Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1761 ggr
Salladshataren
2009-12-05 19:59

Dåligt samvete...

Igår bråkade jag med pappa.

Senare på dagen så pratade jag med min pojkvän, han sa att jag skulle be pappa om ursäkt och vara underlägsen som en hund. För då skulle pappa inte vara sur och omöjlig att prata med.

Så jag gjorde som min pojkvän sa. Pappa började gråta och krama mig, och berätta om hur jobbigt allt är. Pga mammas drickande, och han älskar mig och min bror. Samt att han inte visste vad han skulle göra om jag och min bror inte fanns…

Jag hade inte förväntat mig en sån reaktion av min pappa, verkligen inte. Men nu vet jag hur han känner, men dock vet jag inte hur min bror känner ang mammas drickande. Brorsan är väldigt sur på mamma, för hon har druckit upp en flaska för honom.

Jag fick se en helt ny sida av pappa, en sida som jag inte visste att det fanns.

Har så svårt att smälta detta, men det känns även bra. Fast har ganska dåligt samvete nu…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Hawknestgrove
2009-12-06 18:45
#1

vilken bra grej din pojkvän gjorde1 Det viste han väl inte ens om!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Salladshataren
2009-12-07 09:17
#2

Det är bra att ha pojkvänner som kommer med bra råd ibland Glad

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
2009-12-07 10:19
#3

Inte ska du ha dåligt samvete.

Du kanske öppnade en spärr hos din pappa, så att han kunde prata om hur jobbig han tycker att situationen är. Han kanske behövde det och han kanske inte har vågat prata om detta med dig tidigare.

Den sida du fick se hos din pappa finns nog hos alla, med föräldrar vill oftast inte belasta sina barn med sina bekymmer.

Kanske ni nu kan gå ett steg längre och prata med er mamma om problemen.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: