Annons:
Etikettschizofreni
Läst 6210 ggr
Verra88
1/5/10, 3:05 AM

Andar i kroppen. Men endå utanför.

Hej Länge sen jag skrev nu, allt har varit så tomt. Mobila teamet har slutat ringa mig, dom är ju precis som Luleå går månader sen skiter dom i en. citalopramen hade jag bara ett recept på, sen ringer de inte och förnyar det. idioter varit utan de 3 månader. och min seruquel depott kommer också ta slut snart äter 600 mg men tar bara 300 nu för den kommer ta slut snart och mobila skiter i mig värkar det ju som.

Mått lite bättre av seruquelen. Men känner att jag har mycket andar i kroppen, som jag både ser och hör. Ser dom döda, demoner ja allt man kan föreställa sig men det har jag ju gjort så länge som jag minns.

Jag tänker så mycket kring döden så det är inte sant. drömmer att jag flyger i en annan varelse kropp om natten i en underbar miljö vill aldrig vakna upp till mitt svarta liv, men jag gör det iaf..

Visst jag har en underbar snäll kille sambo som bryr sig om mig och gör allt för mig. Men jag kan inte vara glad då jag mår skit och mobila slutat bry sig.. Önskar ibland att min sambo skulle ringa 112 då jag liksom ligger och skakar i timmar av ångest. han gjorde de för nåra år sen. Men de ansåg att vi skulle åka taxi till psyket. idioter.

Jag vill att mobila får upp ögonen för mig igen. Jag känner att jag vill bort till en annan planet ett tag. Alla säger att tiden läker sina sår men nu har jag mått i stort sätt dåligt i flera år, visst visa stunder är bra, men kommer alltid tillbaka till andarna spökerna och allt svart..

Vad ska jag göra för att bli sed, vem ska förstå allvaret i att jag är sjuk. Vem??

Jag kommer ge upp snart. Finns inget kvar av mig snart. Snälla!!

Annons:
evrekaw
1/5/10, 8:33 PM
#1

Verkgheten är tyvärr så bister i flera delar av Sverige, att om man inte orkar skrika och kämpa för sin rätt (till vård) så får man ingen.

När det är så allvarligt att du inte har medicin så att det räcker och har så svåra ångestanfall tycker jag att du ska åka till akutpsyk. Var inte "duktig" när du väl kommer dit - skrik, gasta och gråt. Vägra sitta ner vanka som en besatt av och an - ju värre desto bättre…

Efter tre sådana besök, från min sida, vet de inte hur snabbt de ska få bort mig därifrån… Helt fantastiskt hur fort de kan skaka fram läkare sedan man gjort sig "känd" (ökänd).

Detta skriver jag naturligtvis med en nypa ironi och sarkasm. Skulle önska att det jag skrivit är ett enda stort skämt - men tyvärr - det är alldeles SANT! Har till och med kastat en krukväxt där i väntrummet… He, he

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Verra88
1/6/10, 6:35 PM
#2

Hehe ojdå, jo jag vet att det du skriver stämmer, man måste verkligen SKRIKA gråta och bete sig som ett psyk bryt.

Fast man kanske är typen som är lungn och bär ångesten och skiten inom sig.

Jag önska att jag hade nån kraft kvar. Men det känns inte så. Ligger 0ch skriver detta, med svag huvudvärk. Både jag och min sambo är sjuka..

Ska ringa mobila då jag orkar och källa ut dem. Är så LESS. Eller så gör jag som du säger far till akut psyk och blir helt  vild och förbanad…

Tror verkligen psyk vården och mobila team vården att de bara kan ta om hand sjuka människor så länge som det själv orkar, sen bara lämns oss i stiket och sen varken höra av sig eller skriva ut nya recept på medicin,

Tydligen!!..

Urch, Jag orkar inte mer. Man kämpar år in och år ut, sen lite mer år bara kämpar och kämpar. Men nu är faktist min kraft slut.. Jag orkar inte..

Kram

evrekaw
1/6/10, 7:20 PM
#3

#2 All kraft kan inte var slut… Du skriver ju här…

Ge inte upp - åk dit och skrik - kräv din rätt! Ditt liv är för mycket värt för att bara ges upp…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
1/6/10, 8:36 PM
#4

Det kan fungera att bara åka dit och sitta med, det har jag gjort. Kände mig helt tom och orkade inte ens lyssna på vad de sa till mig. Svarade knappt på tilltal och orkade inte ha ögonkontakt.

Var bara apatisk… visserligen blev jag inlagd då också.

"You just have to belive…"

evrekaw
1/6/10, 8:40 PM
#5

#4 Mmmm, man ska uppenbart ta till ytterligheterna…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
flikkan77
1/6/10, 8:41 PM
#7

#5 Ja, det är synd att det ska vara så.

"You just have to belive…"

Verra88
1/6/10, 9:10 PM
#8

evrekaw Jag skriver här för att få stöd, få lite mer kraft för att orka leva i detta samhälle…

flikkan77  har varit i din sitvation nov 06 var precis som du beskriver tyst svara inte på till tal orkade inte ha ögon kontakt. Var bara tom och ville bort. Blev också inlagd då första gången i mitt liv och det var i Luleå, Då mådde jag som ett as eler jävligt dåligt iaf.. Nu kostar det ju 80 kr natten så man kanske inte är så sugen på att vara inlagd.. varit det en natt hit och en natt dit.. Aldrig längre…

evrekaw
1/7/10, 8:45 PM
#9

#8 Du har rätt till socialhjälp om du inte har råd att vara inlagd. Det är din rättighet och samhällets skyldighet - alla ska ha råd till den vård de behöver!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Ambrosia]
1/8/10, 12:25 AM
#10

Gud så jobbigt att mobila teamet ej hör av sig. Vad händer om du ringer till dom?

Skickar en cyber *KRAM* till dig.

Frågan är vad som är verkligt och vad som inte är verkligt när man ser andar och djävlar etc. Enligt psykologin är ju inget verkligt och allt är en psykossjukdom. Men tänk om det inte är så. Att man bara är andligt utvecklad och ser saker som inte andra ser.

Jag har också haft psykossjukdom och sett och hört både andar,andliga guider, mörka väsen som ser ut som djävlar etc.

Vad som får mig att orka, är att jag tror att det är ett mening med detta liv, att jag är här för att lära mig nya saker och visa vad jag redan lärt mig. Att livet är en skola, för att vi ska utveckla våra själar. Och för att jag älsakar mina föräldrar så mycket, så jag skulle aldrig kunna ta självmord, för de skulle dö av smärta och aldrig kunna bli glada igen. Därför lever jag för dom.

Hoppas du fått ut nåt av detta svar.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

David
1/8/10, 5:42 PM
#11

Har du provat att ringa dem eller åka dit?

Under helgerna är det avdelning 1 som har hand om mobila teamets uppgifter (de har ju av någon skum anledning bara öppet måndag - fredag mellan 7 och 22). Under nätter och helger kan du ringa på det vanliga numret, men vill du träffa dem så är det till den somatiska akutmottagningen du får gå.

Hoppas att du kan få en fast kontakt sedan, mobila teamets uppgift är egentligen bara akuta kontakter och kortare kontakter innan en fast samtalskontakt upprättats. Men om jag inte missminner mig har du väl haft kontakt med mobila rätt länge nu? Har de inte sagt något alls om vilken öppenvårdsmottagning du ska få kontakt hos?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Verra88
1/8/10, 6:04 PM
#12

Jag ska svara på era inlägg lite senare sovit typ hela dagen vet ej varför. men svarar senare har ingen ork just nu.. ska bara ta det lungt och se nån film..

Verra88
1/8/10, 7:20 PM
#13

evrekaw:  Jo man ska ju kunna ha råd, men jag vet inte vad jag skulle säga till dem så de inte skulle skicka hem räkningar för att man varit inlagd… ne ni vet jag har inte pengar  till att kunna vara inlagd..

Ambrosia: Jag orkar inte ringadem längre de säger bara att Cecilia W är sjuk hela tiden.. Och de har till o med lämna medelanden till henne att de ska ringa till mig men hon värkar inte vilja göra det längre, är så besviken, och på måndAG ska jag börja jobba vet inte hur jag ska orka med det..

JA man kanske är en person som ser andar döda demoner man kanske är synsk eller något, vem vet. Kanske är det en gåva man fått men jag vet inte, då jag får ångest blir jag rädd av det..

DavidE Hej jo jag har haft kontakt med mobila sen våren sen sluta de väll ringa för 3 eller 4  mån sen. Men de har inte bestämt vilken öppenvårds kontakt jag ska få inom psykiatrin det som är så störande, dom kan ju inte bara slänga bort mig innan de har skaffa nån annan kontakt till mig.. Har prova att ringa några gånger men då har de bara sagt att cecilia W är sjuk och de har lämna medelande om att hon ska ringa mig men skiter i det. Har haft tankar om att åka dit och bara säga hur besviken jag är på dom..

Annons:
amodeus2
6/15/10, 1:28 PM
#14

Ja du jag ringde en gång till ett mobilt team och bemöttes så oförskämt och arrogant att jag inte gjorde om det… :-/ det var 2006…

Som tur är har jag ett "personligt" team med en fantastisk psykiater, psykolog och kontaktperson som är väldigt insatta i min situation. :-) Detta har jag via öppenvårdspsykiatrin, även om jag inte kanske är eld och lågor över "öppenvårds"idén i det stora hela… (det fanns tydligen ett behov för mentalsjukhusen när de fanns, och behoven finns kvar idag även om det blivit politiskt inkorrekt att vilja öka slutenvårdsplatserna…)

Du ska absolut inte tro att mobila team arbetar med något långsiktigt arbete, hör av sig och fixar medicin etc, utan du måste in på en öppenvårdsmottagning för att få riktig hjälp. Om du inte orkar hämta ut medicin på apoteket så ska de kunna fylla på en dosett åt dig i veckan med de tabletter du ska ta eller ge dig depotsprutor så att du slipper tänka på att ta medicinen tills det är dags för nästa spruta…

Om du inte orkar kämpa för dig själv så är det perfekt med en kontaktperson inom psykiatrin, när jag var deprimerad och inte orkade/gitte ringa till myndigheter tex så gjorde hon det åt mig…:-)

Du skriver att du har en kille som är snäll och hjälper dig, och kanske den bästa hjälpen han kan ge dig just nu är att se till att någon annan ser till att du blir knuten till en öppenvårdsmottagning så fort som möjligt. Det är inte hans ansvar men någons ansvar är det definitivt!

Fantasygirl91
1/8/11, 9:58 PM
#15

Lider med dig verra88.. Hoppas allt kommer bli bra för alla som mår dåligt. Ibland börjar jag undra om det finns demoner som orsakar detta. För igentligen om gud har skapat oss människor och han älskar oss som vi är varför vill han då skapa röster som talar elakt om allt och alla i våra öron? eller huvudet? Nej, det låter inte klokt. Har någon haft känslan också att FOLK är demoner? Och jag undrar verkligen varför det finns mediciner som gör så att man går upp i vikt? Vill dom att man ska äta upp sig i massor av kilon och bli jättetjock?? Jag äter zyprexa och den går man upp i vikt ju.

Och dessutom hur kan Gud skapa sjukdomar som är obotliga?

Och tänk er vad länge detta med schitzofreni har pågått.. och ännu inget botemedel har uppfunnits. Är det inte konstigt?

Upp till toppen
Annons: