06. Behandling/Medicin

Skrajsen.

2010-01-12 18:06 #0 av: Katarina

Var på skiktröntgen av en helt annan anledning, och som bifynd såg dom en cystliknande växt i livmodern. De sa att de skulle skicka en remiss till kvinnokliniken. Blev lite konfys, men tänkte att det är ju rätt vanligt med cystor.

Idag fick jag en kallelse att komma på tisdag. NU blir jag rädd! Att få en tid så snabbt för något jag inte har minsta besvär av borde ju innebära att de tror att det är något allvarligt? Speciellt som det är väldigt lång väntetid till gyn här.

Anmäl
2010-01-12 18:12 #1 av: flikkan77

Jag har en cysta i livmodern jag med och min är helt godartad och stor som en golfboll eller litet ägg (beroende på vilken läkare som kollat.)

Tror de vill kolla upp cystor rätt fort och då "trollar" de fram en tid. Håller tummarna för att det går bra för dig!

Anmäl
2010-01-12 19:57 #2 av: Katarina

Ja, troligtvis är det som du säger, men lik förbaskat kan jag inte släppa det i tanken. Folk får ju faktiskt cancer också. Önskar det vore imorgon jag skulle dit, så jag kunde få det ur världen.

Anmäl
2010-01-12 20:11 #3 av: flikkan77

Ja, väntan är nästan värst. Tyckte också det var jobbigt innan jag fick reda på vad det egentligen var. Min cysta är bara ultraljudad och de har inte tagit några prover på den eller så...

Hoppas du kan få ett snabbt svar på tisdag.

Anmäl
2010-01-12 22:42 #4 av: Musiken

Usch, inte roligt att ga och vara oviss! Ska sjalv ga och ultraljuda benet snart da jag har en oforklarlig klump pa det. Ar dock inte orolig. Hoppas att det inte ar nagot fel :)

Anmäl
2010-01-12 22:52 #5 av: Zaphix

Fast att du får en tid så snart behöver inte betyda att de tror det är allvarligt. De kan ju fått en öppning och stoppade in dig där. :)

Lycka till!!

Anmäl
2010-01-12 22:53 #6 av: Cochon

Håller alla mina två tummar för att det ska gå bra ;D

Anmäl
2010-01-12 23:28 #7 av: Katarina

Tack för att ni bryr er!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.