Annons:
Etikettbehandling
Läst 2256 ggr
Katarina
12/27/09, 3:59 PM

Fri slutenvård?

Landstingsanställda har ju fri öppen sjukvård (läkarbesök, rehab mm). Vet någon om detta gäller även slutenvårdsavgifter? Isf hur långt tillbaka kan man få pengar återbetalade retroaktivt?

Annons:
HannaM
12/27/09, 5:36 PM
#1

Har ingen koll på det just men när man har frikort så gäller det ju öppenvård och slutenvård får man betala för oavsett. Går visserligen att om man orkar bråka slippa betala för tid man tvångsvårdats.

Katarina
12/27/09, 6:39 PM
#2

Ja, det låter ju rimligt att inte betala för tvångsvård. Undrar hur långt tillbaka bara, innan det "preskriberas".

Ingen som vet om slutenvården i övrigt?

HannaM
12/27/09, 6:43 PM
#3

#2 Dom vill ju ta betalt för tvångsvård, man får inbetlaningskort och så. Men det ska kunna gå att via länsrätt eller vad det kan vara kunna få slippa eftersom man faktiskt inte är där frivilligt.

Aviendha
12/28/09, 10:22 AM
#4

#2 Jag fick då pynta av min slutenvårdsvistelse själv, det gick inte att få på frikortet jag hade.

kerstinjo
12/28/09, 5:21 PM
#5

Landstingsanställda har sedan 1989  fri öppen sjukvård. Det gäller alltså inte sluten vård och sluten vård är det så fort du blivit inskriven på ett sjukhus.

Högkostnadsskyddet täcker inte de avgifter du betalar per dag när du är inlagd på sjukhus

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: