Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2469 ggr
Jetaime
2009-12-27 12:04

ot - Förslag på praktikplats

I höstas hoppade jag av gymnasiet, eller inte helt för jag är inskriven på IV-programmet (individuella-programmet), och har praktik istället för att gå i skolan, åtminstonde fram till sommaren. Jag gick hela 1:an och nästan halva 2:an innan det hända nått. Jag bara gick till skolan trots att ingenting funkade. Betygen rasade. Tillslut orkade jag inte ens gå dit och jag orkade inte bara sämst och inte fatta nånting, och alltid vara den som inte kunde eller var helt trög. Fick rätt hög frånvaro, men så tur var påverkade det inte studiebidraget.

November-december var jag i en stor butik… Det enda jag fick göra vad att packa upp varor och prismärka och hjälpa kunder. Och jag tyckte det var jättejobbigt om jag skulle ringa till någon eller om jag inte visste var det fanns som kunderna letade efter, eller om dom blev irriterad på mig för att jag inte visste, och jag gillade inte alls att gå dit.. en jag antar att det var helt okej igentligen. Men jag ville inte fortsätta där efter jul, och jag måste hitta nån ny praktikplats nu efter jul för att inte få ännu mer frånvaro. Jag tror igentligen inte att det kommer bli bättre någon annastans, men jag känner att där jag var innan.. Det skulle inte funka till slut… så det kanske är bättre med något helt annat. 

Men problemet är att jag inte har någon aning om var jag kan vara eller vad det skulle vara för nått.. Helst nått som man inte bara behöver packa upp varor och prismärka och inte heller för mycket folk, det blir för mycket då…

Så om någon har nått förslag så får ni gärna skriva…

(Jag vet att jag är sämst på att förklara).

Annons:
David
2009-12-27 12:12
#1

Har du några speciella intressen?

Ser att du är uppfödare av kaniner så kanske en zoobutik kunde vara något för dig?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Musiken
2009-12-27 15:10
#2

Tror ocksa att zoobutik skulle vara roligt :) Pyssla med djuren, lite folk och lite packa varor. Lite av varje helt enkelt :)

Annars sa skulle jag vilja sla ett slag for vaktmastare faktiskt! Jobbade en sommar pa kyrkogarden som vaktmastare - och roligare jobb har jag aldrig haft! Fick vara ute hela dagarna (jag alskar att vara ute!), varierande arbetsuppgifter (allt fran klippa gras och kratta lov till att plantera blommor och designa minneslunden) och sa traffade man nagra trevliga manniskor mellan varven.

flikkan77
2009-12-27 15:18
#3

Eller en veterinärstation kanske? Eller en ridskola om du är hästintresserad.

"You just have to belive…"

isa
2009-12-27 15:32
#4

Hunddagis? kattpensionat?

[rolnor]
2009-12-27 17:13
#5

Det är nog ganska många om dom här typen av jobb, det krävs nog en del tur för att hitta en plats, men, såklart

LYCKA TILL!

Jenahbella
2009-12-27 17:13
#6

som de andra sagt så kanske en djuraffär eller ett kattpensionat va något? :)

Annons:
Jetaime
2009-12-27 17:42
#7

Jag jobbar/har jobbat på hund och katt hotell, bla på sommaren och andra lov… Så det är kanske inte så roligt att ha praktik på ett ställa man har eller brukade jobba på.

Förra stället jag var på så var det djuravdelningen i butiken, och det var en massa varor och prismärkande, dock var det ju en stor butik med så det var en massa folk. Och heller inga djur..

Vi ringde runt till lite olika veterinärkliniker också, men ingen av dom tog imot.

Det behöver inte vara nått med djur, bara det är nått som känns bra att gå till och som inte känns jobbigt.. kanske svårt att hitta men..

flikkan77
2009-12-27 17:47
#8

Kanske någon förskola eller skola då? Men det beror ju på vad du tycker om barn.

Kanske ett ålderdomshem?

"You just have to belive…"

Katarina
2009-12-27 18:40
#9

En cafeteria kanske?

Upp till toppen
Annons: