Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 10887 ggr
David
1/1/10, 10:23 AM

Negativa tråden Januari 10

Nytt år, nytt decennium. Och förhoppningsvis inte alls så mycket negativt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Jetaime
1/1/10, 1:47 PM
#1

Jag gick och la mig runt halv två igår (eller idag blir det ju), och hade som vanligt svårt att somna. Precis när jag väl, äntligen hade somnat så blir jag väkt av mina föräldrar som pratar jätte högt och pratar om att "vi kör nu direkt" och börjar ta på sig utterkläder, jag var helt säker på att dom skulle komma in på mitt rum och rycka upp mig ur sängen och köra in med mig.. jag fick nästan panik, och hade svårt att lugna mig redan efter som hade åkt och jag insåg att det var nått annat som hänt. Det gjorde inte precis saken bättre. Jag var lättad samtidigt som jag inte kunde sluta tänka på vad som hänt. Hela kvällen (och även innan det) så har dom hotat med att köra in med mig och lägga in mig på sjukhus. Dom tror att det är ända lösningen…

Det visade sig att festen hos min syster och hennes pojkvän hade spårat ur lite. Men inget jätte farligt..

Och jag har sovit så dåligt inatt att jag knappt kan röra på mig nu, för det känns som att mitt huvud ska ramla av och som att jag ska spy. (vilket kan misstolkas lite eftersom det är nyårsdag idag, men det är bara så enkelt att jag inte sovit nått i natt). Härlig start på det nya året!

flikkan77
1/1/10, 1:49 PM
#2

Råkade ta en tablett fel i natt när jag skulle lägga mig så jag har knappt sovit nått i natt. Är inte trött heller.

Tycker det är lite otäckt att en ynka liten tablett kan göra så mycket…

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/1/10, 2:40 PM
#3

Syster har legat på sjukhuset i 3 dygn nu utan att ha fött.. Har avstannat helt och om en timme blir det kejsarsnitt. De skulle ha väntat till kvällen men de ger upp nu om att hon ska komma igång.
Men snart blir man moster igen =)

Salladshataren
1/1/10, 6:49 PM
#4

Usch, hatar min kropp!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/1/10, 7:01 PM
#5

#4 Då är vi två…

(… alltså… inte så att jag hatar din kropp då, utan jag hatar min jag också. Oskyldig)

"You just have to belive…"

Jetaime
1/1/10, 7:44 PM
#6

Jag har verkligen inte mått bra idag.. haft migrän och spytt och vatt helt yr.. usch.. Sovit största delen av dagen. :/

Annons:
Emelie-E
1/1/10, 7:45 PM
#7

Alla bara sitter och väntar på besked från syster.. Nu har det gått 42 min sen de skulle öppna henne..

Jetaime
1/1/10, 7:48 PM
#8

#7 Vad nervöst!

Min farfar ligger på sjukhuset sen den 22/12.. han har problem med hjärtat, men dom har inte hittat vad som är felet än och han blir inte bättre..

Emelie-E
1/1/10, 11:23 PM
#9

#8 Ja usch ja.. Har varit riktigt jobbigt för alla i några dagar nu.. Men nu är det äntligen över!

Jag tror att jag börjar falla neråt nu. Börjar tvivla och känna mig oönskad. Känner mig ivägen och ensam. Hatad och ledsen. Irriterad och arg.
Men mest ledsen. Vill bara gråta.. Men inga tårar kommer.

Salladshataren
1/2/10, 10:12 AM
#10

Allt är så orättvist!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jetaime
1/2/10, 11:38 AM
#11

Det känns så olönt att stiga upp ens.. Man har inget att längta efter, inget att se fram imot.. :/

kerstinjo
1/2/10, 12:40 PM
#12

Jösses! Negativa tråden är ett dygn gammal och redan 11 inlägg.

 Kerstin 

 

Musiken
1/2/10, 12:45 PM
#13

Vaknade pa helt fel sida idag…..

Annons:
Musiken
1/2/10, 1:18 PM
#14

Dessutom ar det min och pojkvannens 1ars-dag idag. Som han glomt. Och nar jag paminnde honom att vi kanske skulle ga ut for att fira, sa fragade han vad vi hade att fira. Varan 1ars-dag, sa jag. Jaha, sa han. Och sa var det inget mer med det… Efter att ha paminnt honom regelbundet i ett ars tid, samt berattat hur mycket jag tycker om ars-dagar och vill fira dem, sa ar allt jag far ett "jaha". Inte ens en puss.

kerstinjo
1/2/10, 1:26 PM
#15

#14 Jag glömde av min makes födelsedag för länge sedan. Tills han dagen efter frågade om jag hade glömt något? Glömma, jag?

Sedan kom vi aldrig överens om vilken dag vi gifte oss. Flört

 Kerstin 

 

flikkan77
1/2/10, 4:13 PM
#16

Jag är så trött… så helt otroligt trött.

"You just have to belive…"

Katarina
1/2/10, 4:15 PM
#17

Jag har druckit för mycket vin sista tiden.

Bergspuman
1/2/10, 4:48 PM
#18

Vi hade en massa vilda vuxenlekar för oss på nyårsaftonen. Utav det så krasade det en smula i min rygg, nu har jag ont i muskeln som går ner i skinkan, och ont inne i rectum… brr …

Musiken
1/2/10, 4:57 PM
#19

#15 Haha :P

fridaas
1/2/10, 7:47 PM
#20

Bröt ihop totalt i natt, drack för mkt.. känslor och tankar som inte borde finnas kom fram..

livet var inget lockande längre.. bilderna och minnena från våldtäckterna kom fram och gjorde sig väldigt påminda..

och nu gråter jag igen.

Pappa kom och hämtade mig igår, men jag ville bara försvinna för all framtid.. det vill jag fortfarande.. Gråter

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
fridaas
1/2/10, 9:46 PM
#21

mår illa av allt gråtande.. och har en klump i halsen.. Rynkar på näsan

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LinnB
1/3/10, 5:48 AM
#22

Kan inte sova… och jag mår superduperilla. Uäk!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Jetaime
1/3/10, 4:31 PM
#23

Hemsk dag :/.. inte fått gjort nått alls… bara legat i sängen hela dagen.. inga planer på att göra nått i kväll heller.

Musiken
1/3/10, 4:50 PM
#24

2010 verkar ha en annu samre start an 2009. Trodde inte det var mojligt.

Jetaime
1/3/10, 5:10 PM
#25

En i min gamla klass, som jag brukade va med då.. ringer och smsar helatiden på min mobil, men jag vill inte svara. Destu mer hons ringer destu mindre vill jag svara, jag vet inte varför men.. sen ringer hon hem också och då svarar mina föräldrar.. och sen ger dom mig telefonen ändå. jag orkar inte prata.. och det blir ännu värre när jag inte svarar, men ändå så går det inte.

flikkan77
1/3/10, 5:15 PM
#26

#25 Det där känner jag igen. Ju mer någon vill prata med mig desto mindre orkar jag prata med just den personen… och till slut orkar jag inte pratra med någon alls. Vill bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet.

"You just have to belive…"

Jetaime
1/3/10, 5:19 PM
#27

#26 Jag har alltid haft svårt för att ringa och svara i telefon, men nu vägrar jag helt, det går bara inte.. och det känns inte bättre ändå..

Annons:
Musiken
1/3/10, 5:38 PM
#28

#26, 27 Ska vi bilda klubb? Jag klarar inte av mail heller. Vill totalisolera mig.

Emelie-E
1/3/10, 6:26 PM
#29

Har lite lagom problem med internet här idag :( Funkar knappt alls och jag är nu helt ensam och har verkligen ingenting att göra! :(

Musiken
1/3/10, 6:35 PM
#30

Tog slut med pojkvannen pa arsdagen. Vilken javla tajming… Dessutom ar vi fortfarande hos mina foraldrar och aker inte forrens imorrn… Och da har vi en halv dag i Sthlm inbokad.. Vilken lycka…

flikkan77
1/3/10, 6:37 PM
#31

#27, 28 Jag har telefonfobi och klarar bara av att prata i telefon med 5-6 människor… Pissjobbigt!

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/3/10, 6:47 PM
#32

Jag har jätteont i huvudet! Är rädd för att bli sjuk.. Pojken har blivit sjuk med feber och allt, så snart blir det väl min tur också.
Och jag ska jobba ikväll! Vill verkligen inte! Vill bara ligga hemma i sängen och krama den febervarma älsklingen.

Jetaime
1/3/10, 10:55 PM
#33

Kokade vatten till varmoboy innan… Fick lite för mycket vatten i muggen och höll på att spilla när jag skulle ballancera in muggen på mitt rum, och korkad som jag är sörplöar jag i mig för att inte spilla.. det var.. varmt.

Min käke värker. Har haft problem med den flera månader.. enda sen i våras. Men nu gör det förskräckligt ont.. men man kan ju inte göra så mycket mer än att vänta.. har vatt hos tandläkaren och ska bli skickad vidare..

Mensvärk är dessutom det värsta som finns, helt seriöst. Det finns non ingen värre fysisksmärta. Man vet inte vad man ska ta sig till. Vill bara gråta och skrika, och vad man än gör så går det inte över.

Inte nog med det så ringer alla och skickar sms, och maiarl. Ju mer jag undviker att svara ju mer ringer alla och smsar. Men jag kan inte svara. Vad ska jag svara liksom? Det finns inga vettiga svar. Jag orkar eller klarar bara inte av att svara… Det går inte.

Jetaime
1/3/10, 11:03 PM
#34

Jag har ingen ro i kroppen, vet inte vad jag ska göra eller ta mig till just nu.. :(

Annons:
Emelie-E
1/4/10, 12:36 AM
#35

Pojkvännen mår dåligt. Vilket leder till att jag får världens ångest och vill inget hellre än att vara hos honom. Men nu ligger man hemma hos syster och kan inte göra ett dugg..

KadjaNina
1/4/10, 1:34 AM
#36

Jag for ut på nyårsdagen och blev alldeles för full. Satt och pratade med en bekant till mig och jag sa en massa privata grejer som jag hellre hade hållt för mig själv och de jag litar på. Har isolerat mig sen dess, vägrat svara i telefon och väntar på att allt jag sagt ska läcka ut. Min syster fyller år imorgon och jag bävar mig för att åka dit. Vi har några gemensamma vänner och jag var ut med dessa på nyårsdan. Är rädd för att de börjar nämna något. Ska nog åka till henne tidigare innan alla andra kommer. Varför lär man sig aldrig? Jag dricker inte ofta men jag bestämde mig för att bli nykterist för ett tag sen. Jag har haft en ständig ångest sen dess och jag önskar att ångesten kan sluta gnaga mig i bröstet.

Salladshataren
1/4/10, 9:06 AM
#37

Jag har blivit sjuk, bläää….

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

moondancer
1/4/10, 10:58 PM
#38

Försäkringsbolaget (som bara tog ett halvår på sig) har gett mig vad jag anser för lite pengar för "ersättning för sveda och värk under den akuta läkningstiden" efter att jag blev påkörd och fick brutet ben. Dom har dessutom inte orkat fixa ersättning för den förstörda cykeln än.

Är också trött på att ha ont, har haft konstant ont i 7 månader efter olyckan.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Salladshataren
1/5/10, 8:56 AM
#39

Fick hem en kamera… Som är sönder, har slängt emballaget… ska bli kul och se om man får någon ersättning trots att man har slängt emballaget. Där stod även kolli och vikten.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Salladshataren
1/5/10, 10:14 AM
#40

Yay… Sändningsnummret är borta….

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Emelie-E
1/5/10, 11:48 AM
#41

Något hände och jag sjönk. Vet precis vad också och det gör det hela mycket värre. Ska jag behöva gå och vara orolig och ha ångest nu i över en vecka? Jag vill inte!

Annons:
Jetaime
1/5/10, 8:08 PM
#42

Jag är typ rädd och orolig och nervös och otroligt extremt… eller jag kan inte riktigt förklara det.. men ja..

Bergspuman
1/5/10, 8:21 PM
#43

KYLAN. Mycket negativt. Blää brrr storblä! Jag är trött på att frysa hela dagen. Och inte bli varm förrän jag lagt mig för att sova. Jag är trött på att inte ha några fingrar och tår förrän jag varit hemma ett tag. (Jag klär på mig rejält, men fryser ändå!). Jag har inget emot att klä på mig men JAG AVSKYR ATT FRYSA!

Skrikandes

fridaas
1/5/10, 8:21 PM
#44

Ingen motivation, ingen vilja, inga känslor.. bara tomhet..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
1/5/10, 8:22 PM
#45

Jag gillar inte heller att alla grejer man ska ta i, är kalla. Och jag hatar statisk elektricitet. Och att håret faller ihop.

Jag är bara glad för en sak: och det är att jag inte bor i Dalarna där de hotar med mer än -40!!!!!

Musiken
1/5/10, 8:53 PM
#46

Vi lamnade just Dalarna, och just nu hade jag bra mycket hellre haft -40 an denna slask och nollgradigt…. Engelsmannen har panik, och over 120 skolor har stangt haha. Det ar bara lite slask pa gatorna och ett tunnt tacke pa akrarna, och anda har skolorna stangt har med. Visst hade de mer i Skottland nar vi landade och nere i soder, men anda ingenting som ens skulle kunna beskrivas som ett ordentligt snotacke ens. Tittar pa nyheterna ocksa och de har inslag om hur man overlever om man fastnar i en snodriva (2 par stovlar, mobiltelefon, reflexvast och SOVSACK sa att man inte fryser ihjal Tungan ute)

flikkan77
1/5/10, 9:07 PM
#47

Kaninernas vatten fryser stup i kvarten. Får byta 5-6 gånger om dagen.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/5/10, 9:09 PM
#48

… och nu vände Lina upp-och-ner på vattenskålen! Jag håller valp och husse torkar.Skrikandes

"You just have to belive…"

Annons:
Jetaime
1/6/10, 11:45 PM
#49

Jag vill inte ha imorgon..

Emelie-E
1/7/10, 12:36 AM
#50

Aaaah!! Jag blir tokig! Jag kliar snart sönder mig! Hatar vinter och kyla! Usch!!

Jetaime
1/7/10, 1:18 PM
#51

Jag gillar inte alls min kurator jag pratar med just nu.. hon bara pratar en massa.. och sen blir det liksom att man inte lyssnar, men får inte själv sagt nått.. och helatiden känner jag liksom bara att jag vill gå där ifrån och känner mig grymt obekväm. Och efteråt känns det bara värre..

flikkan77
1/7/10, 3:16 PM
#52

#51 Har också haft en pratkontakt som pratade för mycket. efter några gånger så var det liksom hon som pratade av sig när jag kom istället för att jag fick prata.

Tyvärr var jag feg så det tog flera år innan jag vågade byta ut henne.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/7/10, 3:23 PM
#53

Är trött idag och magen tjurar lite.

"You just have to belive…"

Salladshataren
1/7/10, 4:20 PM
#54

Huset luktar avlopp, mysigt… Eller inte.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

fridaas
1/7/10, 4:22 PM
#55

Orkar inte städa mer :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
isa
1/7/10, 4:43 PM
#56

Fy så dyrt med 45 kr för en liten fröpåse med kattgräs….

Katten har redan grovt gräs av andra billigare frön, men det passar inte damen. Det här ska visst bli tunnare gräs.

Det är ingen ide´att gräva fram riktigt gräs i snön,en gång till för det passade inte damen det heller, för det var inte färskt.

flikkan77
1/7/10, 5:00 PM
#57

#56 Din katt låter lika kräsen som min kanin, han gillar inte heller alla sorters gräs utan är riktigt kräsen.

"You just have to belive…"

moondancer
1/7/10, 5:46 PM
#58

#54  Hela linköping luktar biogas :P Underbart…not

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jetaime
1/7/10, 6:08 PM
#59

#52 Jo..det blir liksom bara babbal av allt.. man orkar inte lyssna tillslut.

[YlvaP]
1/7/10, 6:16 PM
#60

Det negativa är att jag var självdestruktiv igår.

flikkan77
1/7/10, 6:24 PM
#61

#59 Nä, precis och det känns bara meningslöst att gå dit… Du kan inte byta person att pata med?

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/7/10, 6:37 PM
#62

Det finns knappt något värre än att ha huvudvärk som vägrar att släppa. Och som dessutom sitter vid ögonen också, vilket gör huvudvärken hundra gånger värre.

Annons:
Emelie-E
1/7/10, 6:55 PM
#63

*orolig* Håll tummarna för att det går som vi vill!! Jag vet inte vad jag annars ska ta mig till :(

Jetaime
1/7/10, 6:58 PM
#64

#61 Jo det kan jag säkert. Det ska finnas en till där jag går, men hon som jag har nu tyckte iallafall att ag skulle gå dom gångerna som vi hade bestämt för att hon skulle lära känna mig lite bättre. Men jag känner liksom inte att jag får sagt nått vettigt eller liksom nått över huvudtaget.. Hon tjatar om en massa och pratar om det hur länge som helst, för det mesta sånt som jag inte vill prata om. Visst, man kan ju nämna det men efter ett tag blir det bara jobbigt..

flikkan77
1/7/10, 7:12 PM
#65

#64 Usch, vad jobbigt för dig. Hoppas ni inte har så många gånger kvar i så fall… Det är inte alls kul när man inte passar ihop med sin "pratperson".

"You just have to belive…"

flikkan77
1/7/10, 9:31 PM
#66

Attans… jag har tvångstankar.

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/7/10, 10:01 PM
#67

Negativt är att jag har skurit mig i fingrarna FYRA gånger på kort tid! Först ett skärsår i vä långfingerled, papper på kontoret. Litet, men svider som bara den.

Sedan rök halva hö långfingernagel pga ett häftstift jag skulle bända upp plus en rispa på fingret under så det blödde. Också "kontorsskada".

Igår skulle jag raka lite xxx-hår i duschen, tog fram en ny hyvel, slant med den - vips rök halva vä ringfingernagel ända in på köttet!

Och nyss skulle jag skala brysselkål, tar fram en ny kniv jag köpt, och skär mig DJUPT i hö tumme. Det blöder som FAN, men tror inte det behöver sys. Räcker nog med att tejpa…

Jag som skulle öva in en ny pianokonsert! Inte tusan kan man det med tre skadade fingrar!!!!!

GRRRRRRR

Skrikandes

flikkan77
1/7/10, 10:09 PM
#68

Hmm, om jag nu börjar få få tvångstankar så behöver jag någon form av hjälp snart. Min psykiatrisjuksköterska är sjukskriven på obestämd tid och min läkare skulle jag fått träffa i augusti, men har fortfarande inte gjort det…

Suck!!!

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/8/10, 1:07 PM
#69

Negativt, återigen, är KYLAN. Jag har räknat ut att den gör följande med mig:

* Jag blir klumpig o fumlig pga frusna händer o stela muskler. Bevis: flera skärsår, ett stooort blåmärke runt höger knä, onormalt många stavfel när jag mailar på jobbet (jag stavar typ ALDRIG fel)

* Håret blir sprött och fullt av statisk elektricitet

* Slemhinnorna i näsan och ögonen far illa - när jag sitter på bussen till jobbet svider det i ögonen pga diesellukten, lukten av bromsolja samt det kalla draget från fönstren

* Naglarna far illa - de blir sköra o bryts lättare.

* Huden far illa - sår tar längre tid för att läkas och jag måste ha en hudolja i ansiktet annars skulle huden bli torr och fnasig (har känslig hy åt det torra hållet) 

* Jag tappar sexlusten. Ja, det är sant! Jag tappar sexlusten både när det är för varmt o när det är för kallt…

BLÄ, STORBLÄ!

Tur att detta är en negativ tråd så att man FÅR gnälla.

Annons:
Katarina
1/8/10, 1:24 PM
#70

#69 Man FÅR gnälla! Håller absolut med dig ang. håret-det spelar ingen roll vad jag gör, ser förjävligt ut iaf.

Jetaime
1/8/10, 1:39 PM
#71

Känner mig verkligen grymt rastlös och orolig just nu. Och uttråkade dessutom. Skolan började ju idag, men jag är hemma, hade ingen lektion idag, så jag skulle ju haft prakti idag, om jag bara haft en praktikplats. Jag vet inte hur jag ska kunna orka med skolan och praktiken. Orkar liksom inget hemma.. eller så. Blir liksom helt utmattad av allt jag gör.

Jag vill så gärna må bra, och jag vill göra roliga saker, jag vill gå ut gymnasiet, och just nu vill jag även klara praktiken och de två kurser jag läser klart, jag vill känna att jag orkar med saker och att det är roligt. Och helst av allt att det finns någon mening med det jag gör och att det finns någon mening med att leva över huvudtaget.

Jag vet att jag måste prata med studie-yrkesvägledaren.. Det funkar liksom inte. Jag klarar inte av all press och alla måsten… Det får mig bara att vilja göra det jag ska göra ännu mindre än innan. Det blir värre av att alla pratar om vad jag måste göra, att jag måste anstränga mig mer, att jag måste fundera och göra nått åt saken och bara sitta och inte göra nånting. Folk tror att man är lat.. Men det har inte med det att göra. Om dom bara visste hur mycket jag önskar att det gick..

Kuratorn jag pratar med umo vill att vi ska ta kontakt med kuratorn på skolan och sen att hon ska prata med mina lärare och studie-yrkesvägledaren. Visst det kanske hade känts lättare, men samtidigt så vet jag inte om jag vill. När någon vet liksom.. ja.. så beter dom sig så konstigt. Som att man är helt störd. Eller jag vet inte jag kanske är helt störd. Men det känns värre om alla beter sig annorlunda och liksom.. Jag vet inte hur jag ska förklara.

Det är grymt jobbigt att helatiden behöva ha gymnasiet och gymnasietvalet över sig helatiden… Det är inte det som är problemet, men det bara finns och gör allt värre. För jag vet verkligen inte hur jag ska göra eller hur jag vill göra. Och vad jag än bestämmer mig för så kommer det inte gå just nu.

Musiken
1/8/10, 1:58 PM
#72

Illrarnas vatten fryser hela tiden sa de gar utan vatten under natterna… Pa dagarna ar de ju inne med mig, men kanner mig sa hemsk for hur jag an forsoker sa verkar det inte ga att halla vattnet ofruset…

flikkan77
1/8/10, 3:42 PM
#73

Börjar bli lite stressad av att inte få någon läkartid alls…

"You just have to belive…"

isa
1/8/10, 3:44 PM
#74

Jag saknar min fina kamera, som kunde göra stora panoramabilder.Min mor hade lånat den och lämnat kvar den i hennes bil. Det blev inbrott i hennes bil och de tog kameran naturligtvis.

Som ersättning fick jag en j*…a §#¤%& * ( massor med svordomar…. ) engångskamera…………Rynkar på näsan jag frågade om hon skämtade med mig……men icke…..

isa
1/8/10, 3:50 PM
#75

Negativt är att det är min sista semesterdag.

Negativt är att jag just fått veta att min sjukdom, Endometrios kan växa i armar, benen, lungor och i hjärnan! BLÄ blir lite rädd, samtidigt som jag vet att detta inte behöver hända mig.

Negativt är att det ska tjafsas och ifrågasättas från FÖK om min ansökan om särkskilt högriskskydd, fast jag haft det nu i flera år. Kan de fatta att jag har en kronisk sjukdom med samma symptom som de föregående åren…..

Negativt att jag haft en dålig natt, kunde ej sova bra, p.g.a smärtor

Negativt är att det är mycket negativa känslor för mig idag. BLÄ igen

Musiken
1/8/10, 3:57 PM
#76

Ser ut som doden efter att ha sovit daligt i snart en manad nu.

Annons:
Jetaime
1/8/10, 4:21 PM
#77

Jag mår inte alls bra.. Har vatt hos läkare och har även börjat med medicin igårkväll och sen i morse mot depression och ångest. Läste igenom hela bipacksedeln till varje igår så vågade nästan inte ta någon av dom, men måste ju.. Så jag känner mig helt spyfärdig, yr, skakig, är lös i magen och känner mig bara allmänt konstig i hel kroppen, vid minsta lilla börjar mitt hjärta slå hårt. Kan typ inte röra mig..  :/

Jetaime
1/8/10, 4:22 PM
#78

Min studie-yrkesvägledare från skolan ringde innan också, men jag kunde inte svara.. jag förstår inte varför jag måste göra allt ännu värre än vad det redan är :(..

isa
1/8/10, 5:20 PM
#79

#57 ja, i vintertider är det minsann inte lätt med kräsna "gräsätare"…..

Bergspuman
1/8/10, 5:22 PM
#80

#77 Det du känner av är initiala biverkningar av medicinen. De flesta, dvs yrsel, skakis, illamående, lös i magen går över inom 2-4 veckor. Så var det för mig när jag satte in medicinen igen i augusti, rännskita i drygt 2 veckor. urrrggg, men det gick över… så håll ut!

flikkan77
1/8/10, 5:44 PM
#81

Det är kallt!Skrikandes

"You just have to belive…"

Jetaime
1/8/10, 5:49 PM
#82

#80 Jo läkaren sa det också… Brukar vara känslig för sådana saker så det är tur att jag inte varit i skolan idag.. Det hade funkat sämre än vanligt.

Katarina
1/8/10, 6:07 PM
#83

Fick först ett negativt test-resultat för en av mina avelskatter idag, och när jag gjorde ett delvattenbyte i  100 l akvariet blev det "hälften spydde, hälften dog" fattar ingenting (är erfaren akvarist).

Annons:
[LucyInTheSky]
1/8/10, 11:23 PM
#84

Jag vill inte.. Ångest, kryper i mig och allt känns så panik artat stort hela tiden.

I morgon kommer hans familj.. Jag orkar inte med hans mamma.. Hon har gjort så mycket ont mot honom och ändå ska allt vara bra nu. Jag kan inte förlåta.. Jag kan inte låtsas..

Jävla ångest.

Musiken
1/9/10, 1:31 AM
#85

Angest big time. Men ignorerar. Stenhart! :) Jag SKA ha en bra kvall :)

LenaR
1/9/10, 1:33 AM
#86

Just nu känns det som om hela livet håller på att trilla ner omkring mej.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
1/9/10, 2:12 AM
#87

Håller på att få ett mindre tokbryt på en människa här på iFokus. (nyfiken? läs LÄS HÄR FÖRST! Dagens buggar! och se om ni kan lista ut vem jag syftar på)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jetaime
1/9/10, 4:40 PM
#88

Hemsk dag. Mått skitkasst och bara sovit hela dagen.. dock mer kvar av dagen, men jag vet att jag inte kommer göra nått bra av den ändå..

Bergspuman
1/9/10, 8:16 PM
#89

Jag är så djävla besviken! Köpte en bunt filmer från discshop strax före nyår. Hade sett fram emot en filmkväll ikväll med några rullar jag verkligen ville se. Men vad händer? Jo, 1 film går inte att köra på min dator - fel filtillägg. De 3 andra är inte textade på svenska.

Jag blir tvungen att returnera och begära tbx pengarna för 4 av totalt 5 filmer!!!!!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Skrikandes

zmulan
1/9/10, 8:17 PM
#90

pissfattig…….. *suck*

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Annons:
flikkan77
1/9/10, 8:23 PM
#91

Valptänder är attans vassa!

"You just have to belive…"

[YlvaP]
1/9/10, 8:30 PM
#92

Mår  inge vidare bra idag.

LinnB
1/9/10, 8:44 PM
#93

Har sjukt mycket disk efter middagen igår. Tråkigt.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Musiken
1/9/10, 8:59 PM
#94

bara helt nere idag

David
1/9/10, 9:22 PM
#95

Jag har ingen varmvatten. För hundrade gången den här veckan. Skrikandes

Ska minsann sätta ännu mer krut på att hitta en bättre bostad. Både med varmvatten och ett extra rum.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
1/9/10, 9:27 PM
#96

Det är så sjukt kallt att det är helt sanslöst!! Fybubblan!
Får även så himla svårt att andas att jag knappt vill gå utanför dörren.. Vill ha Sommar!!

David
1/9/10, 9:33 PM
#97

#96. Det är lite kylslaget ute. Var tvungen att strunta i shortens i morse när jag skulle ut. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
1/9/10, 9:38 PM
#98

Fröken Saluki tycker att det är så kallt ute att hon får ont i tassarna och blir halt. Funderade på om jag skulle köpa stövlar till henne men jag tror det är under hennes värdighet…

"You just have to belive…"

Musiken
1/10/10, 2:30 AM
#99

funderar pa nar pojkvannen tankt sluta plinka pa gitarren. Vill ga och lagga mig, och ar fortfarande bakfull och inte alls pa humor for musik..

Emelie-E
1/10/10, 11:08 AM
#100

#97 Du är ju galen :P

Idag har jag såna problem med andningen att jag tvingas stanna hemma. Känner mig helt igentäppt i både hals och lungor.. problem med andningen att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Jetaime
1/10/10, 2:10 PM
#101

Mina ena kanin, som jag var hos veterinären med för kanske två veckor sen har blivit ännu sämre. Han vägrar äta, och det finns nästan inget kvar av honom längre, jag har verkligen försökt med allt, men det känns som att det inte finns så mycket mer att göra. Han är så himla snäll och fin och go. Den snällste kaninen jag nånsin haft. Det är så orättvist. Ska ringa till veterinären imorgon det första jag gör Gråter.. Men jag kommer inte få med mig honom hem om jag gör det… Min älskade lilla kanin..<'3

KadjaNina
1/10/10, 3:14 PM
#102

Var ut igår och blev ovän med min syster. Jag känner mig så besviken och ledsen.

flikkan77
1/10/10, 3:29 PM
#103

Kaninen har knyckt ett hundkex och jag hittar inte vart han har gömt det! Kaniner ska inte äta hundkex men han fattar inte det… Skrikandes

"You just have to belive…"

isa
1/10/10, 4:26 PM
#104

negativt är att jul och nyårssemestern har gått mot sin allra sista dag. Jag har fått må bra psykiskt i hela 17 dagar. Blir orolig inför att börja jobba igen. Min panikångest kommer alltid lättare när jag jobbar och är trött och stressad. Blä!

Annons:
Bergspuman
1/10/10, 4:34 PM
#105

Tog en eftermiddagsslummer, det var inte så bra, vaknade och kände mig nere… länge sedan jag kände mig nere! Hoppas det går över…

impish
1/10/10, 4:41 PM
#106

#101: Men usch, nej… Samma sak hände med ett av mina marsvin förra vintern… Trots mediciner och kärlek och god mat gick det inte att rädda henne. Det är så hemskt när man inser att man måste släppa taget.

Jetaime
1/10/10, 4:43 PM
#107

#106 Det hemska är också när man känner att man måste ta det beslutet. Men vi får se vad veterinären säger imorgon. Men det känns in som det finns nått att göra.. Gråter

Bergspuman
1/10/10, 5:57 PM
#108

Kom på varför jag kände mig nere… Det är troligen lätta PMS-besvär, ska få mensen inom några dar… Ja ja…!

David
1/11/10, 2:13 AM
#109

Jag köpte nytt te i fredags som jag provsmakar nu, och jösses. Det var ekologiskt, men jag trodde inte att det var hämtat direkt ifrån ladugården (för så smakar det). Tviten!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jetaime
1/11/10, 9:00 AM
#110

Jag måste ringa till veterinären snart.. jag hatar verkligen att ringa :/ men det bara måste gå för ingen annan är hemma..

LinnB
1/11/10, 11:21 AM
#111

Idag åkte pojkvän. Jag är ledsen. Längesen jag bara var ledsen, utan ångest… så egentligen kanske det ska ligga på den positiva sidan, men… jag är ledsen. Och det är inte kul.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
Musiken
1/11/10, 12:51 PM
#112

Pojkvannen sager att jag ar en javla idiot om jag borjar med antidepp-/angest. For enligt honom sa ar jag inte deprimerad. Enligt honom sa ar jag bara sjalvomkande och omogen, for varje gang vi ses sa ater jag ju, jag sover och jag pratar med honom. Ar man deprimerad enligt honom sa ar man sjalvmordsbenagen, man ater inte, man sover inte och man pratar inte med nagon. Att jag ar sa 9/10 dagar vi inte ses (for vad ar det for mening med att ses om jag bara ligger och mar kasst?), samt delvis nar vi ses ar tydligen bara sjalvomkan.

Katarina
1/11/10, 3:55 PM
#113

Har ställt till det för mig ordentligt, om än oavsiktligt. Känns som jag skulle behöva flytta, byta namn….

Jetaime
1/11/10, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Tussilagon´s The Best Thing "Bosse" fick idag somna in hos veterinären på gund av sjukdom.. han orkade inte mer och det fanns nästan inget kvar av honom… Livet är så jävla orättvist.

Vila i frid, min underbar lite Bosse-bus..<3

fridaas
1/11/10, 8:44 PM
#115

fryser och hostar.. tror jag lär få feber när som =/

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LenaR
1/11/10, 10:15 PM
#116

#112 Har din pojkvän inte hört talas om gladmasken, som deprimerade människor tar på sej ute bland folk? I så fall har han missat något grundläggande om depression…

Jag kommer mej inte för med någonting. Det finns tusen saker jag behöver göra, och jag gör  - ingenting.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[LucyInTheSky]
1/12/10, 1:00 AM
#117

#114, Många kramar till dig.. <3

Idag är ångesten jätte jobbig.. Vet inte riktigt vad jag ska ta vägen riktigt. Vill inte äta atarax heller för jag vill vara skärpt i morgon då vi ska fira pappas födelsedag.. =/ Uscha..

flikkan77
1/12/10, 8:35 PM
#118

Idag har Lina varit riktigt jobbig. Inte sovit längre än max 20 minuter sammanhängande mot andra dagar när hon sovit i ca 1 timme. Hon retar Salukin och är på kaninburen, blommorna och filtarna i soffan. Eller så leker hon i vattenskålen.

Puh!

"You just have to belive…"

Annons:
Musiken
1/12/10, 9:25 PM
#119

Vill att mamma ska logga in pa skype sa att jag kan prata med henne.. men det verkar inte handa :( Skulle behova ga till gymmet istallet da for att pigga upp mig sjalv iite, men kanner mig for deppig for att ens tanka tanken att ga utanfor dorren… :/

[LucyInTheSky]
1/12/10, 9:32 PM
#120

Känner mig orkeslös, tjock, värdelös, elak och vill bara försvinna en stund..

Emelie-E
1/12/10, 9:33 PM
#121

Jag är hungrig!!

fridaas
1/13/10, 1:47 PM
#122

Fick brev från akassan som säger att jag ska betala pengar till dem, när det är de som ska betala pengar till mig >_<

J*vla krångel >_<

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

fridaas
1/13/10, 8:47 PM
#123

Det är en massa måsten nu igen.. måste ner till banken, måste leta upp papprerna från försäkringskassan, måste ringa psykologen..

och jag är grymt hungrig och sugen på att baka något. Men har inget att baka med och inte råd att köpa mat för jag ska hämta färskfoder till Celine imorn Obestämd

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Salladshataren
1/13/10, 8:52 PM
#124

Känner mig ensam, ledsen, eländig och är rastlös! Suck…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/13/10, 10:04 PM
#125

Såg lite på Kalla Fakta om f-kassan. Är så nervös för hur det ska bli nästa höst. Kommer jag få vara sjukskriven eller inte? Suck…

"You just have to belive…"

Annons:
David
1/13/10, 10:23 PM
#126

#125. Efter valet nästa år, när förhoppningsvis sossarna förlorat igen blir det bättre. Läste någon, inofficiell undersökning, men många handläggare på FK fick sitt arbete lite lättare tidigare om de var socialdemokrater, och idag, vad är bättre valkampanj än att tolka alliansens lag stenhårt och strunta i undantagen?

Så, nu blir det lite politiskt, men jag menar att det är sossarna och FK-handläggarnass fel att så många blir utsatta idag. När de inser att alliansen kommer styra fyra år till tror jag de ger upp att så här i hemlighet bråka.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
1/13/10, 10:26 PM
#127

#126 Ja, jag hoppas att det blir bättre på något sätt i alla fall. Som vanligt är det väl mest jobbigt att inte veta hur det ska bli med.

"You just have to belive…"

[LucyInTheSky]
1/13/10, 10:30 PM
#128

Jag hoppas med hela mitt hjärta, själ och med alla ben i kroppen att Alliansen drar åt *pip* nu när vi ska välja om..

flikkan77
1/13/10, 10:36 PM
#129

Det jag är mest rädd för är faktsikt att jag ska göra något så dumt som att ta livet av mig och jag får fel besked i höst. Det skulle vara jättekorkat av mig, men ändå en sådan sak jag skulle kunna göra. Av ren chock och panik.

"You just have to belive…"

David
1/13/10, 11:13 PM
#130

#128. Välkommen in till Politik iFokus så kanske vi kan omvända digGlad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[LucyInTheSky]
1/13/10, 11:42 PM
#131

#130 nej,  Jag håller mig långt därifrån.. Blir bara så arg på sådana diskutioner..

Men jag är så röd och vänster man kan bli så nej, blir nog svårt att omvända en liten kommunist =)

LinnB
1/14/10, 12:15 AM
#132

Jag är så ledsen, så ledsen, så ledsen, så ledsen. Jag hatar när hjärtat värker. Jag hatar knuten i magen och klumpen i halsen. Jag hatar att vara ledsen. Det liksom kokar inuti huvudet av gråten man inte vill släppa ut, för då gör det bara ondare.. och det är jag inte beredd att ta just nu.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
[LucyInTheSky]
1/14/10, 12:17 AM
#133

Sömn ångest som vanligt.. blir galen på mig själv..

David
1/14/10, 12:41 AM
#134

#132. Vad felas? Rynkar på näsan

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LinnB
1/14/10, 12:56 AM
#135

#134 Du fick just den största orsaken i ett PM. =)

Något som också är negativt är hur sjukt kallt det är i lägenheten. Fryser trots många lager kläder och en varm cornish innanför tröjan.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Aviendha
1/14/10, 1:41 PM
#136

Tenta i morgon som jag kommer kugga.

Bergspuman
1/14/10, 3:53 PM
#137

Ingen bra start på dagen. Glömde min omsorgsfullt iordninggjorda matlåda, smörgåspacke och påse med äpplen på citybussen….!

Dessutom glömde jag stoppa ner 1 pkt med bindor, fick springa iväg från jobbet o handla.

Tappade en bunt med papper som gled in under skåp, fick lägga mig på mage o lirka fram dem. Telefondjäveln snodde in sin sladd i min kontorsstol och brakade i golvet.

Sen har jag mensvärk och känner mig fet o uppsvullen som en gris.

Katarina
1/14/10, 4:09 PM
#138

#137 Det är vid såna tillfällen det känns som om man vore utsatt för en komplott av något slag.

flikkan77
1/14/10, 6:26 PM
#139

Mina utslag på knäna har börjat komma tillbaka. Har haft dem sedan mitten på oktober. Så fort jag tänker att jag ska gå till läkaren så börjar de läka ut men någon vecka senare så kommer de igen. Suck!

"You just have to belive…"

Annons:
fridaas
1/14/10, 6:30 PM
#140

Kida blev glad när jag kom hem och slog till mig med tassen precis under ögat så har en blåtira nu, Celine blöder från ett jack i örat efter att blivit biten av illern, åkte fel 4ggr när vi skulle till återförsäljaren av färskfodret, har inte kunnat ta mig ner till stan för att fixa de sista papprerna till soc.. va hände med att sverige skulle bli ett papperslöst samhälle?!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
1/14/10, 6:50 PM
#141

Deppig idag…. trots fint sallskap igar och forsok till att halla mig sa positiv jag kan.

Jetaime
1/14/10, 7:48 PM
#142

Massa ångest.. skulle bara vilja prata med någon som förstår.. men alla som vill prata med mig svarar jag inte. Åh, jag vet inte vad jag ska ta mig till bara. Har ingen ork till nånting ändå känner jag mig så grymt rastlös. Och alla saker som bara hänger över mig.. som jag måste göra… och som jag måste ta tag i. Och alla som tjatar om allt..

flikkan77
1/14/10, 7:49 PM
#143

Har lite tråkigt på nått sätt och orkar inte ritkigt göra nått, annars hade jag satt mig och busat med Lina.

"You just have to belive…"

Musiken
1/14/10, 8:22 PM
#144

Ofantlig angest, hjartklappning och kallsvettningar.

Musiken
1/14/10, 10:55 PM
#145

Annu mera angest. Hyresvarden klampar runt i huset… Jag hatar min hyresvard. Vill inte prata med honom. Hoppas pa att han inte inser att jag ar hemma…

Salladshataren
1/14/10, 11:03 PM
#146

Ajaj på mitt knä…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Salladshataren
1/15/10, 11:13 AM
#147

Mår så jävla dåligt!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

LinnB
1/15/10, 11:54 AM
#148

Massiv ångest och otroligt korkade handlingar igår som jag ångrar bittert nu.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
1/15/10, 3:34 PM
#149

Håller på att bli sjuk tror jag :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[LucyInTheSky]
1/15/10, 4:08 PM
#150

Är såå ledsen, bråkade med Rasmus och han bara stack en halvtimme tidigare till jobbet utan ett ord. Mår så illa, ångest och panik..

Fan, fan, fan..

Jag orkar inte med mitt humör längre.. Ena sekunden solsken andra vill jag bara försvinna. Jag sårar så många på vägen hela tiden. Ibland känns det bara som om alla skulle ha det så mycket lättare utan mig.

Jag vill inte vara jobbig, jag vill inte gråta hela tiden, jag vill inte att det ska gå ut över Rasmus.. Jävla ångest! Jävla mörker! Jag vill inte vara livrädd för nya människor och platser.. Jag vill kunna svara i telefonen och bara prata med människa på andra sidan.. Jag vill kunna jobba i hop pengar så jag kan flytta i från lägenheten..

Sen arbetsförmedlingen.. Jag måste vara inskriven för att få någon som helst ersättning.. Om jag blir sjukskriven får jag ingenting.. =/ Jag fixar inte att jobba nu men ingen lyssnar. Många har lovat mig hjälp, arbetsprövningar men sen är det ingen som har tid med mig..

Jag kanske inte är tillräkligt dålig.. Jag kanske bara är en lat oduglig människa som inte vill jobba. En sådan som regeringen gör allt för att sätta ditt..

Måste jag hoppa från bron?

Orkar inte mer..

flikkan77
1/16/10, 10:33 AM
#151

Lina är överenergisk och jag är trött. Ingen superbra kombination.

"You just have to belive…"

LinnB
1/16/10, 1:41 PM
#152

Jag orkar inte. Jag fixar inte det här.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Musiken
1/16/10, 1:46 PM
#153

Bakfull.

Och jo det gor du Linn! Det kanns bara inte sa just nu :)

Annons:
Bergspuman
1/16/10, 2:24 PM
#154

Har såna grymma menssmärtor och det blöder fortfarande rikligt, på 4.e dygnet… min mens har blivit värre senaste året o det oroar mig, måste bli gyn igen, usch

Musiken
1/16/10, 2:30 PM
#155

Upptackte nyss att illrarna har sitt forrad av inalvsmat i ladan dar jag har mina traningsklader…. Myyyyyyyysigt Skrikandes

Jetaime
1/16/10, 10:34 PM
#156

Har verkligen grymt ont i huvet.. typ hela huvet.. ögonen, käken.. uschusch.. vet inte om det är migrän eller nått annat eftersom jag har problem med käken.. ínte kul iaf.. :(

fridaas
1/16/10, 10:37 PM
#157

förkylningen har brutit ut på riktigt

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
1/17/10, 12:09 AM
#158

Tappade bort min telefon igar. Och nu har nagon tydligen hittat den. Det som var sa skont utan den…

HannaM
1/17/10, 2:05 AM
#159

Jag finns jag är jag andas… jag avskyr varenda jäkla millimeter av min uppsvällda sönderskruna kropp.

fridaas
1/17/10, 2:09 PM
#160

Är ett h*lvete att att andas idag, huvudvärk och börjar få ont i halsen Rynkar på näsan

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
KadjaNina
1/17/10, 2:12 PM
#161

Är så fruktansvärt less på allt just nu. Vill bara lägga mig ner på golvet och skrika! Kasta saker..

isa
1/17/10, 4:31 PM
#162

negativt är att aldrig vara smärtfri. Jag är så himla trött på den här förbaskade smärtan som ständigt finns där. Är så trött på att vara trött och orkeslös som denna värk gör mig. Blä! jag vill ha tillbaka min gamla kropp, så som den var innan jag blev sjuk. Då var jag nästan alltid pigg och glad.

Musiken
1/17/10, 4:42 PM
#163

Bajs.

flikkan77
1/17/10, 5:23 PM
#164

De visar så mycket repriser på helgen. Tråkigt! Vill ha roliga saker att titta på när jag tränar inte nått jag redan sett.

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/17/10, 8:48 PM
#165

Usch, ingen bra dag idag alls. Jag vill bara gråta och sova :(

Jetaime
1/17/10, 9:38 PM
#166

Jag var med min kompis och red idag, så ramlade jag av :(
Jag slog i huvet och ryggen rätt hårt och jag trodde jag skulle typ dö precis efter, men jag överlevde..

Bergspuman
1/18/10, 11:34 AM
#167

Jag är trött. Sov inte bra i natt. Vi drog fram sängen till soffan så vi skulle få sova bredvid varandra, men det slutade med att ingen av oss sov bra :-( … Och bussjäveln från stan var sen så jag missade Enköpingsbussen, hatar Stadstrafiken!!!

Annons:
Jetaime
1/18/10, 11:36 AM
#168

Sovit sämre än vanligt. Kunde knappt röra på mig.. hur jag än låg och varje gång jag skulle försöka flytta på mig så gjorde det ont.

moondancer
1/18/10, 11:42 AM
#169

Möte med studievägledaren, vilket betyder att ett halvår framåt ska bestämmas. Känns inte bra på något sätt alls Rynkar på näsan

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jetaime
1/18/10, 12:21 PM
#170

#169 jag ska också på möte med studie(-yrkes)vägledare idag :(

Emelie-E
1/18/10, 1:03 PM
#171

Ajdå, sov rätt dåligt inatt bara för att jag inte var trött.. Och vad har jag gjort nu i två timmar? Jo sovit! Inte bra, kommer aldrig kunna somna ikväll…

[LucyInTheSky]
1/18/10, 2:14 PM
#172

Trött på att hon aldrig svarar.. Kan hon inte bara säga att hon inte vill då.. *suck*

moondancer
1/18/10, 2:44 PM
#173

Meh, blev inte alls som jag ville…fick bara halva terminen bestämd…med sker jag inte vill…

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Bergspuman
1/18/10, 4:44 PM
#174

Nu blev jag rejält ledsen… Fick nyss en dålig nyhet på jobbet… Vår VD som jag personligen tycker mycket bra om, har slutat idag. Det meddelades nyss av hans överordnade. Känns inte alls bra. Orsaken pratades det diplomatiskt om, på danska som jag inte förstår, men naturligtvis får en VD gå för att man inte är nöjd med hans prestationer i fråga om försäljning eller lönsamhet. Vad ska det annars vara.

Men riktigt riktigt ledsen är jag. Han har nämligen månat om mig en del, tagit sig tid med mig, gett mig en del specialuppdrag - kort sagt, gjort sådant som min närmaste chef borde göra, vilket den karlen skiter totalt i.

Jag hade även avtalat med min VD att han skulle ha utvecklingssamtal med mig. Jag vill INTE ha det med min närmaste chef. Litar inte ett dugg på honom och tror inte att han kommer att puffa fram mig, han har snarare motarbetat mig en hel del och vill "hålla tillbaks" mig. Jag ska typ hålla mig till det som är min egentliga uppgift, inte nosa på andra saker. Jag som vill utvecklas…

Usch. Framtiden ser helt plötsligt mycket dyster ut…

Annons:
flikkan77
1/18/10, 5:19 PM
#175

Känner mig lite misslyckad för att jag inte går ner mer i vikt.Rynkar på näsan

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/18/10, 5:34 PM
#176

Vaf*n ska man ha ex till? Han vill ta alla grejer som vi har köpt och fått tillsammans! Nu blev jag väldigt irriterad.

Jetaime
1/18/10, 5:37 PM
#177

Bara skit på allt :( jag orkar inte, är så jävla trött på allt..

isa
1/18/10, 7:17 PM
#178

negativt med folk som snor mina ideér och kallar dem för deras egna ideér……..Rynkar på näsan jag ska säga åt dem, jag lovar, de ska få en utskällning, för de vet mycket väl om vem som kom på ideen först.

Jetaime
1/18/10, 7:19 PM
#179

Ingen ork, ingen lust, ingen vilja.. jag känner mig bara så himla överflödig och onödig, och obehövd.. Har liksom ingen ork till nått, eller lust att göra nått.. ingen vilja till nånting.. Allt blir bara fel hur det än blir…

Salladshataren
1/18/10, 9:09 PM
#180

Gammelmormors syster dog imorse. Fyllde 95 år på nyårsafton, tycker detta är jättetråkigt. Då jag tyckte hon var gammal rar kvinna…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

moondancer
1/18/10, 11:47 PM
#181

Tack #179, dy sätter precis ord till mina känslor…

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
fridaas
1/18/10, 11:58 PM
#182

Är trött på att vara så här extremt lättirriterad som jag är nu.. kan bli arg på två röda, jag som aldrig brukar bli arg annars Obestämd

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LinnB
1/19/10, 12:19 AM
#183

SVARTSJUKA SUGER

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Link-
1/19/10, 4:11 AM
#184

Försäkringskssan, försäkringskassan… Alltid. F-n! Är medveten om att det varit helgdagar och sånt, men nu börjar det närma sig två veckor över "beslut-senast-datumet". Så söliga.

David
1/19/10, 5:39 AM
#185

#184. Man måste bara ÄLSKA Försäkringskassan. En underbar myndighet. Ska de göra något som är till nackdel för dig fixar de det på under en vecka, men är det någonting som kan vara till fördel för dig, då drar de ut på det tills, ja…

Undra om det här är deras rätt att "rehabilitera" folk. Snarare så att de framsteg man gör, det blir baksteg så fort Försäkringskassan kommer in i bilden.

Funderar allvarligt på att göra en JO-anmälan. Jag läste en undersökning någon gjort, där över 70% av handläggarna i den undersökningen var socialdemokrater. Det är inte så att man börjar undra om de medvetet drar ut på handläggningstiderna för att media ska kunna dra på stort att alliansregeringen förstör och jävlas med de sjuka. Kanske är det här ett smart sätt för sossarna att bedriva valkampanj?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jetaime
1/19/10, 12:05 PM
#186

Massa huvudvärk idag.. vet inte varför, migrän? käken? ramlat av hästen? (y) det suger i vilket fall.. vill verkligen inte och känner verkligen inte för att gå till skolan idag. Jag har en lektion, men den kursen "läser" jag hemma i vanliga fall så det finns inget för mig att göra i skolan.. Kommer bara sitta där och plåga mig igenom två timmar..

Jag är bara så trött på allt och alla. Mig själv framförallt… usch nej.. jag vet bara inte vad jag ska ta mig till. Så grymt hopplöst. Gråter

LinnB
1/19/10, 12:31 PM
#187

Människor vägrar svara på sms. Är jag en så jobbig person?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Bergspuman
1/19/10, 12:47 PM
#188

Seeeeg. Ledsen, trött. Tappat gnistan liksom. Sörjer förlusten av min chef / VD. Han gjorde sig inte älskad överallt, men han o jag har haft ett mkt bra samarbete och en bra kontakt.

Annons:
Link-
1/19/10, 1:05 PM
#189

#185 Skrattande Inte omöjligt.

Bergspuman
1/19/10, 1:06 PM
#190

Fick just ett dråpslag… Till ny VD har utsetts en person jag direkt tycker illa om. Han var den sämste möjlige som jag ser det. Han har t ex mobbat en av mina kollegor o betett sig skitoproffsigt mot henne. Han är en siffernisse och extremt petig med detaljer. Nu kommer det att bli detaljstyre framöver. Jag ger fan upp… Arbetsmarknaden, här kommer jag… finns det nån som vill ha mig???

[LucyInTheSky]
1/19/10, 1:06 PM
#191

#185 Varför skulle dom medvetet göra så? Jag tycker du pratar dumheter.. Så bara för att jag är vänster skulle jag se till så att människor lider så att vi byter regering.. Låter väldigt väldigt korkat enligt mig.

Bergspuman
1/19/10, 1:09 PM
#192

Och så är det lagt varsel på en avdelning med 4 tjänster…. suck.

Finns inte mkt annat att göra än att börja jaga nytt jobb.

Om jag tappade gnistan förut, så är den på iskalla -250 grader nu…

Bergspuman
1/19/10, 1:26 PM
#193

Är så ledsen att jag mår illa…

Gör processen kort o sticker hem tidigt i em.

[LucyInTheSky]
1/19/10, 1:36 PM
#194

Dåliga nyheter, hemsk dag.. orkar inte ens gå in på det..

Nu tar jag internet, verkligheten och mig själv paus..

Kram på er

LinnB
1/19/10, 1:47 PM
#195

Idag är jag nog mest förbannad på saker som hänt tidigare i livet som förstör för mig nu. Förbannad på ex. Onödigt, men sant.

Varför måste det yttra sig nu? ÅH!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
isa
1/19/10, 2:34 PM
#196

Negativt att de gick ut i tv på "Fråga doktorn" igår, och som jag tolkade det, gav falska signaler om att alla kan bli helt smärtfria och friska från min kroniska sjukdom, vilket ej är sant…….

vet inte om jag tolkade det på fel sätt, men jag var i alla fall inte ensam om att tolka det så. Och det var inte kvinnan som var sjuk, som gav dessa falska signaler, hon berättade bara om sin situation. Det var programledarna som gav dessa falska förhoppningar tycker jag. De borde ha läst på lite mer om Endometrios innan de uttalar sig generellt om sjukdomen, för det går inte. Det är helt individuellt hur man drabbas.

fotokrafs
1/19/10, 2:45 PM
#197

Känner mig alldeles mosig i huvudet, orkeslös. Fryser men orkar inte ta på mig något för då kommer jag börja svettas istället. Har mens, i och för sig är det inte så negativt för jag är glad att den kom till sist, då slipper jag den sen.. ja, för ett tag i alla fall.

Sen är jag hemskt o-social, en person fyllde jämnt i helgen och jag hade lovat morsan att gratta men ändå sitter jag och pallar inte med att skriva ett litet mejl ens.. Personen i fråga har tidigare skrivit flera mejl till mig, jag har bara orkat svara på ett. Idag har även en av de få jag har på "chatten" (msn, gmail,yahoo) försökt snacka med mig…

(10.56.48)  hi how r u?
(10.58.45)  are you there?
(11.45.39)  hello are you there?

sen tröttnade han visst..

Diskmaskinen har gått sönder, står massa disk i diskhon och jag orkar inte diska.. Det är en sån där bänkdiskmaskin, rätt ful men praktisk (när den fungerade). Problemet är att de har gjort hål i diskbänken för slangarna, fult och opraktiskt om man nu inte skall skaffa en ny bänkdiskmaskin såklart. Har kollat efter nya men alla är så fula.. de ser precis ut som den vi hade och våran är ju över 5 år gammal i alla fall.

Sugen efter en vanlig diskmaskin, men det där jäkla hålet…. känns som man måste skaffa ny diskbänk också i så fall. Skrikandes

Jetaime
1/19/10, 4:45 PM
#198

Sämst dag :(

Salladshataren
1/19/10, 8:15 PM
#199

Bergspuman, ska vi bli arbetslösskompisar?

Huvudvärk och illamående, SUCK!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
1/19/10, 8:19 PM
#200

Min veterinär har satt fodergriller i huvudet på mig. Vet inte längre vad eller hur mycket mat jag ska ge min valp,. Inget stämmer längre! Suck!

"You just have to belive…"

flikkan77
1/19/10, 9:35 PM
#201

Har för många djur! Två katter slåss och valpen är överallt och Salukin har drabbats av någon slags senilitet och fattar inte vad man säger till henne övr huvudtaget.

"You just have to belive…"

flikkan77
1/20/10, 6:39 PM
#202

Har nått under E-tangenten så den fungerar inte hela tiden. Dumt!

"You just have to belive…"

Annons:
HannaM
1/20/10, 6:41 PM
#203

#202 Det är inte marmelad och knäckebröd=p Det hade jag mellan två tangenter på ett tidigare tangentbord, synnerligen opraktiskt!

I övrigt.. negativt. Tja livet?

flikkan77
1/20/10, 6:43 PM
#204

#203 Kan vara marmelad och knäckebröd, jag vet inte alls vad min dator äter på nätterna. Oskyldig

"You just have to belive…"

HannaM
1/20/10, 6:45 PM
#205

#204 Så länge den inte smygröker nattetid och fimpar i tangentbordet ska man alltså vara nöjd=p

flikkan77
1/20/10, 6:49 PM
#206

#205 Ja, börjar datorn röka så åker den ut! … eller så får jag trycka in nicotintuggummi i dvd-läsaren.

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/21/10, 12:20 PM
#207

Jobbigt att andas idag :(

flikkan77
1/21/10, 1:13 PM
#208

#207 Vad dumt, andas är ju liksom bra att göra.

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/21/10, 1:20 PM
#209

#208 Ja visst är det ;/ Skulle behöva åka till en läkare, för jag misstänker att jag har astma, men man ska ju komma sig iväg dit också.

Annons:
flikkan77
1/21/10, 1:26 PM
#210

#209 Jo, jag vet hur det är. Har haft utslag på mina knän sen mitten av november men fortfarande inte åkt till läkaren… men jag har tänkt att göra det i alla fall. För visst är det tanken som räknas. Oskyldig

"You just have to belive…"

Emelie-E
1/21/10, 1:28 PM
#211

#210 Haha jo så är det ;D

flikkan77
1/21/10, 1:31 PM
#212

#211 Äsch, då skull vi ju skrivit i positiva tråden istället. För vi har ju båda tänkt att gå till läkaren… bara inte just idag.Flört

"You just have to belive…"

isa
1/21/10, 1:37 PM
#213

Fy för folk som fuskar med arbetstiden……

Emelie-E
1/21/10, 1:59 PM
#214

Jag är tydligen bara sjukskriven januari ut.. Känns ju himla trevligt att man visste om det och att man har en ny tid inbokad till läkaren!
Nu kommer jag ju inte få några pengar för februari om jag inte får tag på läkaren.
Var ren tur att man bad om att få sitt läkarintyg idag. Gasch!

flikkan77
1/21/10, 6:22 PM
#215

Min kanin tog precis en strimla fläskkotlett från min skål. Han hann äta upp kanske 1*1 cm av den innan jag fick tag på honom. Suck!

Kaniner är för katten vegetarianer.

"You just have to belive…"

fridaas
1/22/10, 1:35 AM
#216

Akassan har klagat sen i september att det fattas papper som jag behöver skicka in, vilket jag gjort 5ggr..
Var inne på hemsidan nu och ser att jag har skickat till fel adress Skrikandes På papprerna jag fått hemskickade står det en Fe 105 adress i Solna.. medans på hemsidan box 705 Stockholm Skrikandes

Idioterna lär få veta att de lever på måndag då de har öppet igen Skrikandes

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
HannaM
1/22/10, 1:42 AM
#217

Så låg, vill skriva positiva kommentarer till alla som mår dåligt men jag orkar inte, kan inte formulera. Det enda jag kan få ur mig är gnäll som inte leder någon vart och det orkar jag inte med.

Emelie-E
1/22/10, 4:49 PM
#218

Dålig dag.. Riktigt dålig dag…

flikkan77
1/22/10, 5:04 PM
#219

Är helt otroligt trött idag.

"You just have to belive…"

Bergspuman
1/22/10, 7:38 PM
#220

Den här Helvetesveckan på jobbet har gjort att jag av oro och stress tröstätit, säkert gått upp 2 kg, fått tbx känningar av magkatarr, fått taskig hy med utslag, haft spänningshuvudvärk varje dag samt sovit för lite. Det är INTE positivt!!! Skrikandes

HannaM
1/22/10, 8:15 PM
#221

Tog mig upp ur sängen halv tre efter ett antal timmars idoga försök… skulle köpa linser men synoptik som ligger närmast hade renoveringsstäng så jag fikc åka i rusningstrafik hela vägen in till stan oc hsen hem, nu är jag så trött så jag knappt orkar sitta upp. Hela fem timmar ur sängen innan jag överväger att återvända.

LinnB
1/22/10, 10:02 PM
#222

Pengaproblem, soc-problem och en magkatarr som blir värre och värre.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
1/22/10, 10:35 PM
#223

Lina har kissat inne två gåner idag. Känns så himla dumt att missa att hon behöver gå ut men ibland är jag inte tillräckligt snabb.

"You just have to belive…"

Annons:
fridaas
1/22/10, 11:35 PM
#224

har ont i ryggen, ner mot svanken.. vet inte om det är mensvärk eller något annat >_<

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

moondancer
1/22/10, 11:51 PM
#225

#224 har också ont i ryggen, men vet bestämt att det inte är mensvärk (främst för att man är killeTungan ute)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Emelie-E
1/23/10, 12:08 AM
#226

Hemska dag! Varit upp och ner. Så otroligt ostabil att jag säkert skulle börja gråta bara av att någon petar på mig. Och nästa stund vika mig av skratt för att någon säger något roligt.
Upp och ner, ner och upp.
Mitt upp i allt fick jag en sån himla saknad efter ett eget djur. Höll på att få panik men lyckades lugna mig.
Jag saknar min underbara kanin som alltid fanns i min famn så fort jag var ledsen. Hans päls blev alldeles våt av mina tårar, men han satt snällt kvar..

Känner mig så fruktansvärt ensam nu när man inte har ett eget djur. Jag måste ha ett för att fungera :(

impish
1/23/10, 1:20 PM
#227

En av mina hamstrar dog idag. Uhh.

isa
1/23/10, 4:12 PM
#228

Negativt är att jag är totalt slut, efter att ha varit tillsammans i bara 2 timmar med en viss person………….snacka om energitjuv.

Det som skulle bli trevligt blev bara en enda pina.Rynkar på näsan

Jag tror det är dags igen, för en paus ifrån den personen……..

flikkan77
1/23/10, 6:59 PM
#229

Min valp växer för sakta! jag vill ut och tävla snart… Flört

"You just have to belive…"

Sovgott
1/23/10, 9:28 PM
#230

Dålig kommunikation på jobbet. Allas fel. Det här duger inte!

Annons:
Emelie-E
1/24/10, 2:50 PM
#231

Jag verkligen avskyr när folk gnäller på hur man gör saker. Jag låg och vilade, min syster satt vid datorn. Jag råkade somna men ungen klarar av att leka själv, så det gjorde hon. Hon kunde väcka mig eller säga till syster om det var något.
Då börjar folk gnälla på att dem helt plötsligt får ta hand om ungen. När det är dem själva som börjat leka med henne? De lekte och hade kul, det hörde jag. Men sen när man får klagomål från dem som har lekt med ungen frivilligt då blir jag fly förbannad.
Ingen bad dem att leka med henne, ingen bad dem att vara med henne. De gjorde det ändå. Och så kommer de och gnäller! Inte till mig, utan det går i omvägar.. Gah!

flikkan77
1/24/10, 2:53 PM
#232

Är allmänt låg idag…

"You just have to belive…"

David
1/24/10, 3:00 PM
#233

Ont i ryggen och vänster ben… Morr!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jetaime
1/24/10, 3:41 PM
#234

En grymt dryg dag bara och jag har typ förstört allt.. kommer inte igång med nått heller.. :(

LinnB
1/24/10, 4:07 PM
#235

Åt helvete.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

isa
1/24/10, 4:24 PM
#236

Hela söndagen har gått åt till städning. positivt är att det blivit städat, men det känns mest negativt att mina lediga dagar går åt till att göra nytta, sånt som jag inte orkar med i veckorna p.g.a att då går all min energi åt till att jobba heltid+resorna till/från arbetet.

När ska jag få ha ett riktigt liv och orka med fritidsintressen? den frågan skulle jag vilja att Försäkringskassan svarar på. Hela livet ska väl inte gå åt till att arbeta heltid??????????????? BLÄ!

flikkan77
1/24/10, 6:47 PM
#237

Det var jobbigt folk på gymmet idag. Tränade inte riktigt klart bara för det.

"You just have to belive…"

Annons:
Sovgott
1/25/10, 3:10 PM
#238

Fick ett migränanfall igår och tappade synen på höger öga. =(

Emelie-E
1/26/10, 6:41 PM
#239

Usch vad trött jag är! Var det redan när jag vaknade kvart över 10. Men har inte sovit någonting. Snart kan jag inte hålla ögonen öppna längre..

flikkan77
1/26/10, 6:42 PM
#240

Har varit trött hela dagen… och halva dagen har vi haft nått krångel med tv:n.  Troligtvis är det en box där fibern går som krånglar. Suck!

Tycker om att sitta på golvet och slötitta på tv och leka med Lina. Orkar inte göra så mycket mer idag.

"You just have to belive…"

[LucyInTheSky]
1/26/10, 10:46 PM
#241

Livrädd..

LinnB
1/26/10, 11:04 PM
#242

Känner mig utanför.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Bergspuman
1/27/10, 10:41 AM
#243

Tre av mina kollegor har sagts upp, igår. Den fjärde är mammaledig och får inte sägas upp under pågående barnledighet, men när hon kommer tbx finns typ ingen tjänst åt henne…

Jag blir "fastlåst" på 50% i den nya organisationen för vissa arbetsuppgifter, vilket hindrar de planer jag hade för min egen utveckling … suck …

isa
1/27/10, 3:28 PM
#244

Tycker synd om alla som åker kommunalt i dag , i det nya snökaoset. Jag hoppas verkligen att det fungerar någorlunda för dem. Nu var ju kommunerna varnade och förberedda innan, och de lovade att köra extra bemanning på snöplogarna. Hoppas för alla därute att ni kommer fram i någorlunda god tid.

Mycket snö är positivt för alla som gillar det med snöfritidsintressen och för barn som leker i snön. Men negativt när inte snöröjning och kommunala medela fungerar…

Annons:
fridaas
1/27/10, 3:30 PM
#245

Är grymt less och lättirriterad, ser rött på 2sekunder.. och jag hatar det!!
Speciellt när jag inte vet vad det beror på.. räcker med att någon uttalar min hunds namn fel så exploderar allt Obestämd

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
1/27/10, 3:30 PM
#246

Negativt är att få två menstruationer under en månads tid. Den som kom förut var försenad, och nu kommer den som skall vara den här månaden. BLÄ

Jetaime
1/27/10, 3:31 PM
#247

Ingenting fungerar längre.. Jag gör bara allt värre för mig själv, ändå så går det inte.. Jag vet bara inte vad jag ska göra längre..

Musiken
1/27/10, 6:14 PM
#248

Ingen somn pa tva natter, grinig pojkvan, grinig jag, grinig allt, tjaffs, stress, maste virka 14 figurer tills pa tisdag… Eurgh…

fridaas
1/27/10, 6:22 PM
#249

Känns som alla mina sk. kompisar kommer och gnäller hos mig idag.. jag orkar inte och har inget tålamod till det Skrikandes

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[LucyInTheSky]
1/27/10, 6:55 PM
#250

Snö upp till knäna och det rycker så man ser inte ett skit.. Jätte kul med snöstorm.. =(

flikkan77
1/27/10, 7:33 PM
#251

Fick två blåsor under hälen när jag stod på crosstrainern idag. Ajje!

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
1/27/10, 9:48 PM
#252

Har konstigt ont i ländryggen och Lina låter oss inte se på film… och alla har en ko eller en häst utom jag.Rynkar på näsan

"You just have to belive…"

Jetaime
1/27/10, 9:56 PM
#253

Jag kan inte riktigt uttrycka hur jag känner med ord.. men det är inte bra iaf.

HannaM
1/27/10, 9:59 PM
#254

#252 Jag har varken ko eller häst men jag skulle gärna busa Lina åt er om jag varit närmare så ni kunde få se i lugn och ro.

Musiken
1/28/10, 1:33 AM
#255

Vin och gott sallskap och anda kanns det som om min varld haller pa att ga under…

Emelie-E
1/28/10, 11:12 AM
#256

Känns ju väldigt kul att man måste skriva in sig hos arbetsförmedlingen för att sen säga att man är sjuk för att över huvud taget få några pengar. Jag orkar inte med en massa krångel. Dessutom är min sjukskrivning snart slut och jag måste ha tag på läkaren. Vilket inte är det lättaste! Hittar inget nummer eller någonting till honom.

KadjaNina
1/28/10, 1:28 PM
#257

En barndomskompis lillasyster har dött :( Känns hemskt, hon var bara 14. Vila i frid! Tänker på familjen och de måste ha ett helvete just nu.

flikkan77
1/28/10, 4:48 PM
#258

#254 Jättesnällt av dig att vilja busa med Lina. ibland är pigg vid "fel" tillfällen.

"You just have to belive…"

Annons:
poena
1/28/10, 6:04 PM
#259

känner mig sjukt nedstämt sen en tid tillbaka, förlorat både aptit och viljan att fortsätta kämpa, men försöker bita och hålla ihop. :(

Katarina
1/28/10, 6:06 PM
#260

Har syltat in mig i ett förhållande jag inte vet hur jag ska ta mig ur, utan att mosa honom fullständigt.

LinnB
1/28/10, 7:06 PM
#261

Katastroftankar, inte kul alls.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
1/28/10, 7:36 PM
#262

Deet gick inte med tungpiercingen, jag vet att jag gav upp snabbt.. men allt tålamod till slut och hungern tog över.. och djuren höll på att bli lidande för det och det är det verkligen inte värt!!

Skulle aldrig slå mina djur men idag var det för nära.. inte värt att riskera det igen..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
1/29/10, 12:28 AM
#263

Ibland undrar jag varfor jag ens forsoker. Ju hardare jag jobbar for att fixa saker och ta tag i mitt liv, desto hardare verkar jag falla.

Emelie-E
1/29/10, 12:13 PM
#264

Jag måste ha tag på läkaren! Det är väldigt bråttom, men nejdå, det fattar ju inte dem i receptionen. Jag orkar inte med en massa sånt här nu.

Musiken
1/29/10, 2:33 PM
#265

Ar frustrerad over att bo i England…. Allt blir sa javla komplicerat nar man ar svensk har, men att jag inte raknas som svensk i Sverige da jag ar mantalsskriven i England. Sa jag har inte samma rattigheter som britterna, och jag har typ inga rattigheter alls som svenskarna. Kan inte fa ratt vard har och i Sverige vill de inte ens forsoka ge mig vard. Till och med tandlakaren har skrivit av mig och sager att aven om jag flyttar tillbaka till Avesta sa ar jag inte valkommen tillbaka!! Förvånad

Annons:
isa
1/29/10, 3:46 PM
#266

Negativt att träffa på en gammal föredetta kille. Jag är god vän med de flesta av mina ex. Men den här mannen ville jag verkligen inte stöta på. Det var bara han och jag ensamma på hela gatan, och fortfarande har han sån äcklig makt över mig att jag kände mig tvungen att stanna och vara trevlig och prata med honom. BLÄ, det känns inget bra, jag kände mig konstlad och tillgjord vilket jag vet att han ser på mig, att jag känner mig tvingad, men han njuter av att ha sån makt……

Musiken
1/29/10, 6:20 PM
#267

Bara helt och fullt at skogen. Dessutom kom jag nyss hem ifran stan och insag att jag gatt runt i pyamasbyxorna hela dagen….

Emelie-E
1/30/10, 12:59 AM
#268

Antingen har jag världens förkylning på gång, eller också så är det något allvarligt fel i min mun. Svullen och plitor överallt.. Himla lätt att äta. Ont gör det!

Jetaime
1/30/10, 4:53 PM
#269

Är trött, men ändå rastlös och jag vill gå ut till kaninerna och ta ut dom, men jag orkar inte..

fridaas
1/30/10, 5:29 PM
#270

Precis när man städat färdig hoppar illerjäveln upp och river ner blomkrukorna och leker dykare i toalådan,.. så nu måste jag dammsuga igen.. men jag orkar inte >_<

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

monka-me
1/30/10, 5:48 PM
#271

Min kära pojkvännen sa att han inte älskar mig längre Gråter

Bergspuman
1/30/10, 9:30 PM
#272

Ont i huvudet, det försvinner inte … Tror det är trötthet, brukar få huvudvärk som inte släpper, när jag i själva verket behöver sova ut … Nu sitter jag o knaprat chokladjordnötter, onyttigt va, när jag varit så duktig o kört cykelpass 50 min samt tagit 8 km promenad med väninnorna. Skäms

Hade tänkt glo på film, men tror det får bli tidig kväll istället så man är utvilad imorgon när kärbon är på inseglande …

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
1/30/10, 11:02 PM
#276

Blödande magsår och krashad ekonomi, allt har gått åt helvete. Igen.

fridaas
1/31/10, 4:12 PM
#277

Allt gick åt helvete i natt.. blodet rann och tårarna likaså.. förlorande nog en vän till på köpet, jag vet inte helt säkert ännu, men han vill inte svara och jag kan inte be om ursäkt när han inte svarar.. jag vill så gärna.. vill att han ska förstå.. men nej.. det går inte, jag hatar mig själv för det jag gjort men det var skönt att få tömma..

Blir besök på psyk om någon timme eller två.. de skulle ringa när det börjar närma sig min tur..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: