Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5036 ggr
[rolnor]
12/25/09, 2:10 PM

Bakis efter julfirande?

Jag är så himla nöjd, drack bara ett glas vin igår, för en gångs skull.

Hur mår ni nu på Juldagen?

God Fortsättning

Annons:
kerstinjo
12/25/09, 2:21 PM
#1

God fortsättning själv!

Nä, bakis är jag aldrig, eftersom jag inte dricker.

Nu på juldagen ska jag jobba, lite middag först bara.

 Kerstin 

 

[aspie]
12/25/09, 2:46 PM
#2

Inge bakis jag heller eftersom det var alkoholfritt firande av julen. Bäst så för alla barn… och vuxna oxå för den delen

isa
12/25/09, 2:55 PM
#3

Jag dricker aldrig, därför kan jag inte bli bakis. Det är sååååååååå skönt!Glad

Musiken
12/25/09, 3:58 PM
#4

Ar bara mat-bakis. At sa mycket igar att jag lag och kved fram till 6 imorse. Ajajaj…..

Zaphix
12/25/09, 4:18 PM
#5

Jag drack glögg igår, men det är nog svårt att dricka så mycket glögg att man blir bakfull. :)

Har varit och tränat hästen, börjat flyttstädningen och nu sitter jag och äter rester från tacosen jag åt som julmat igår. Mums! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

flikkan77
12/25/09, 4:31 PM
#6

Drack lite Baileys igår bara och det blev jag inte direkt onykter på. Det vara bara gott. Vill absolut inte bli onykter med valp i huset.

"You just have to belive…"

Annons:
[rolnor]
12/25/09, 4:44 PM
#7

Låter ju jättebra, men det sups säkert en hel del på julafton (hela julhelgen för den delen), Så nu siktar vi på 2010!

God Fortsättning!

Hawknestgrove
12/25/09, 5:50 PM
#8

ja inte blir man bakis på tre glas 3apor……Och OK, inte att förglömma en miniflaska Bäska  Droppar till maten. Matsup  till jul och midsommar är det bara jag som tar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

HannaM
12/25/09, 6:03 PM
#9

Här var det nyktert värre i vanlig ordning så inte är man bakis.

David
12/25/09, 9:11 PM
#10

Ja, även här är det väldigt nyktert. Loka och julmust. Fast lite småbakis på pågens saffransgifflar känner jag mig. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
12/25/09, 9:14 PM
#11

Är övermätt på all mat och godis… nästan som bakis det med. Flört

"You just have to belive…"

[YlvaP]
12/25/09, 9:17 PM
#12

Ingen bakis här heller. Dricker inte men svärföräldrarna tog lite svagdricka och öl till julmaten.

[LucyInTheSky]
12/25/09, 10:30 PM
#13

Det serveras alltid en liten en till maten och självklart julöl men jag brukar hålla mig till glögg, julmust och cola =)

Annons:
[rolnor]
12/25/09, 10:55 PM
#14

Det är lite skumt, det känns inte som om stordrickarna har hittat den här tråden, några måste väl dricka sej berusade, eller rent av asfulla? Har försökt med lite vin idag också, men får ingen riktig lust (och bra är väl det..).

HannaM
12/25/09, 11:09 PM
#15

#14 Tja, det finns ett gäng nyktra alkoholister här, en hel drös som äter mediciner som gör att dom inte ska dricka alkohol eller hålla sig mycket måttliga och en del som inte ens lagligt får dricka alkohol så det kan nog bero på det?

LenaR
12/26/09, 1:02 AM
#16

#14 Jag kan ju säga så här, för ovanlighetens skull hade jag en nykter middag tillsammans med några kompisar ikväll. Jag försökte dricka ett glas vin, bara för sällskaps skull, men jag var tvungen att be om julmust. Ni får själva lista ut varför.

Sen har jag precis lärt mej att man inte ska dricka alkohol tillsammans med sertralin? Förvånad Det visste jag inte förrän för några dar sen…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Tassy]
12/26/09, 2:50 AM
#17

Nyktert här med. Blödande magsår vill inte ha sprit…

#16 Uff, jag gjorde misstaget en gång att dricka med sertralin i kroppen, man mår helt fruktansvärt om det vill sig illa, vilket givetvis hände mig. Blev dyngrak av att typ smutta lite på drickat, mådde illa, kallsvettades, fyllefrossa till tusen, yrade och sen däckade. Bakis i 3 dagar…

flikkan77
12/26/09, 10:02 AM
#18

Jag äter sertralin och har inte märkt något konstigt alls de gånger jag har druckit något. Nu har jag dock inte hällt i mig sprit utan bara tagit ett glas Baileys eller en martini.

"You just have to belive…"

David
12/26/09, 10:06 AM
#19

Tror att många mediciner klarar av något enstaka glas.

Mina har gjort att efter ett par-tre glas så blir jag så trött att jag nästan somnar. Skoj festsällskap… "hörru, väck David…" Glad Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Bergspuman
12/26/09, 1:26 PM
#20

OK JAG blev bakis! Jag tog 2 snapsar, drack 2 stora starkcider och 3 små glas glögg. Och fick en hejdundrande huvudvärk, nästan migränartad. Jag dricker jättelite i vanliga fall så det blev klart för mycket! Får skylla mig själv. Men det var gott så länge det varade, ha ha.

Annons:
Aviendha
12/26/09, 1:28 PM
#21

Jag har aldrig druckit på julen, och det har inte hänt i min familj heller. Möjligtvis att de tagit ett glas vin sent inpå kvällen framför tvn, men julen är en nykter tillställning för mig. Juldagen är en annan femma, då brukar jag gå ut för det är ju massor av folk hemma som man inte ser annars. Men bakis är jag inte för det :)

Hawknestgrove
12/27/09, 2:54 PM
#22

nä, bakis är det nog 10 år sen jag blev. ÄVen på fest, så brukar jag övergå till kaffe, när jag får " trång mössa på huvet"

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[rolnor]
12/27/09, 3:06 PM
#23

Har missat det där med sertralin och sprit, brukar inte må dåligt av att kombinera dessa? Däremot så är sprit och Abilify en klart dålig kombination, står i fass att man inte ska dricka när man tar desa.

God Fortsätning!

Katarina
12/27/09, 6:45 PM
#24

Jag måste erkänna att jag också blev bakis. Iofs drack jag "bara" två 1/2 glas vin under kvällen, men ihop med all min medicin blev det en ordentlig baksmälla.

LenaR
12/27/09, 9:50 PM
#25

#20 Välkommen i gänget!

#23 Jag tror inte alla reagerar. Tydligen kan Sertralin förstärka alkohens effekt (enligt min utbildade kompis). Men har du inte märkt något är det nog ingen fara!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

isa
12/28/09, 3:54 PM
#26

#11 Man kan faktiskt få en känsla som liknar bakfylla, om man ätit alldeles för mycket.Det är jätteobehagligt, så det försöker jag akta mig för, fast det är svårt med allt julgott som man skaffar sig….

kerstinjo
12/28/09, 6:23 PM
#27

Hihi, rätt åt er!Tungan ute

 Kerstin 

 

Annons:
[rolnor]
12/28/09, 6:56 PM
#28

#27 Vilka menar du?

kerstinjo
12/28/09, 7:40 PM
#29

#27 Det var ett skämt om att det är rätt åt er om ni är bakfulla.

 Kerstin 

 

LenaR
12/28/09, 7:41 PM
#30

#27 Skadeglädjen den enda sanna? Oskyldig Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
12/28/09, 8:30 PM
#31

#26 Tur att det inte bara är jag som kan få den känslan av mat i alla fall. Känns alltid bättre när man är två. Flört

"You just have to belive…"

[rolnor]
12/28/09, 9:14 PM
#32

Jag kan känna mej som om jag svalt en blöt lovikavante när jag ätit förmycket fett och protein, iiinte skönt, men brukar släppa efter en halv natts sömn…

David
12/28/09, 9:34 PM
#33

Själv åt jag muskotnöt hela helgen! (få se om någon reagerar och börjar skratta nu)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
12/28/09, 9:37 PM
#34

#33 Muskotnöt??? Varför då? Förvånad

"You just have to belive…"

Annons:
[rolnor]
12/29/09, 12:02 AM
#35

Muskotnöt innehåller en potent drog som heter Myristicin, ungefär som Extacy, man ska vara väääldigt försiktig, risk för psykos…

Hawknestgrove
12/29/09, 12:40 AM
#36

hahaha!!!!! Men då måste du fått huvudvärk efteråt..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
12/29/09, 3:49 AM
#37

Vi hade en väldigt intern tråd om muskotnötter och magiska svampar som härstammade ifrån det här inlägget, https://www.flashback.info/showthread.php?t=21300&highlight=muskotn%F6tens

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
12/29/09, 2:17 PM
#38

#33 och #37

Men vsst hade vi skoj med våra nötter??Skrattande Dessa allvarliga och seriösa trådar oss Medarbetare emellan.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
12/29/09, 2:23 PM
#39

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[rolnor]
12/29/09, 5:52 PM
#40

Jag vill höjja ett varnande finger, droger kan deffinitivt vara trevligt, men hallucinogena ämnen som psilobycin kan ge akut psykos, speciellt hos individer med känslomässiga problem (alltså dom flesta här). Är man intresserad av sitt undermedvetna och sitt känsloliv så ska man söka upp en duktig terapeut, inte leta svampar i skogen.

[aspie]
12/30/09, 8:04 AM
#41

#40 Jag håller med dig rolnor. Det är farliga saker det där

Annons:
Upp till toppen
Annons: