/6/10, 10:49 PM
#71

#70 Hade Lina mellan benen när jag duschade idag… och sen hade jag en blöt och tokig valp som sprang runt i hela nedervåningen innan jag hann torka henne. Men kul var det!

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
1/6/10, 11:17 PM
#72

och lilla MEe börjar bli mindre skygg katt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

fridaas
1/7/10, 10:02 AM
#73

Orkade ringa soc, så nu har jag fått ett svar iaf, även att det innebär lite mer väntan. Men jag slipper iaf leva på 30kr!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
1/7/10, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

#69 De här gubbarna stod utanför mitt hus, förra året. Jag tycker om snögubbar.Får se, som sagt om jag gör en egen idag. Den jag såg igår var väldigt detaljerad så jag tror nog en vuxen hade varit med  och hjälpt till. Den satt ned och såg ut som den hade en dunjacka på sig, och med händerna i fickorna.

flikkan77
1/7/10, 3:15 PM
#75

#74 Ja, det är mysigt med snögubbar! Fast de som ett barn har gjort själv är nästan finast. Vi har ingen snögubbesnö ute idag men jag ska testa varje dag tills jag kan göra en.

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/7/10, 4:49 PM
#76

Är på gott humör trots kyla och en chef som inte riktigt fattar vad han förväntas göra… Särbon följde med mig till jobbet på förmiddagen, kul att visa honom stället där jag trots allt tillbringar väldigt mkt tid!

Annons:
flikkan77
1/7/10, 4:57 PM
#77

Har varit ute och gått i Grästorp med Labolina. Hon var superduktig! Fast hon tror att hon känner varenda människa hon ser.

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/7/10, 5:23 PM
#78

Jag fick just mail om att jag får hem mitt beställda notpartitur förmodligen till helgen! Wohooo!!!!! Gud vad jag ska spela! (Stackars grannar Glad)

evrekaw
1/7/10, 8:52 PM
#79

#78 Jag spelar gitarr och nuförtiden finns allt man kan önska i accord och text-väg att ta hem via internet. Det var ett tag sedan jag tog hem en ny låt…

Tack för att du påminnde mig! Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
1/7/10, 9:01 PM
#80

DET HAR KOMMIT! JAG ÄR SALIG!

Det är alldeles för svårt för mig, men jag SKA ta mig igenom notbilden! Sen får vi se vad jag gör :-)

Katarina
1/7/10, 9:14 PM
#81

En kille jag småflörtat med ringde mig ikväll, och vi bubblade om diverse och bestämde att vi ska åka på en utflykt om några veckor.

flikkan77
1/7/10, 9:26 PM
#82

Har en massa lösryckta roliga ord i mig som bubblar fram ibland. Känns lite fånigt att helt plötsligt säga "pip" eller "plutt" eller favoritordet "rumpa", men ibland kan jag inte stoppa det.

Lina tycker i alla fall om ordet "pip" så det roar någon i alla fall!Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
1/7/10, 9:36 PM
#83

Shit fick tångstankar från ingenstans. Måste räkna om antalet inlägg i en tråd går att dela med 3… tur det finns miniräknare i datorn… eller kanske inte för hade det inte funnits det hade jag kanske slutat.

Positivt är dock att Lina sover!

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
1/7/10, 9:44 PM
#84

84 inlägg är delbart med 3. Puh! Det är positivt!

Kan ju inte skriva i alla trådar så de går att dela med 3 så jag ska försöka hålla mig till denna. Skäms

"You just have to belive…"

Jetaime
1/8/10, 12:43 PM
#85

Jag har tagit på mig alla mina armband igen (inte för att jag vet hur det kan vara positivt) men jag har faktiskt saknat att ha dom och dom gjorde nytta innan jag tog av dom… När jag skulle ha praktik så fick jag inte ha några smycken alls, annars hade jag aldrig tagit av dom.

Musiken
1/8/10, 1:59 PM
#86

Det ar ratt skont att bara vara hemma och vara just nu :)

flikkan77
1/8/10, 3:41 PM
#87

Labolina har sovit i en evighet. Helt underbart!

"You just have to belive…"

isa
1/8/10, 3:52 PM
#88

positivt är att ikväll kommer ett nytt avsnitt av Morden i Midsomer. Längtar…

flikkan77
1/8/10, 4:07 PM
#89

Gick en runda på 3 km med Fröken Saluki (som hellre hade åkt en runda i bilen för jag fick koppla henne för att få med mig henne från gården…). i 1 km var det oplogat och jag hade snö upp till knäna, mysigt och jobbigt!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/8/10, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

När Labolina känner sig ensam på golvet så går hon bort och lägger sig hos kaninen. De är supersöta ihop! Igår var de i soffan ihop och hade det mysigt.

"You just have to belive…"

Annons:
kerstinjo
1/8/10, 7:55 PM
#91

#74 Så söta snögubbar. Men Marodören Amos blir så arg när han ser dessa okända gubbar, som dyker upp överallt.Glad

 Kerstin 

 

flikkan77
1/8/10, 8:02 PM
#92

Har börja "klicka in" Labolina på en tramptarget och hon tycker det är jättesvårt och blir trött när vi tränar det. Kul!

"You just have to belive…"

fridaas
1/9/10, 12:46 AM
#93

Har precis varit ute med hunden på promenad i kylan i en timme och det var skönt! Hade det inte varit för att hon började frysa om tassarna hade vi nog varit ute ännu längre..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
1/9/10, 1:30 AM
#94

Full och glad for en gangs skull :) Brukar vanligtvis vara katastrof att dricka alkohol, men nu gar det bra :D

LinnB
1/9/10, 3:37 PM
#95

Äter resterna av världens godaste kladdkaka som min kära vän tog med sig till efterrätt igår. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/9/10, 7:05 PM
#96

Är glad!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/10/10, 10:07 AM
#97

Vi har en hackspett i trädgården!

"You just have to belive…"

Annons:
Salladshataren
1/10/10, 11:01 AM
#98

#97 Jag har sett två stycken hackspettar samtidigt utanför vårt kök, där vi har vår ställning med fågelmat Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/10/10, 11:05 AM
#99

#98 Förra vintern hade vi två hackspettar som kom och åt av fågelmaten men i år har vi inte sett någon av dem än. Förrän idag när maken hörde en när han var ute.

Tycker hackspettar är superfin! Tror vi har "större hackspett" men jag är inte helt säker.

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/10/10, 11:08 AM
#100

#99 De är välidgt speciella Glad Är de inte fridlysta också? Eller var det en annan art av hackspettarna som var det? Obestämd

Positivt idag är att min käre kanin Kasper fyller ett år idag Kyss

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/10/10, 11:26 AM
#101

#100 Vet faktiskt inte om de är fridlysta, men det kanske går att ta reda på. Glad

Klappa din Kasper från mig! Jag vet inte när någon av mina kaniner är födda så de har inga födelsedagar. Lite tråkigt faktiskt.

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/10/10, 11:34 AM
#102

#101 Hm, har för mig att det finns en hackspett som är fridlyst Tungan ute

Visst ska jag göra det! Men är tyvärr inte hemma idag, så jag får göra det imorgon istället ;)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/10/10, 5:50 PM
#103

30 minuter på crosstrainern!

"You just have to belive…"

isa
1/10/10, 7:28 PM
#104

Tack för en härlig jul och nyårsledighet utan en enda dag av ångest eller panik

Annons:
flikkan77
1/10/10, 7:29 PM
#105

Fröken Saluki äter tuggben! FörvånadGlad

Man kan lära gamla hundar sitta, eller i alla fall äta ben.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/10/10, 9:14 PM
#106

Piiiip! FörvånadFlörtOskyldig

"You just have to belive…"

flikkan77
1/11/10, 9:46 AM
#107

Har gått ner 2.4 kilo på en vecka.Glad

"You just have to belive…"

Musiken
1/11/10, 11:42 AM
#108

Har antligen tagit mig till lakaren och fatt medicin utskriven som vi ska testa nu. Ska aven ga pa samtal. Och ska ga och ultraljuda benet da jag har en konstig knol pa det.

Sen sa hoppas jag pa att mina nya klanningar kommer idag och att jag hittar ett par roda sexiga skor pa stan sa att jag kan ta pojkvannen ut pa middag utan att se ut som hej-kom-och-hjalp-mig :)

flikkan77
1/11/10, 11:46 AM
#109

Kommer att få en tid till min läkare i februari/mars. Hon jobbar bara 2 dagar varannan vecka så det är ont om tider. Men nu är det på gång i alla fall! Glad

"You just have to belive…"

Katarina
1/11/10, 3:56 PM
#110

Jag har iaf mina hundar och katterna.

flikkan77
1/11/10, 4:07 PM
#111

Har gått en 45 minuter lång promenad med Fröken Saluki. Hittade en runda som var plogad hela vägen. Dessutom såg vi 6 rådjur och en orange katt, så även Fröken Saluki var nöjd med promenaden. Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Musiken
1/11/10, 4:13 PM
#112

Kanner mig riktigt fin. Har tva nya klanningar, nytt smink (med "sminkskola" inkluderad sa nu har jag antligen lart mig hur man gor snygga sotade ogon Skrattande) och sa ska jag in och kopa nya skor. Kommer vara stans hetaste brud nar jag gar ut nasta gang Cool Tungan ute

Aviendha
1/11/10, 6:55 PM
#113

#112 Åh! Jag hade velat lära mig det med! Jag tycker det är så snyggt, men får aldrig till det Skrikandes

flikkan77
1/11/10, 7:10 PM
#114

Jag är glad och har världens bästa hundar! … och världens bästa man. Och världens bästa kaniner… och katter… och tja… ormar med. Glad

(Hmm, undra om jag är sjuk… eller kan det vara positivt utan att det är maniskt? Flört)

"You just have to belive…"

Jetaime
1/11/10, 7:11 PM
#115

Min älskade kisse blir 7 år idag ;)

flikkan77
1/11/10, 7:18 PM
#116

Min kanin är knäpp!

Dricker pulverdrinkar för att gå ner i vikt just nu och han blev helt galen i den med vaniljsmak. Klättrade på mig och drog mig i kläderna tills han fick smaka.

Bortskämd som han är så får han ju smaka med så nu kommer jag aldrig få ha den ifred om han är ute. Söt är han!

"You just have to belive…"

Musiken
1/11/10, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

#113 Visst ar det? Lagger in guiden for sotiga ogon har om du ville ha den :)

Aviendha
1/11/10, 7:42 PM
#118

Åh, tack!! Sparad och måste praktiseras snart ;)

Annons:
Musiken
1/11/10, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

del tva :)

Musiken
1/11/10, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Varsagod :) Har ar paletten jag fick med ocksa.
Tre tre oversta ar ogonskuggor, och de tva under ar for ogonbrynen och highlighta ogonen :)

Aviendha
1/11/10, 7:49 PM
#121

Läckra färger!! Hm, jag har en del bra skuggor för detta faktiskt :P

flikkan77
1/11/10, 9:17 PM
#122

Jag behöver nog köpa ögonskugga… FörvånadGlad

"You just have to belive…"

fotokrafs
1/11/10, 10:27 PM
#123

Gick på bio igår. Efter knappt halva filmen så konstaterade jag att jag mådde så bra att jag kunde äta biogodiset jag hade med mig. Ingen huvudvärk fick jag heller. Bästa biobesöket på länge.. men så hade jag och maken bra platser vid utgången också, kanske därför jag inte kände mig så agorafobisk.

Positivt idag var bland annat att det var så himla vackert ute med frostiga träd. Plus att det är mysigt att gå med sin älskling från jobbet. Han blundade dessutom några kilometer så jag fick leda honom..  och han kom hem helskinnad.

Bergspuman
1/12/10, 10:32 AM
#124

Det var inte så kallt i morse så mina fötter tinade raskare än någonsin efter att jag kommit fram till jobbet! (Igår höll jag på att förfrysa dem … det värkte som attan i dem).

Jag mår bättre när det inte är så sträng kyla…

flikkan77
1/12/10, 11:06 AM
#125

#123 Vilken film såg du?

Jag vill också sitta på speciella platser när jag ser på bio. Helst längst bak och på en kant. Maken vil helst sitta mitt i bion, så det blir lite jobbigt ibland när vi ska se film ihop.

"You just have to belive…"

Annons:
Bergspuman
1/12/10, 4:17 PM
#126

Vann en viktig delseger idag över min chef, i en fråga där vi haft diametralt olika uppfattning. Tyvärr var jag tvungen att ta i ganska mkt för att han öht skulle lyssna, något han inte besvärat sig med tidigare. Men idag, inför de andra gruppmedlemmarna o kvalitetschefen, fick han vika sig. Ändå njuter jag inte av segern. Jag märkte att han blev sur på mig. Njuter inte av att göra andra sura, även om jag varit förbannade på dem för att de motarbetat mig… De andra i gruppen kanske kände sig besvärade för att jag röt i, men jag kände det som viktigt att kämpa för min arbetssituation.

fotokrafs
1/12/10, 7:56 PM
#127

#125 Vi såg Avatar 3D. Vi var ganska sena med att reservera/köpa biljett så vi hade inget val än att ta kantplatser. Gjorde mig inget som sagt, dessutom var raden bara 14 platser och med extra stort benutrymme så maken tyckte nog det gick finemang han med.

flikkan77
1/12/10, 8:15 PM
#128

#127 Visst var Avatar bra? Har inte sett den i 3D utan bara som vanlig film men scenerna var helt underbara. Skulle kunna tänka mig att se den i 3D med men vi måste ha "barnvakt" till valpen också.

"You just have to belive…"

Jetaime
1/12/10, 9:21 PM
#129

Idag tog jag och vovven en promenad ner till biblioteket och lämnade tillbaka några böcker, det var faktiskt rätt skönt att komma ut lite.

Salladshataren
1/12/10, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Min Sweep sitter gärna barnvakt åt din Lina Tungan ute

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/12/10, 9:49 PM
#131

#130

Ja! Det hade varit perfekt! Glad

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/12/10, 9:51 PM
#132

Han hade nog kört slut på henne Flört Leka med andra vovvar är det bästa som finns! Ja, förutom gå på kurs, gå ut på promenader, äta hjärta, lever och ostbågar… Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
[LucyInTheSky]
1/13/10, 12:36 AM
#133

Jag har en stor gosig Ruu i knät som spinner.. Katter är kärlek.. =)

fotokrafs
1/13/10, 12:46 AM
#134

#128 Jupp.. jag brukar lätt bli rastlös av att se film men inte denna gång. Många häftiga scener var det, men det klart man hittade något man kunde störa sig på också.. ha ha..

Tungan ute

Musiken
1/13/10, 12:47 AM
#135

alla fina manniskor pa det har forumet och iFokus i stort

flikkan77
1/13/10, 9:46 AM
#136

#132 Hon behöver bli slutlekt med, hon är ett monster just nu! Flört

"You just have to belive…"

Musiken
1/13/10, 11:28 AM
#137

Mina illrar gar inte att ha i sangen. De ar 100% bitfria i alla lagen, forutom nar de ar under ett tacke, da bara MASTE de nafsa, och helst i knavecken och andra kansliga stallen. 3-4 ganger/natt brukar de halsa pa och "leka" med en sovande matte.

I natt sa fick jag sova HELA natten igenom utan ett enda nafs! OCH jag blev vackt av en jattemysig PUSS mitt pa munnen!!! FörvånadSkrattandeKyss Lars har alltsa krupit upp i sangen, latit bli att frestas av tar, knaveck, lar, sidflask, brost och armar och istallet gatt rakt till mitt ansikte och pussats istallet Kyss

Emelie-E
1/13/10, 11:31 AM
#138

Det är onsdag idag! Ska bara genomlida denna dagen också, men det ska nog gå bra, har saker inplanerade ;D
Imorgon är det torsdag :D:D:D:D

flikkan77
1/13/10, 1:45 PM
#139

Lina är superduktig i bilen!

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
1/13/10, 2:42 PM
#140

Har uppdaterat Linas bilddagbok. Tycker det är jättekul att skriva där.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/13/10, 2:43 PM
#141

Leder förresten med inlägg på en annan sajt med. Känner mig lite duktig!

Hoppas bara att folk tycker att jag skriver rätt bra saker bara, så det inte blir för mycket svammel.

"You just have to belive…"

[LucyInTheSky]
1/13/10, 2:48 PM
#142

Vågen visade 1 kilo minus idag.. Mina promenader och grönsaker gör nytta!! =)

flikkan77
1/13/10, 2:50 PM
#143

Grattis LucyInTheSky!

jag kämpar också med vikten just nu. Fast jag är drastiskt och dricker bara pulver.

"You just have to belive…"

Musiken
1/13/10, 3:11 PM
#144

Jag har ocksa tappat ett kilo :D Och idag har det bara tagit mig 3,5h att stiga upp :) Ska till och med ga ut, for jag behover fylla pa mobilen.

flikkan77
1/13/10, 3:15 PM
#145

Grattis till dig med då Musiken!

Och gå upp på bara 3.5 timmar är väl inte illa. Flört Det kunde ju varit så att  du inte kommit ur sängen alls.Glad

"You just have to belive…"

[LucyInTheSky]
1/13/10, 3:21 PM
#146

Jag har aldrig vågat mig på pulver.. Tror jag skulle äta upp inredningen här hemma om jag inte fick tugga i mig mat.. Men jag hoppas det funkar för dig! Tycker du är sten tuff som testar! =)

Vi får peppa varann.. =)

Annons:
LinnB
1/13/10, 3:22 PM
#147

Shoppat massa sjukt vackra kläder på rean idag! Sparade ungefär… 1000 kronor på det. Rätt okej säger jag. ;)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/13/10, 3:26 PM
#148

#146 Har inget problem alls med att bara äta pulver faktiskt. Fast på kvällen äter jag proteinpulver och creme fraiche istället. Blir lite mättare på det med det innehåller lika mycket kalorier. Får i mig lite mer protein också och det är inte fel.

Trodde jag skulle vara hungrigare än jag är. Visst, jag är sugen på mat rätt ofta, men inte så att det är jobbigt.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/13/10, 3:27 PM
#149

#147 Det är roligt med reor. Man känner sig nästan rik då. Flört

I alla fall de gånger man verkligen hittar snygga kläder.

"You just have to belive…"

LinnB
1/13/10, 4:18 PM
#150

#149 Haha, eller hur! Blir så löjligt glad. :)

Fick min första elräkning idag! Kanske inget att vara glad över egentligen, men jag blir det… för varje räkning jag får med mitt namn på blir det mer och mer tydligt att jag faktiskt flyttat hemifrån! :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/13/10, 4:21 PM
#151

#150 Sån var jag med när jag precis flyttat hemifrån. Älskade att se mitt namn och min egna adress på ett kuvert. Som en bekräftelse på att jag verkligen bodde där.Oskyldig

"You just have to belive…"

LinnB
1/13/10, 4:23 PM
#152

#151 Just precis! Fast… jag antar att den känslan kommer dö ut lite mer och mer, haha. :) Men jag njuter så länge jag kan.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/13/10, 4:26 PM
#153

#152 Ja, nu, nästan 12 år senare så är det inte alls lika roligt att få räkningar. Flört

"You just have to belive…"

Annons:
LinnB
1/13/10, 4:29 PM
#154

#153 Haha, vad… konstigt. ;)

En annan positiv sak för idag är att jag känner mig pigg. Och min piercing börjar äntligen läka. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Bergspuman
1/13/10, 5:37 PM
#155

Det är Morden i Midsomer ikväll, ser fram emot det!

KadjaNina
1/13/10, 5:47 PM
#156

Jag tog en extra lång promenad med hunden till min pojkväns jobb. Mina ben värker ;S Vi kikade också in på djuraffären och prövade ut en dragsele och köpte lite annat smått och gott. :)

isa
1/13/10, 5:51 PM
#157

positivt är att jag varit hos tandhygienisten trots migränliknande huvudvärk.Och det gick jättebra, all tandsten borta nu i underkäken. Vi väntade med överkäken eftersom jag hade ont i huvudet och mår illa.

Men hälften och det värsta är gjort nu i alla fall.Känner mig fräsch i munnen igen. :o)

flikkan77
1/13/10, 6:58 PM
#158

Jag har orkat stå en hel timme på crosstrainern nu. Det är 20 minuter mer än jag orkat innan. Kul!

"You just have to belive…"

impish
1/13/10, 7:06 PM
#159

Min ångest bits inte lika hårt längre.

flikkan77
1/13/10, 8:31 PM
#160

Jag är så glad! Funderar på om jag äntligen lyckats få till lite endorfiner av att träna. Har aldrig lycktas med det när jag tränat förr. Tydligen är det bra att vara otränad ibland… så jag kan träna och blir glad!

"You just have to belive…"

Annons:
fridaas
1/13/10, 8:51 PM
#161

Mötet med nya soctanten gick ganska bra, hundarna har inte varit för jobbiga idag och de hoppade inte upp i sängen i natt Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/13/10, 10:15 PM
#162

Jag är så glad över att iFokus finns. Satt och var lite nere men ett inlägg här ändrade på det.

Tack allihop!

"You just have to belive…"

David
1/13/10, 10:20 PM
#163

#150. *Tar genast fram tipex och ändrar namn på min elräkning* Skrattande

Någon mer du vill ha? Bara att säga till, delar gärna med mig. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LinnB
1/14/10, 12:11 AM
#164

#163 Tack, du är så generös. ;)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Musiken
1/14/10, 4:00 AM
#165

Jag ar ocksa valdigt glad for att iFokus finns!!

Och sa kom jag nyss hem ifran min fika med en van! Vi borjade kl 5 och slutade nyss. Hade ju faktiskt ett helt ar att ta igen :)

flikkan77
1/14/10, 10:05 AM
#166

#165 Ja, det var en lång fika det! Roligt!Glad

"You just have to belive…"

Katarina
1/14/10, 6:19 PM
#167

Har fått en tidsfrist, blir fortsatt sjukskriven tills jag hämtat upp mig lite (hb 91). Blir illamående vid fysisk ansträngning, konstant trött och ångest.

Annons:
fridaas
1/14/10, 6:27 PM
#168

Lyckades få in allt färskfoder i frysen!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/14/10, 8:39 PM
#169

Jag fick inte sitta i soffan och ha tråkigt och tycka synd om mig själv. Lina började bada i vattenskålen som var nypåfylld och sen dess har vi busat. I snart en timme.

Älskar henne!

"You just have to belive…"

[YlvaP]
1/14/10, 11:33 PM
#170

Positivt är att jag inte har någon ångest idag.

isa
1/15/10, 10:08 AM
#171

positivt är att jag vågat åka tunnelbanan både igår morse och i morse. Det har jag inte vågat på 3½ månad. Tjohoooooooo, det går mycket fortare att komma till jobbet än och sitta på bussen genom stan.Fast bussen kommer alltid vara trevligare ändå för då kan jag titta på fåglar.

Bergspuman
1/15/10, 10:57 AM
#172

Jag steg faktiskt upp 6.00 i morse OCH körde 30 min på inomhuscykeln. Före frukost!

Jag har tillåtit mig själv att lägga på mig runt 7 kg under hösten. Inte bra.

De ska bort!

Tyvärr funkar det inte för mig att öka träningen eftersom jag jobbat så mkt, heltid + 3 timmars resande varje dag. Min fritid är mkt begränsad. Så jag måste korrigera maten. Vet ju med mig att det åkt ner mkt dum mat, godis, kakor, smörgåsar, osv.

Men inte värre än att jag kan göra ngt åt detta.

Känner mig iaf väldigt belåten med mig själv just nu! Glad

flikkan77
1/15/10, 11:13 AM
#173

Jätteduktigt Bergspuman! Cykla så tidigt och innan frukost. Du har all rätt att känna dig belåten.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/15/10, 1:09 PM
#174

La upp bilder på min nya kaninrasthage på Kanin i Fokua och har fått jättebra omdömen. Blir glad när andra tycker att mina kaniner har det bra!

"You just have to belive…"

Annons:
fridaas
1/15/10, 3:20 PM
#175

Har fixat de sista papprerna till soc, ätit både frukost och lunch och träffat mormor och mitt kusinbarn :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/15/10, 3:21 PM
#176

Ska åka och gå i Grästorp med Labolina. Roligt!

"You just have to belive…"

fridaas
1/16/10, 10:38 PM
#177

Hittade mitt mentholnässpray! Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[LucyInTheSky]
1/16/10, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Kärlek <3

Att man kan ha så roligt med en skål is.. Han roade sig lääänge.. =) Och jag bara satt och log åt honom.

Vad skulle jag göra utan mina djur!

flikkan77
1/17/10, 10:29 AM
#179

Kanske skulle ge Lina en skål med is… fast jag har en känsla av att både valp och hela huset skulle bli blött då. Men hon hade nog haft kul!

"You just have to belive…"

HannaM
1/17/10, 2:00 PM
#180

#179 Ni kanske kan gå in i badrummet och leka med isen? Då blir inte hela huset blött och valp är ju "bara" att torka av=P

fridaas
1/17/10, 2:08 PM
#181

Har lyckats tvinga i mig mat, gått upp ur sängen och gått ut med hunden

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
flikkan77
1/17/10, 2:25 PM
#182

Lina har sovit i 2 timmar. Helt underbart!

Jag gillar när hon är vaken och vi busar men ibland behöver jag också vila lite.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/17/10, 5:58 PM
#183

Nu har Loppan lärt sig gå uppför trappan till övervåningen och nerför lilla trappan (4 steg) till groventren och pannrummet.

I pannrummet äter katterna mat och det blev ett attans springade för att få Lina att stanna där hon skulle, för kattmat ät ju gott! Sen helt plötsligt var hon borta och då hade hon gått upp.

Puh! Blev helt slut och att ge katterna mat som i vanliga fall tar 30 sekunder tog nästan 5 minuter istället.

Men kul var det!

"You just have to belive…"

Katarina
1/17/10, 6:27 PM
#184

Har en flört!

flikkan77
1/17/10, 9:41 PM
#185

Lina har varit helt galen ett tag. Sprungit runt som en toka och kastat sig upp i knät på mig när jag suttit på golvet. Vet inte när jag skrattade så mycket senast!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/18/10, 2:17 PM
#186

Har varit på gymmet och tränat!

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/18/10, 3:30 PM
#187

Skönt att denna dag snart är slut… DET är positivt!!!

[LucyInTheSky]
1/18/10, 3:53 PM
#188

MIn lägenhet är nu helt ny städad och fräsch och fin =) Känns jätte skönt

Annons:
Bergspuman
1/18/10, 4:04 PM
#189

Hihihi… Min kärbo fyller år på lördag och jag har förberett en överraskning. Har instruerat honom i korthet via sms att han ska packa kläder och infinna sig i Uppsala på lördag en viss tid, därefter skulle han få vidare instruktioner.

Han är fruktansvärt nyfiken och försökte fiska allt vad han orkade nu i helgen, men jag är bra på att tiga om en hemlighet, bara visslade eller gnolade när han kom med sina försåtliga frågor :-). Ska bli sååå roligt att se hans reaktion hihihi. Skrattande

[LucyInTheSky]
1/18/10, 5:49 PM
#190

Invägning och mättning idag.. Jag fasar alltid för detta och efter denna helg med smörgåstårta och tårta + annat gott trodde jag vågen skulle vara grym..

Men nej, 1 kg till minus på något lustigt sätt =) Det gjorde hela min dag idag.

isa
1/18/10, 7:28 PM
#191

Tjohooooooooooo Nu ikväll på programmet fråga doktorn tar de upp min Sjukdom, Endometrios. Och i december var det en stor artikel om sjukdomen i aftonbladet.

Bergspuman
1/18/10, 8:21 PM
#192

Dagen slutade ganska bra ändå… I brevlådan väntade en korsordsvinst, 2 st biobiljetter! Skrattande 200 spänn för ca 10 minuters arbete och porto på 6 spänn, inte illa pinkat va.

flikkan77
1/18/10, 8:29 PM
#193

Puh! Har lekt med Lina så både hon och jag är helt varma och lite trötta. Ska ge henne mat och sen kommer hon nog att sova lite.

"You just have to belive…"

LinnB
1/18/10, 11:18 PM
#194

Mycket är positivt idag ändå. Jag grät inte hos tandläkaren (STORA framsteg), jag har städat lite, jag har inte haft en snudd-på-olidlig ångest alls idag och imorgon kommer en mycket kär vän hit och kipnappar mig en stund. Supermys. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

David
1/19/10, 3:18 AM
#195

Om extrakt… hmm… 7 timmar sitter jag på flyget härifrån. Skrattande

Möte på Sverak - Branschmässa - och fika hemma hos en kattgalen forummedlem - sedan hem igen på torsdag med en katt i bagaget. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Jetaime
1/19/10, 12:07 PM
#196

Jag älskar verkligen min katt<3

flikkan77
1/19/10, 12:33 PM
#197

Tycker så mycket om alla mina djur!

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/19/10, 12:41 PM
#198

Är seg som bara den, men ska rada upp 3 positiva saker:

* Gott om pengar!

* Blir bortskämd med lite lyx nu i helgen som kommer!

* Börjar lära mig det nya pianopartituret bättre, men ojojoj vad jag kommer att få öva…

flikkan77
1/19/10, 12:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Ska åka och handla lite snart. Det är så kul att äntligen kunna köpa hundleksaker. Fröken Saluki leker inte med saker så jag har inte köpt nått på över ett halvår.

Lina älskar att leka så nu är det kul att gå i hundaffärer!

… visserligen så behöver hon inga direkta leksaker utan det går bra med en gammal ballongvisp också.

"You just have to belive…"

fotokrafs
1/19/10, 2:57 PM
#200

Förra veckan var så underbart vacker, allt var vitt och fint. Nu är det inte lika kallt längre och inte lika vackert, dessutom är det nästan slask på gångbanorna. Men positiv är jag ändå, jag tycker att alla årstider kan vara grymt vackra.

Positivt, gick ut med sopor och källsorterat igår.. mindre skräp i lägenheten.. känns bra man gjort lite nytta.

Salladshataren
1/19/10, 8:17 PM
#201

Jag vet vad jag vill göra!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/20/10, 4:55 PM
#202

Köpte ett lösviktste igår på ica som är godast utan mjölk! Tyvärr minns jag inte alls vad te't hette… Oskyldig

"You just have to belive…"

Annons:
Bergspuman
1/20/10, 5:29 PM
#203

Mår lite bättre idag…

Har fullbordat ett omfattande arbete i affärssystemet, en struktur som äntligen är färdigputsad. Skönt!

flikkan77
1/20/10, 6:28 PM
#204

Orkad stå 1 timme och 20 minuter på crosstrainern idag.

"You just have to belive…"

HannaM
1/20/10, 6:31 PM
#205

Woho klockan halv sex lyckades jag äntlgien få i mig något i magen.. är så trött på den men nu har jag ätit riskakor i alla fall så det känns lite bättre.

Bergspuman
1/20/10, 9:31 PM
#206

Jag har gjort det! Anmält mitt intresse för att vara Sajtvärd för en ifokus-sajt. Men jag säger inte vilken Flört

flikkan77
1/20/10, 9:55 PM
#207

Har haft en rolig lekstund med Lina!

"You just have to belive…"

Jetaime
1/20/10, 9:55 PM
#208

Jag har inte ätit godis/kakor/nått annat onyttigt på tre dagar *stolt* :p

Musiken
1/20/10, 10:16 PM
#209

Jag tror fan jag har varldens basta sexliv.

Annons:
flikkan77
1/20/10, 10:18 PM
#210

#209 Grattis!

Jag skulle vara jätteglad om jag kunde ha normalt sex utan en massa bedövninssalvor… och sen går jag som en anka i några timmar. Flört

"You just have to belive…"

Musiken
1/20/10, 10:21 PM
#211

#210 Usch, later inte roligt alls!! Rynkar på näsan

flikkan77
1/20/10, 10:25 PM
#212

#211 Nä, vi fick liksom byta ut spontansexet till noga planering. Har en troligtvis kronisk inflammation i några körtlar så ingen vet när, eller ens om, det går över.

"You just have to belive…"

fridaas
1/20/10, 10:32 PM
#213

har gått två 1.5timmers promenader med Celine idag :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

KadjaNina
1/21/10, 1:13 PM
#214

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i två år idag! :) Kommer nog inte hända så mycket. Vi kanske käkar något gott och myser. Måste plugga till ett prov som är imorgon ;P

flikkan77
1/21/10, 1:14 PM
#215

Har varit på gymmet och tränat idag.

"You just have to belive…"

Jetaime
1/21/10, 1:14 PM
#216

#214 Grattis :)

Annons:
KadjaNina
1/21/10, 1:25 PM
#217

#216 Tackar :)

Katarina
1/21/10, 8:31 PM
#218

Min växt i livmodern visade sig vara harmlös, på lördag kommer min nya pojkvän och hans små flickor och på söndag kommer min exman och mina två döttrar!!

LinnB
1/21/10, 11:55 PM
#219

#218 Vad skönt!

Ikväll kom mina fina, fina vän och hennes pojkvän hit och lagade middag åt oss medans jag pluggade. Guld värt!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

HannaM
1/21/10, 11:59 PM
#220

Jag tog mig till gymmet för första gången på flera månader. Jag såg till och med fram mot det. Sen att jag int ekommer kunna gå imorgon eller att jag var så vansinnigt otränad är en annan femma=)

fridaas
1/22/10, 12:59 AM
#221

Alla räkningar betalada, ny djurmat köpt, ben och sele till hunden  oxå.. och jag har fortfarande pengar kvar, iofs ska jag försöka köpa mat till mig själv oxå.. men lär nog ha kvar ändå :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
1/22/10, 8:05 PM
#222

Puh! Har lekt med Lina så hon blev alldeles varm om tassarna. Glad

"You just have to belive…"

LinnB
1/22/10, 10:06 PM
#223

Imorgon firar jag och pojkvän 1 år och 11 månader, och han är hemma från lumpen i helgen! Längtar som en tok efter honom. :)

Och det gick bra hos veterinären idag med dräktiga Via, och på ultraljudet syntes två eller tre kattungar som rörde sig och verkade må bra! Hoppas verkligen att det kommer gå bra. Håll tummarna!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
flikkan77
1/22/10, 10:34 PM
#224

Äntligen snart sovdags! Har varit otroligt trött idag så det ska bli skönt att sova.

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/23/10, 1:02 PM
#225

Ledig idag, o ska åka iväg om en halvtimme o möta kärbon och vi ska tillbringa två nätter i lyxig hotellsvit borta, och bara "kose oss" som man säger på norska! Jag har halva måndagen kompledig så det blir två lugna sköna morgnar på raken med honom.

Ska bli sååå skönt att tassa runt i ombonad miljö i badrock, älska när man har lust, bada, äta gott och sova och koppla av! Precis vad jag behöver efter den här hemska veckan på jobbet!!!!!

NaimaG
1/23/10, 3:01 PM
#226

Ska ut på Haijking idag med min man. i och med att jag absolut ÄLSKAR naturen och är en riktig trädkramare så blir jag helt överväldigad och studsar av lycka av bara tanken. Ska bli så mysigt. Skrattande

flikkan77
1/23/10, 7:00 PM
#227

Var och tränade Lina i ett ridhus tillsammans med några andra från klubben. Lina var superduktig! Är så glad att jag har henne.

"You just have to belive…"

Katarina
1/24/10, 3:16 PM
#228

Fick ett jättefång rosalila tulpaner igår, och lekte med killens två underbara, fyra-åriga döttrar!

LinnB
1/24/10, 4:09 PM
#229

Jag vill göra något med mitt liv. Det är positivt!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

isa
1/24/10, 4:26 PM
#230

positivt är att vi går mot ljusare tider. >Nu dröjer det inte länge förrän alla mina älskade rovfåglar flyttar tillbaka hit.

Annons:
flikkan77
1/24/10, 6:47 PM
#231

Orkade åka till gymmet idag!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/24/10, 8:45 PM
#232

Jag är glad igen!

"You just have to belive…"

Jetaime
1/24/10, 8:46 PM
#233

Positivt är att jag inte har ätit nått godis eller kakor/glass/nått annat onyttigt denna veckan Flört känner mig sååå duktig. Alla andra här hemma åt massa chips och choklad och alla håller på att försöka fresta mig helatiden.. Men ju mer dom vill att jag ska göra det ju mindre vill jag så det är ju bra.

fridaas
1/24/10, 8:52 PM
#234

Ska eventuellt pierca mig imorn Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jetaime
1/24/10, 8:54 PM
#235

#234 Åh vad kul :) Var nånstans?

fridaas
1/24/10, 8:56 PM
#236

#235 I tungan, har tänkt fram och tillbaka i 3år nu, så nu är det dax, när jag äntligen har råd dessutom Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jetaime
1/24/10, 8:58 PM
#237

#236 För mig tog det med långtid innan jag bestämde mig för att pierca läppen ;) men det var kanske främst för att dom jag gjort i öronen inte ville läka.. Funderar också på att göra i tungan efter min off-center har läkt, om jag har råd vill säga :p

Annons:
fridaas
1/24/10, 9:02 PM
#238

#237 Jo jag har varit jätteorsäker då den i naveln blev jättefel och gjorde gudomligt ont, och dessutom gjorde att jag blödde ner hela badrummet hos min moster, 5timmar efter att jag gjort den hos piercaren.. är väl halvrädd att det eventuellt kommer bli så igen, men chansa och se vad som händer Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jetaime
1/24/10, 9:03 PM
#239

#238 Äsch det går säkert hur bra som helst ;)

Bergspuman
1/25/10, 2:32 PM
#240

Har haft super-toppenhelg på hotellet, sviten var gudomlig! Vi har relaxat o badat bastu på 25:e (!) våningen, gosh vilken utsikt. Har kunnat gå ner i varv o koppla av totalt, otroligt välbehövligt. Och det var underbart att se kärbons min när han kom in i sviten och förstod att det var så vi skulle bo Skrattande.

flikkan77
1/25/10, 2:54 PM
#241

Har tränat på gymmet idag igen. 30 på löpbandet där jag orkade springa i 5*3 minuter. Sen styrka i 30 minuter och efter det crosstrainer i 30 minter.

Är helt slut nu.Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
1/25/10, 3:17 PM
#242

Fröken Saluki accepterar totalt att Loppan kurar ihop sig och sover i stort set på henne. Underbart att se! Min älsklingar!

"You just have to belive…"

Musiken
1/25/10, 4:06 PM
#243

Har anmalt mig till en kurs om att starta upp ett eget foretag :)

fridaas
1/25/10, 5:34 PM
#244

Det gick kanon att pierca tungan, även att det var oerhört nervöst innan, men nu känns det helt okej. Min nålskräck är inte lika stark längre och inte heller dåliga minnen av dåliga piercare Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Bergspuman
1/27/10, 10:15 AM
#245

Idag tänker jag vara positiv, trots att det hänt så mkt negativt på jobbet senaste tiden (VD-byte, varsel, uppsägningar, omorganisation).

* Jag har tagit itu med min skenande uppåtgående viktkurva, har dragit in på maten och räknar Points sedan i måndags, det går bra och jag märker redan att kläderna sitter lösare! Skrattande Har dock inte velat ställa mig på vågen, jag märker ändå på kläderna hur jag ligger till.

* Jag gör roliga saker inom affärsystemet!

* Kärbon och jag ska gå på Jesus Christ Super Star i slutet på mars!

* Jag har en man jag älskar i mitt liv och jag är lycklig!

* Ekonomin är bra och jag har gott om pengar

flikkan77
1/27/10, 10:16 AM
#246

Har världens mysigaste valping!

"You just have to belive…"

[LucyInTheSky]
1/27/10, 1:31 PM
#247

Spräcker snart 80 sträcket på vågen.. Inte långt kvar alls. Jätte glad!

LinnB
1/27/10, 9:08 PM
#248

Det rör sig i Vias bebismage! Åh, kärlek. <3

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
1/27/10, 9:17 PM
#249

Läkningen av piercingen går framåt, visst det är jobbigt att äta fortfarande och jag kommer vara grymt trött på soppa om några dagar, men det går ändå framåt Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[LucyInTheSky]
1/28/10, 12:49 PM
#250

Vägning och mätning idag..

Sen 27 december har hela 6 kg ramlat av och hela 7 cm runt magen!

Musiken
1/28/10, 2:08 PM
#251

Vaknade pa ratt sida idag och har en hel dag av intensiv virkning framfor mig i sallskap av varldens mest underbara illrar Kyss

Annons:
KadjaNina
1/28/10, 2:20 PM
#252

Åker till Umeå snart! :) Ska hänga med systrarna. Det blir bio, gå på stan och säkert en massa andra saker också.

evrekaw
1/28/10, 4:19 PM
#253

Ligger på sjukhus, men har världens underbaraste rumskamrat, ibland har man tur i oturen liksom…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
1/28/10, 4:20 PM
#254

Var och tränade på gymmet idag fastän jag inte riktigt orkade.

"You just have to belive…"

Jetaime
1/28/10, 4:27 PM
#255

Jag klarade av att gå in på lektionen (skolan) idag, dom andra dagarna har jag vänt och åkt hem när jag stått utanför klassrummet.. så jag antar att det är bra att jag gick på lektionen idag iaf.

evrekaw
1/28/10, 6:22 PM
#256

Min familj envisas med att de ska fira min födelsedag fastän jag ligger inne…. Nåja, det är ju rätt rart av dem trots allt…

Ska försöka masa mig in i dushen också, det vore onekligen en höjdare… Allt känns bara så jobbigt. Men att lukta lite bättre vore ju inte helt fel..TystSkäms

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
1/28/10, 6:26 PM
#257

Grattis på födelsedagen evrekaw! Skrattande

"You just have to belive…"

evrekaw
1/28/10, 6:32 PM
#258

Tack flikkan!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
LinnB
1/28/10, 7:03 PM
#259

#256 Grattis! :)

Var just och solade med mor. Fick tillbaka några av mina saknade fräknar. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Bergspuman
1/28/10, 8:27 PM
#260

Idag fick jag en kul korsordsvinst med posten: 1 bok, "The Kennedy Mystique". Kul!

Sedan tycker jag att vi lägger in en spurt med positiva inlägg, eller vad säger ni? Negativa sidan kan ju inte få vinna nu i januari, kom igen och ös på med positiva grejer! Jaaaaa!!! Skrattande

LinnB
1/28/10, 8:48 PM
#261

Jag älskar att bo ensam! Det är trevligt med sällskap, och jag älskar när pojkvän sover här… men shit, vad jag älskar att bo ensam! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Jetaime
1/28/10, 10:41 PM
#262

Helt okej dag idag. Jag lyckades ta mig upp i morse, ta mig till skolan och faktiskt vara med på lektionen. Och det har jag inte orkat på flera dagar.. så det är ju bra antar jag. Ångrade mig dock efter ett tag, men lyckades ändå vara kvar hela lektionen.

Sen har jag vatt ute en massa hos kaninerna idag :)

LinnB
1/28/10, 11:04 PM
#263

Diskade, dammtorkade, gick ut med soporna och städade köket nyss. Känns bra!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/29/10, 9:49 AM
#264

Lina klarade av att sova hela natten i sin nya bur på golvet. Superskönt!

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/29/10, 10:09 AM
#265

Nu leder Positiva tråden med 1 inlägg över Negativa tråden! Härligt!

Fortsätt så - fortsätt skriv positiva inlägg om sådant som varit bra och sådant som varit ljusglimtar i tillvaron!!!

Jag fick en korsordsvinst igår, en bok: "The Kennedy Mystique". En rejäl inbunden sak. Trevligt!

Annons:
flikkan77
1/29/10, 10:19 AM
#266

Har klippt klorna på Skuttan och Flaxa. Har inte behövt göra det förr men nu slits de inte så mycket i all snö. Skuttan var oväntat duktig och Flaxa var väntat panikslagen. Råkade dessutom klippa lite djupt i en bakklo så hon blodade ner över allt sen.

Men nu är det gjort för i år! Glad

"You just have to belive…"

Musiken
1/29/10, 11:56 AM
#267

Finns det nagot harligare an att vakna tidigt for en gangs skull till en klarbla himmel och ga ut och satta sig i tradgarden i badrock och tofflor med en kopp kaffe och illrarna som springer runt i graset innan angesten hunnit satta in? Glad

evrekaw
1/29/10, 12:26 PM
#268

Fick den "galna" narkosläkaren till ECT-n idag igen… Han som har sååå sjuk humor och sjunger Thåström med mig tills jag somnar. Det är så underbart för jag får annars lätt lite panikångest när alla ska sätta och koppla på mig alla sladdar och sätta kanyl osv…

Han får mig att gå igenom det hela med ett leende på läpparna - puss på honom!Kyss

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

LinnB
1/29/10, 12:33 PM
#269

FULL av energi! Älskar livet idag. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/29/10, 12:38 PM
#270

Ska åka till Grästorp och gå en runda med vovvarna senare idag. Roligt!

"You just have to belive…"

isa
1/29/10, 3:50 PM
#271

positivt är att jag mår bättre rent fysiskt. Jag tror att skovet är över för denna gång. ( hoppas jag inte säger för mycket nu…. )

isa
1/29/10, 4:19 PM
#272

positivt är också att jag köpt 6 st. nya blommor. Så nu har jag 30 st. blommor här i min lilla etta. Det är grönt och blommigt och fint. Luften känns fräschare härinne nu.

Annons:
HannaM
1/29/10, 6:50 PM
#273

Jag har varit ute med en iller och jag har städat! Visserligen hoppade jag moppning men resten är gjort.

Bergspuman
1/30/10, 12:15 PM
#274

Har börjat dagen med 50 minuter på träningscykeln, före frukost.

Idag orkade jag av den tiden 15 minuter på nivå 3, sedan 25 minuter på nivå 4 (maxnivå är 8) och så skulle jag avsluta med 10 minuter på nivå 5. Tyvärr fick jag sakta ner vid 47 minuter för jag började må illa. Men jag är jättenöjd ändå!

Viktminskningen går inte alls bra, smällt i mig en massa dumma saker onsdag torsdag o fredag kväll … Tror det är Cipralexen som påverkar aptiten på nåt sätt. Måste skärpa mig!

Men idag ska jag hem till en väninna på lunch och promenad, det blir skoj!

Och imorgon kommer kärbon!

[LucyInTheSky]
1/30/10, 12:44 PM
#275

Tvingade i väg mig själv på en fest i går kväll och hade riktigt roligt! Mysigt sällskap och god mat..

KadjaNina
1/30/10, 1:09 PM
#276

Har haft riktigt roligt i Umeå. På torsdan hände inte så mycket eftersom att vi kom fram vid 9 på kvällen. Igår var vi på stan och jag gjorde rejäla fynd, vi åt kinamat, gick på bio på kvällen, spelade buzz och åt fruktsallad :) Idag vet jag inte riktigt vad som händer och imorgon åker jag hem.

Musiken
1/30/10, 1:16 PM
#277

Killarna skotte sig exemplariskt hos vetrinaren med undantag for att Nisse bet henne i handen for att hon luktade hund. Och vetrinaren var jattetrevlig! Satt och pratade med henne i en halvtimme om ditt och datt och illrar, och killarna somnade. Traffade ett marsvin ocksa och bade Nisse och Lars nosade fint :)

fridaas
1/30/10, 3:46 PM
#278

Är nästan klar med städningen, ska bara dammsuga i sovrummet så är jag klar sen Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

monka-me
1/30/10, 5:49 PM
#279

Fick Mvg på provet Småföretagande A Glad

Annons:
Emelie-E
1/31/10, 12:43 PM
#280

Sista dagen på januari! Skrattande

David
1/31/10, 3:37 PM
#281

Ska bli mycket spännande och se vem som hinner först med att starta positiva och negativa tråden för februari Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
1/31/10, 4:48 PM
#282

Vi har fått hem en till liten svart goding Kyss Nu ska man bara få honom att känna sig trygg med människor och lära sig att leva inne. Han har bott ute hela sitt liv och har inte varit i kontakt med människor.
Helsyskon med vår lilla Prada som bor här. Han är bara ca ett halvår äldre =) (Vilket jag kom på nu inte är vidare bra!!)

[Ambrosia]
1/31/10, 8:15 PM
#283

Jag var på ett jättebra besök hos en psykiatriker i fredags. Hon var jättebra.

Bästa hälsningar / Ambrosia :)

evrekaw
2/1/10, 12:09 PM
#284

Har lyckats kravla mig ur sjukhussängen och duschat - det känns som om jag segrat en tuff boxningsrond… Sedan mår man ju bättre också när man inte är flottig i håret och stinker…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: