Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3294 ggr
Dinis
2009-12-16 10:58

Bostadstillägg

Ja, försäkringskassan är förvirrande:(
Och inte får jag tag på min handläggare..som jag inte har pratat med sedan i september.
Känns ju bra att det är jag som jagar henne och inte tvärtom;) hehe…

Till frågan..
Fick hem papper från Fk igår, har blivit beviljad bostadstillägg från januari 2010 till och med september 2011..
Om jag har förstått det rätt så betalas det ut i efterhand? Men, varför? hur tänker dom? Jag ska flytta den 4 januari, alltså har jag inga pengar att leva för..hm!
Eller har jag förstått det hela fel?

Tacksam för svar!:)

Annons:
fridaas
2009-12-16 11:52
#1

Jag fick oxå mina papper om bostadstillägg igår, och på mina står de att de betalar ut den 27e varje månad så länge som det är inte är helg eller röd dag, för då är det vardagen före..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Dinis
2009-12-16 12:41
#2

Den 27e?
På mina papper står det den 18e eller 19e beroende när man är född i månaden..

fridaas
2009-12-16 12:42
#3

#2 oj skumt :S det gör det inte på mina :S

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Dinis
2009-12-16 16:19
#4

Ja verkligen skumt..

Får försöka ta reda på när jag kommer få bostadstillägget, tycker det är konstigt om det skulle betalas ut i efterskott?:/

Nu har jag fått hyresavin och hyran är höjd…suck.. får ta och meddela det också..

kerstinjo
2009-12-17 09:32
#5

Bostadstillägget betalas i efterskott.

Har du fått beviljat fr.o.m. januari 2010, så kommer utbetalningen i slutet av månaden.

Ungefär som om du börjar jobba 1:e januari, så får du inte lönen förrän i slutet av månaden.

 Kerstin 

 

Dinis
2009-12-17 13:41
#6

#5 okej, tack..

Nu blir jag verkligen förvirrad, min mamma ringde kundcenter på fk igår och frågade om detta och dom sa att det skulle bli utbetalt denna månaden..
Får ta o kolla upp det en gång till..

Tack för era svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: