Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2909 ggr
kerstinjo
12/29/09, 8:07 PM

OT. Bil på Blocket.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satte ut den gamla trotjänaren på blocket. En Volvo 745, med drag och besiktigad t.o.m. oktober 2010.

Nysvetsad inunder och går som en klocka.

Satte ut annonsen vid 16-tiden idag, med ett underpris på 2500:-

Telefonen har gått varm här, redan efter 10 minuter. Så är trotjänaren såld, denna gamla skönhet, som har följt oss som en trogen klocka i många år.

Jag kommer att sakna den gamla pärlan!

 Kerstin 

 

Annons:
flikkan77
12/29/09, 8:18 PM
#1

Tycker sånt är lite lustigt, att man kan sakna en bil, men jag är precis likadan. När jag var liten grät jag floder varje gång det var bilbyte.

Hoppas den kommer till ett bra hem!

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
12/29/09, 8:27 PM
#2

ja jag sålde min älskade Saab900 turbo. För mycket trassel och nu kom den till riktigt frälsta Saabfolk, som skulle trimma upp den och chippa den och gud vet vad. Begärde 16tusen och fick det utan prut. skrev i annonnsen att prutar ni i telefon, så slänger jag på luren. Saknar den lite. MEn saknar min gamla Saab ännu mer. en gammal 900. Snyft…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kerstinjo
12/29/09, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den här bilen var gammal redan när vi köpte den. Jämngammal med min yngsta dotter.

M.a.o. en"antik" bil. Men bilen har gått som en klocka . Den svetsades inunder under i oktober i år och alla fel var åtgärdade och den gick igenom besiktningen utan anmärkningar.

En liten pärla, en sliten pärla.

Men hur dum är man som kan sakna en gammal bil? Antagligen alla minnen som finns med bilen. Både jag och bilen har gått igenom mycket, men ändå är vi som två ljusa klockor.

Jag blev ganska glad när vi blev nerringda av ca 35 personer, men vi släppte bilen till en pappa som ville ha den till sina söner.

 Kändes bra! Vi kunde ha begärt 4000:- för den och säkert fått det, men nu är "minnenas bil" borta. Killarna var eld och lågor över bilen och det känns skönt att ha släppt bilen till en billig penning till två grabbar som blev jätteglada.

Två veckor utanför i snö och kyla så startade den med hjälp av startkablar så spann han som en katt.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
12/29/09, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Åh…. så sorgligt… ja jag har älskat två bilar i mitt liv. Den ena var en skitful gammal Mazda 626,kombimodell. Grät när vi körde den till skroten….och lilla Blå Saaben gamla 900. Den älskade jag verkligen hade den i fyra år. Gav 3000 för den, och kostade inte på den mer än begagnade sommardäck och nya stift. Ok, den var grinig när det var fuktigt väder, men det var allt. Tror gubben min svetsade ett stötdämparfäste en gång. Sålde den förra året för 3000 kr. Så billigare bil  kunde jag inte ha.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
12/29/09, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den här saknade jag inte alls så mycket

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Aviendha
12/30/09, 1:36 AM
#6

Stackare! Nog vet jag hur det är att sakna en bil. En del fastnar man för, de har liksom personligheter. Minns vår förra 740. Hackade, hade ingen tomgång öht, fick byta brytare var 50 mil, var i princip omöjlig att starta för en normalt funtad person osv osv. Men vi fungerade klockrent! Kunde köra henne i ur och skur utan problem men när hon en ensam natt utsattes för en brutal misshandel med våldförelseförsök så klarade hon inte mer utan fick gå hädan. Då var jag uppriktigt sagt lite vek i hjärteroten.

Annons:
Katarina
12/31/09, 1:41 PM
#7

Jag stendiggar min bil! En krockad volvo 240 från 87, med trasig klädsel bak och ganska rostig. Den går som en klocka, aldrig haft några problem! Har haft den ett antal år, och vi trivs ihop - ett eländigt yttre betyder inte en eländig bil!

kerstinjo
12/31/09, 5:31 PM
#8

# 7 En Volvo är en Volvo! Glad

 Kerstin 

 

flikkan77
12/31/09, 5:33 PM
#9

Grannen köpte en volvo till oss i höstas och den är superbra. Tycker verkligen om att köra volvo.

En av mina första egna bilar var en volvo med, hon hette Lovika och satt ihop med balasnören och eltejp. Glad

"You just have to belive…"

Katarina
12/31/09, 6:12 PM
#10

#8 Ja, eller hur!!

Hawknestgrove
12/31/09, 8:58 PM
#11

Nja… Volvo är inte min favvo. traktor……Nä, det blir en panikbil i väntan på en ny gammal SAAB 900

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: