Annons:
Etikettbehandling
Läst 4616 ggr
Emelie-E
12/22/09, 5:47 PM

Antidepressiva

Kan man reagera olika på olika tabletter men som ändå heter samma?
Äter fluoxetin, och har haft fluoxetin mylan ett bra tag. Var dem jag ökade dosen med och allt.
Och i förra veckan när jag skulle hämta ny medicin, så fick jag fluoxetin Stada. Har ätit dem innan, men aldrig i sån här hög dos.

Så undrar nu om det kan vara dem som gör att jag har så fruktansvärt ont i magen och att jag spydde inatt och i morse? Tog två tabletter igår på kvällen som vanligt. Jag har även haft ont i magen i flera dagar nu utan att ha en aning om varför.

Försöker nysta lite och komma på vad det kan vara, och då dök detta upp i huvudet.

Annons:
[Tassy]
12/22/09, 8:59 PM
#1

Antidepp kan vara ganska elakt mot magen. Äter du i samband med att du tar dem?

Bergspuman
12/22/09, 9:08 PM
#2

Det kan vara insättningsbesvär, magproblem av den där sorten försvinner oftast inom 2 veckor. Men har du riktigt grymma besvär måste du kontakta läkaren, man ska inte behöva stå ut med hur avskyvärda biverkningar som helst.

Aviendha
12/22/09, 11:56 PM
#3

Doshöjning kan ge insättningsbesvär. Jag hade en insättning, besvären försvann efter 4 veckor. Vecka 5 dubblades dosen och jag fick samma vända igen.. Kul sommar! Skrikandes

Ang olika typer så brukar man ofta inte reagera olika. Men det finns de som gör. Även om huvudämnet är detsamma så kan hjälpsubstanserna skilja lite och det finns de som reagerar olika på det. I sådana fall kan man be läkaren att skriva att det ska vara av en viss typ. Men om det är i samband med ökad dos så tror jag absolut att det är det. Det behöver inte ens vara samma biverkningar som man fick vid första insättningen, jag fick andra biverkningar vid doshöjningen själv iaf.

[aspie]
12/23/09, 10:35 AM
#4

Jag äter Fluoxitin just nu och ska byta fabrikat i veckan. Får väl se om jag känner någon skillnad när jag byter. Meddelar i så fall Flört

Upp till toppen
Annons: