Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2164 ggr
David
2009-12-23 11:17

Julstämning

Vilken är din favoritjulsång?

Jag är väldigt svag för Fairytale Of New York

GOD JUL!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Staffan
2009-12-23 11:32
#1

Ingen… :)

När jag varit ute på stan och gjort julklappsinköp det här året slår det mig gång på gång att all julmusik som affärerna spelar står mig upp halsen. Inte ens gamla hederliga bitar som "O Helga Natt" med Tommy Körberg får mig att känna julstämning, snarare blir det en påminnelse om vilken vansinnigt kommersiell högtid julen har förvandlats till.

Hittade däremot en skiva med Pavarotti; The Duets (finns på Spotify) och där finns det bra musik som passar mig för högtiden. Till exempel den första låten tillsammans med Celine Dion.

Det är synd att man inte såg honom live när han levde… :-/

// Staffan

Jetaime
2009-12-23 12:16
#2

Jag har ingen..

[aspie]
2009-12-23 13:37
#3

Jag har heller ingen favorit vad jag kan komma på just nu

LenaR
2009-12-23 17:09
#4

Jag har inte EN favorit, jag har många. (Konstigt nog - hur illa jag än tyckt om julen har jag alltid gillat julsångerna?) Men jag begränsar mej till en som finns på youtube, och som jag var väldigt exalterad över på den tiden när man bänkade sej framför tv:n en gång i veckan för att få se musikvideor.

Little drummer boy med David Bowie och Bing Crosby.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Salladshataren
2009-12-23 17:57
#5

Julstämning… Vad är det? Går den att äta? Tungan ute Noes, känner heller ingen julstämning, går omkring och saknar pojkvännen. Har ju inte sett honom på över två veckor :(

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[rolnor]
2009-12-23 18:34
#6

Har en julplatta med Frank Sinatra, den är riktigt bra.

För mej är julstämning att vara ärlig mot sina känslor, är man arg så kan man slå på nånting (fördel om inget dyrt går sönder) eller skrika rakt ut, är man ledsen så kan man gråta, vill man bli full så dricker man baginbox etc.

Annons:
kerstinjo
2009-12-23 22:36
#7

Ingen!!

Jag skulle gladeligen slippa alla julsånger.

 Kerstin 

 

Zaphix
2009-12-23 23:09
#8

Brukar alltid gå i kyrkan och lyssna på en julkonsert med en fantastiskt duktig kör dagen innan julafton, blev dock aldrig av i år. Men den konserten gör alltid min julstämning, blir starten på julen liksom.

Är en sån duktig man i den kören som brukar sjunga O Helga Natt, jag sitter bara och njuter då, det är min favoritsång.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

David
2009-12-24 04:50
#9

#1. Staffan,

Jag kunde inte uttryckt det bättre själv. All julmusik (med undantag av Farytaile of New York) står mig upp i halsen sedan de senaste åren. Även om vissa i grunden är bra låtar så har handeln, som kommersialiserat julen lyckas förstöra dem.

Hade aldrig hört den låt du tipsade om, men lyssnade på den nu via Spotify - kan rekommendera andra att lyssna på den också.

Även julens "mysfarbror" Ernst Kirchsteiger höll på att bli psykotisk av julmusiken en jul när han arbetade på IKEA.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-12-24 17:17
#10

Jul, jul, strålande jul, är min klara favorit. Men jag gillar även Fairytale of New York jättemycket. Har lyssnat på den tre gånger idag. Glad

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
2009-12-24 18:08
#11

DEN HÄR FÖR MIN DEL….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: