Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 5185 ggr
David
12/1/09, 1:06 AM

Positiva tråden December 09

Årets sista månad måste väl ändå bli positiv? Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Bergspuman
12/1/09, 1:17 AM
#1

Positivt är att jag är upprymd över att saker och ting går i lås på jobbet. Saker jag tänkt ut, teoretiserat kring och föreslagit, blir allesammans verklighet! Dumt bara att jag inte kan somna… Obestämd

HannaM
12/1/09, 2:04 AM
#2

Första december= första luckan i vår lyxiga chokladkalender

LinnB
12/1/09, 2:34 AM
#3

Första "riktiga" dagen och natten i lägenheten. Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Aviendha
12/1/09, 2:38 AM
#4

#3 Åh, fantastiskt! :)

Hm.. Nya möss hemma.

isa
12/1/09, 3:50 PM
#5

Positivt är att jag köpt böcker , billigt hos Adlibris på nätet ( lite reklam där… ) Jag har köpt "kaxiga fåglar" och "Att överleva dagen", båda böckerna är skrivna av fågelfotografen Brutus Östling.

Jag lovar att hans bilder är helt oslagbara!

Musiken
12/1/09, 4:01 PM
#6

Positivt…. positivt…. illrarna verkar glada iaf..

Annons:
Katarina
12/1/09, 6:50 PM
#7

Jag har fyllt i fullmakten om girering för att bli "världsförälder" hos Unicef!

Har länge tänkt göra det, men nu kom jag till skott.

Har beställt fler autogiroblanketter, att dela ut till släkten efter julbordet på söndag.

Ett bra tillfälle för alla att ta sig en funderare, när man just frossat som en gris och vet att 24 000 barn dör varje dag pga svält och avsaknad av sjukvård.

Jenahbella
12/1/09, 7:11 PM
#8

haha positivt idag är att jag fick iordning en riktigt fin fläta i håret på morgonen :P för fösta gången på jag vet inte hur länge så kände jag mig lite fin när ja kom till jobbet, och de har märkts! folk har pratat med mig å jag har skrattat jättemycket, va en liten grej kan ändra så mkt! 
känner man sig fin blir man fin!.

vyria
12/1/09, 9:38 PM
#9

Positivt är att min lilla valp börjar förstå att hon faktiskt ska kissa och bajsa ute Skrattande

sayuri
12/1/09, 10:59 PM
#10

Positivt: Jag har lyckats få iväg TVÅ viktiga papper som kommer förändra min sittuation drastiskt så nu håller jag tummarna för att allt går vägen. Lyckades komma frammåt lite på dagens möten, lyckades äta ordentligt och har inte mått så illa av det alls på hela dagen. Dessutom fick jag tag på ett tyg som ska bli till en klänning.

Illrarna är på bushumör och verkar allmänt välmående även om de är vinteryra.

kerstinjo
12/2/09, 10:03 AM
#11

Nästan -7 ute, sol och rimfrost. Glad

 Kerstin 

 

sayuri
12/2/09, 1:48 PM
#12

Lyckades stänga av datorn kl 23 och inte starta den igen. Lyckades även nästan somna i bra tid men försov mig en aning i morse. Ska nog försöka göra min egen form av blody marysås… ska bli kul o se om jag faktiskt klarar av den, men den är enkel så det ska nog gå bra. Råttorna ska nog otograferas idag också…

fridaas
12/2/09, 5:32 PM
#13

Var ute och gick med hunden i 3timmar i solskenet :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Katarina
12/2/09, 6:20 PM
#14

Allting är frostnupet, och fullmånen fantastiskt vacker. Det kändes nästan magiskt att gå ut med hundarna nu.

vyria
12/2/09, 9:37 PM
#15

min lilla vovve var och fick 12 veckors vaccination idag. Hon var jätteduktig och medans jag stod och pratade med vetten så somnade hon nästan på bordet =)

Musiken
12/2/09, 10:58 PM
#16

Fick en liten sjalvfortroende-kick pa gymmet idag. Vet inte vad det var (kanske sag jag sa miserabel ut att de var tvugna att stirra), men av nagon anledning sa var det forst en kille som uppenbart kikar pa mig hela passet, valjer maskiner mitt emot mig osv. Sen nar jag ska ga sa har gyminstruktoren lite diskret pekat webcameran ner mot korridoren jag maste ga igenom for att komma ut och slanger ur sig ett litet forsynt "see ya!" nar jag ar pa vag ut genom dorren :P

Emelie-E
12/3/09, 12:22 PM
#17

Pojkvännen skaffade valp igår =) Så nu har vi en liten Tasse här "hemma" =)

kerstinjo
12/3/09, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Nu vill jag se ett kort! Vad är det för vovve?

Valpar luktar så valpgott och är så underbart gosiga.

Tänk att min Marodör var så liten. Min lille skit. Nio veckor på kortet.

 Kerstin 

 

Emelie-E
12/3/09, 1:34 PM
#19

#18 Har tyvärr ingen bild. Men det är en liten westie på snart 10 veckor =) Han är född samma dag som jag och pojkvännen blev tillsammans, så det blir lätt att hålla reda på ;D

sayuri
12/3/09, 1:47 PM
#20

Det är en ny dag och jag lyckades gå upp

Annons:
Aviendha
12/3/09, 2:49 PM
#21

Jag klev upp en timme innan jag behövde och kände mig pigg, pluggade lite, fikade med klasskompisar och de kom och hälsade på mina illrar. Känns som en riktigt bra dag :)

Musiken
12/3/09, 8:32 PM
#22

Bestamde mig forst och framst for att ga och handla trots att jag inte har nagra pengar. Har inte atit riktig mat pa tre dagar och mar fruktansvart illa. Tankte att ska jag dra over pa kontot sa kan jag ju lika garna kopa ordentligt med mat sa att jag faktiskt kan unna mig ett mal riktig mat om dagen. Sa jag kopte pizza, diverse att gora pastasaser av, ost, mjolk, juice och till och med en ostkaka och kott!!! Och massa mer Cup-a-soup eftersom det var 8 for £1.30. Ar sjukt trott pa pulversoppa, men ar det billigt sa ar det!
Val i kassan sa hade jag varldens gulligaste kassorska. Jag forstod inte ett ord av vad hon sade da hjarnan gar pa sparlaga och hon hade kraftig brytning, men hon skrattade och log iaf, vilket vad trevligt :) Hjalpte mig packa pasarna gjorde hon ocksa. Och nu har jag en pizza i ugnen!! Som jag ska njuta av den!!! Skrattande Sen ska jag ta tag i min uppsats igen! Kanske ga till gymmet ocksa. Vi far se :)

Bergspuman
12/3/09, 8:37 PM
#23

Härligt Amanda! Jag anar lite mer livsgnista nu. Kan vara ngt så simpelt som att du haft näringsbrist och varit hungrig, det får hjärnan att sladda och humöret att dala nåt grymt… Och man blir lättare offer för svarta tankar…

Go girl!!!

Bergspuman
12/3/09, 8:38 PM
#24

Positvt för egen del är att jag fick resultatet av min tredje mammografi (nr 3 i livet hittills alltså) och mina bomber är felfria. Hurra!

Musiken
12/3/09, 8:44 PM
#25

Ja, det ar sa skont att veta att jag har mat i frysen och kylskapet! Nu hoppas jag pa att det ska ga av bara farten har :) Stressad ar jag fortfarande, men jag har iaf en sak mindre att oroa mig for nu!

Och grattis till felfria tuttar! :D

Tixy
12/4/09, 11:15 AM
#26

Positivt var det ja.. Hmm… Jag får krama en massa på fästmannen ikväll! Skrattande

kerstinjo
12/4/09, 11:57 AM
#27

Är långledig!!Glad

 Kerstin 

 

Annons:
Emelie-E
12/4/09, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Här kommer en halvkass bild på trötta lilla Tasse =)

Musiken
12/4/09, 4:48 PM
#29

Hade en "osa ur sig allt"-kvall med pojkvannen igar och nu kanns det bra igen :) Behovde fa ur mig allt, och tror han behovde det ocksa.

isa
12/5/09, 3:35 PM
#30

#28 Åh lilla gosingen.! Det var det sötaste jag sett på länge!

Positivt är att jag vågade gå in i Täby centrum och handla, en Lördag ,proppfullt med folk överallt och skrikande ungar,  utan att få panikångest.Det var inte helt smärtfritt , men jag härdade ut och lät inte ångesten ta övertaget.

Bergspuman
12/5/09, 3:48 PM
#31

Det positiva är att särbon inte verkar vara SÅ dålig trots allt, han skulle vara tennistränare idag och sedan kommer han hit, vi ska gå ut och äta. Det var ett tag sen nu! Skrattande

isa
12/5/09, 4:01 PM
#32

ps. Jag har  inget emot skrikande ungar, är uppväxt med skrikande småsyskon, som jag t.o.m kunde sova till deras skrik. Min lillasyster hade hjärtfel som spädbarn så hon skrek hela tiden under en period när hon var sjuk.

 Men när jag har panikångest, ökar det min stress. Då behövs inte så mycket för att paniken ska komma. ds.

sayuri
12/5/09, 7:20 PM
#33

Jag lyckades komma upp idag och även hålla mig vaken. Än har jag inte somnat men det kommer nog senare. Alla andra ska på fyllefester idag medans jag ska ta en lugn kväll hemma. Jag tvn och en massa gott, sen träning på söndag.

David
12/5/09, 9:09 PM
#34

Har äntligen fått tummen ur och flyttat allt i mitt gamla förråd till mitt nya (ja, lååååångt, sådär 3-4 meter, men usch, jag är väldigt lat av mig! Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Musiken
12/5/09, 9:16 PM
#35

Jag ar jattepepp pa att ta tag i viktminskningen efter jul :)

vyria
12/5/09, 9:58 PM
#36

#28 men guuuud så söt!!!

sayuri
12/6/09, 4:48 PM
#37

En fin helg har det varit, kan jag säga utan att avslöja för mycket.

kerstinjo
12/7/09, 10:36 AM
#38

#28 Vilken liten sötis! Glad

 Kerstin 

 

Emelie-E
12/7/09, 10:54 AM
#39

Hihi tack alla =)

Nu ska jag göra mig i ordning för att flyga till Stockholm.. Första gången jag ska flyga och jag kan ju säga att jag är lite smått nervös :P

kerstinjo
12/7/09, 10:59 AM
#40

DAVID??? Har du inte sett sötisen??

 Kerstin 

 

Bergspuman
12/7/09, 1:21 PM
#41

Haft en bra helg med mkt närhet och vuxenlekar o gos o prat o god mat o lite utflykter med särbon! En liten stunds närhet på morgonkulan innan vi steg upp gjorde susen, man blir lugn och glad och får kraft att ta itu med dagen.

Annons:
isa
12/7/09, 1:26 PM
#42

Jag är glad! Glad

David
12/7/09, 1:27 PM
#43

Det här är en BRA dag! Äntligen!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

fotokrafs
12/7/09, 1:35 PM
#44

Jag blir glad av att läsa alla glada inlägg här.. Tack!

Salladshataren
12/7/09, 1:45 PM
#45

Jag ska sälja en ännu bok till, pengar är alltid välkommet!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Katarina
12/7/09, 6:11 PM
#46

Har träffat min älskade son i helgen! Nu har han åkt tillbaka till Gtbrg, men om inte alltför länge kommer han hem igen.

fridaas
12/7/09, 6:35 PM
#47

Har fått all tvätt tvättad idag ^^

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
12/7/09, 7:10 PM
#48

Pojkvannen sag att jag var deppig och nere och tyckte att jag skulle ta hit illrarna for att muntra upp mig! :D Han vagrar annars ha dem har eftersom de "skiter overallt".

Annons:
Emelie-E
12/7/09, 7:11 PM
#49

Woohoo, jag klarade av att flyga! Skrattande

Salladshataren
12/7/09, 7:23 PM
#50

Har en massa finfina bilder på mina djur!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

fridaas
12/7/09, 9:14 PM
#51

Pappa köpte en ny säng till mig idag ^^ Fast vi ska inte hämta den förens nästa torsdag, men ändå!!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Tixy
12/7/09, 11:33 PM
#52

Jag ska få en 120-säng i (troligtvis för tidig) julklapp! Skrattande

fridaas
12/8/09, 12:37 AM
#53

#52 grattis grattis :D sängar är alltid nice!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Tixy
12/8/09, 12:59 AM
#55

#53 Tackar! Oh yes, speciellt när man ska dela den med både fästman och 30 kg hund som ska ligga mellan oss. Skrattande

Annons:
sayuri
12/8/09, 1:09 AM
#56

#55 Du får sova gott! Själv ska jag demontera min och byta ut mot en mycket mjukare och trevligare variant vilket jag ser fram emot så jag slipper blåmärken av de jobbiga fjädrarna. Ska bli skumbotten istället för stålfjädrar = en gladare rygg!

fridaas
12/8/09, 1:40 AM
#57

#55 Känner igen det där, lite därför som jag byter upp mig en storlek på sängen oxå ;)

#56 Ajdå, blåmärken av sängen låter mkt mindre skönt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Tixy
12/8/09, 12:38 PM
#58

#56 Ja, så småningom. Vet inte när vi köper den, men jag och mor har kommit överens om det i alla fall.
Det där med blåmärken låter inte alls skoj, du. Rynkar på näsan

#57 Aha! Så fiffiga vi är. Tungan ute

sayuri
12/8/09, 2:49 PM
#59

Nu har jag sovit i nya sängen, kunde knapt somna av all stress just nu men lyckades somna (i en mjuk säng = underbart!) lyckades både komma upp och ta mig till läkaren fast sen var läkaren inte där så jag hade kämpat i onödan men det var iaf erbjudande på fin choklad som ska bli tomtefudge och lite annat gott som också ska bli till godis som jag ska bjuda på i morgon.

Dessutom har jag fått fota finasde djuren på länge men jag längtar tills jag kanske får flytta för jag hatar när folk inte kan lämna mina stackars kvadratmetrar i fred. De har ett helt hus jag har mina kvadrat och de borde jag få ha i fred men inte då. Nu blir det fika!

Jag har inte skrivit i den negativa tråden än och det är mitt mål att bara tänka positivt och det går hyfsat än så länge men bttre än ingenting Glad

#57 & 58

Blåmärken är en plåga men nu var den sista natten i den sängen långt borta och den nya är mycket bekvämare även om den bara är en 80 säng. Gå från 120 till 80 är inte kul men från blåmärken till god sömn desto bättre !!

Musiken
12/8/09, 3:27 PM
#60

Lyckades faktiskt somna i vettig tid (halv tre) i natt, trots att jag sov storre delen av gardagen.

kerstinjo
12/8/09, 3:32 PM
#61

Haft ett riktigt bra sk. fokusmöte på jobbet idag, med samordnare och kurator, om VILS-rummen. Jag tror att vi alla var nöjda med resultatet.

 Kerstin 

 

Bergspuman
12/8/09, 4:10 PM
#62

Bra är att jag är laddad för att bemöta min dumme chefs förslag, med vettiga och hållbara argument. Jag har även förberett del 2 i debatten. Envisas han och kör fram med arbetsgivarens rätt att fördela arbetet, kontrar jag med förhandling om att slippa andra moment istället. Jag ska segra! På ett eller annat sätt!

Annons:
kerstinjo
12/8/09, 4:47 PM
#63

Slog på stort och kilade till fiket och köpte en smaskig räkmacka på min middag. Mums!

 Kerstin 

 

Salladshataren
12/8/09, 5:44 PM
#64

Vi har haft tur med vädret på kursen

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

fridaas
12/8/09, 8:08 PM
#65

Fick precis ryggen utmasserad från alla knutor, allt känns mkt lättare och jag är avslappnad för första gången på väldigt länge..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jetaime
12/9/09, 8:31 AM
#66

Jag kom upp från sängen i morse, visserligen en halvtimme senare än jag skulle så jag hann inte med det jag skulle göra, men alltid nått.

Musiken
12/9/09, 10:25 AM
#67

Jag kom ocksa upp! :)

Nu ska jag in till skolan och forsoka fa en massa gjort… Vi far val se hur det gar med det..

fotokrafs
12/9/09, 2:01 PM
#68

Äntligen. Idag kom godkännandet, jag får övningsköra med maken. Hmm.. hoppas detta är en positiv sak i alla fall. :)

sayuri
12/9/09, 2:07 PM
#69

Jag har inte gett upp helt än…

Annons:
fridaas
12/9/09, 7:32 PM
#70

De flesta julklapparna är inköpta. fast jag är inte nöjd med någon av dem egentligen.. jävla pengabrist :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

sayuri
12/10/09, 1:07 PM
#71

Jag har inte lika jobbigt som igår och lyckades gå upp redan en timme tidigare idag och jag har fått en mängd saker gjort. + Det är en dag med lite mindre negativt än igår och bara det är bra. Större frånvaro av negativitet är ju högre mängd positivt. Allt beror på hur ma ser det men jag tvingar mig att tänka positivt, kanske bra eller inte men det får tiden utvisa.

Musiken
12/10/09, 1:17 PM
#72

Efter 3,5 timmes kampande med skrivaren i skolan har jag antligen fatt 2 utskrifter som ser ok ut! Bara lite blackflackar pa ena….

LinnB
12/10/09, 4:07 PM
#73

Just nu är det mesta positivt. Börjar komma tillrätta lite i lägenheten, har haft kattparning hemma som gått huuur bra som helst och idag vågade jag ringa ett viktigt samtal! Brukar jag måsta samla ihop mig lite till, men det fick fint. :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Katarina
12/11/09, 5:51 PM
#74

Var och tittade på Luciafirandet i min yngsta dotters skola. Hon sjöng en sång solo! Hon har en så vacker röst, och jag beundrar hennes mod att sjunga inför skolans alla sjuor, åttor och nior.

Emelie-E
12/11/09, 6:15 PM
#75

Då var lite av julklappshandlandet klart! :D

Musiken
12/11/09, 6:18 PM
#76

Illrarna blir upphamtade pa mandag och aker ivag till semesterhemmet :) Kanns jatteskont att ha nagra dagar att packa och stada pa utan att behova oroa mig for att jag ignorerar dem :)

Annons:
LinnB
12/11/09, 11:00 PM
#77

Chokladpudding är positivt! Idag har jag mått riktigt bra. Haft möte med min nya "kontaktperson", och det kändes tipptopp. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

sayuri
12/12/09, 2:27 AM
#78

jag har försökt baka idag men det har inte blivit av men i moron kanske… håller tummarna. Syrran var hemma och det är alltid lika kul när hon är här. Den här gången hade hon med sin (snart) kille och han var en kul person och det var kul att träffa dem båda…men jag är kass på att få alla Måsten gjorda. Imorgon måste jag baka.

Salladshataren
12/12/09, 3:51 PM
#79

Ska följa Bergspumans råd om att skriva upp 3 positiva saker varje dag, under den tiden pojkvännen är på semester.

  • Jag har städat källaren. Det blev väldigt fint och snyggt :P
  • Släppt ut Kasper i hagen, det är kul att se honom vara så glad
  • Jag hann prata med pojkvännen innan han gick på planet som bar iväg till USA

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
12/12/09, 3:54 PM
#80

Tog en semesterdag idag och har gjort absolut ingenting. Så skönt!

 Kerstin 

 

sayuri
12/12/09, 5:41 PM
#81

Bakar bullar, längtar tills de är klara och man kan få sätta sig med lite te och en nybakt bulle framför en trevlig film.

isa
12/12/09, 10:42 PM
#82

Det har snöat här idag, på eftermiddan/kvällen. Hoppas det får ligga kvar till Lucian kommer imorgon.Och även följande dagar, för då blir det ljusare ute och då blir jag piggare.

isa
12/12/09, 10:45 PM
#83

Det är också positivt och så himla skönt att bo ensam utan kille i mitt hem, för då kan jag ha min dagbok och plånbok  framme, och lägga de var jag vill utan att tänka på att någon går och tjuvkikar i dagboken och snor pengar/kort ur min plånbok.

positivt är att bo själv!

Annons:
sayuri
12/12/09, 11:49 PM
#84

Jag ska nog få flytta snart, det börjar årdna sig, är så glad!!

fridaas
12/13/09, 6:31 AM
#85

Celine vågade hoppa upp på en stor sten idag, när vi skulle öva lite balans. Första gången med mig som hon vågade det!

Gissa om någon fick massa beröm efteråt :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
12/13/09, 5:39 PM
#86

Positivt är att jag städat lite. Inte allt, men det värsta har jag tagit.

Jetaime
12/13/09, 6:20 PM
#87

Jag har städat till kaninerna, rastat och borstat alla idag!

LinnB
12/13/09, 8:01 PM
#88

Är hemma och ska fika julfika med familjen nu. Var ut igår och hade sjukt kul! Var inte alls lika nojig som jag brukar vara. Mycket positivt. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
12/13/09, 10:50 PM
#89

det snöar Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Salladshataren
12/13/09, 11:01 PM
#90

Dagens tre positiva (även om det inte känns speciellt positivt just nu):

  • En dag närmare tills pojkvännen kommer hem
  • Kasper har sett snö för första gången i sitt liv
  • Jag har kommit på vad pojkvännen ska få i julklapp

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
[Eleya]
12/14/09, 1:58 PM
#91

Jadu, vart ska man börja..
December är verkligen den bästa månaden detta året, alla andra har baar varit fyllda av mörker och ångest så de räcker för flera år..
Men positiva saker just nu:

  • Tibia uppför sig kungligt
  • Fästmannen o jag har funnit varandra igen, kärleken blomstrar
  • En vacker julgran står i mit vardagsrum och fyller lägenheten med den ljuvliga gran-doften.
  • Presenterna är fixade..
  • Vänner står mig närmre än vanligt, i svåra tider sållas de ut..men man finner även nya allierade.

De va länge sen man kände sånhär lycka, vill bara dela med mig till er alla som känner att ni har brist på de..

Kézcsók på er // Eleya

isa
12/14/09, 3:31 PM
#92

positivt är att jag är jag. Jag är mig själv och försöker aldrig att vara någon annan.

Salladshataren
12/14/09, 8:02 PM
#93

Dagens tre positiva:

  • Jag och Sweep var ute och gick. Stötte på en granne med sina två italienska vinthundar, så vi gick hem tillsammans. De är så söta Kyss
  • Jag har haft hyfsat mycket att göra idag
  • Imorgon är det kurs med Sweep, då går dagen snabbt.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
12/15/09, 10:25 AM
#94

Positiva tråden leder över negativa! Glad

 Kerstin 

 

LinnB
12/15/09, 1:35 PM
#95

- Quila blev världens mysigaste då hon fick flytta till lägenheten!
- Trots svår ångest tog jag mig iväg till kuratorn igår.
- Jag fastnade inte i den svåra ångesten!
- Det snöar idag!!!! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Salladshataren
12/15/09, 7:15 PM
#96
  • Hundkurs idag, dagen går alltid snabbare då.
  • Sweep var väldigt duktig idag, speciellt på klicker
  • Och i Minneapolis ligger 7 timmar efter oss i Sverige, vilket betyder att här i Sverige går tiden snabbare än i Minneapolis Skrattande

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

LinnB
12/16/09, 11:43 AM
#97

Jag sover BRA i lägenheten. Var några år sedan. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
isa
12/16/09, 2:13 PM
#98

positivt är att vi har nära 20 cm. snö här nu. Det blir ljust och fint.

Jetaime
12/16/09, 2:29 PM
#99

En sak som är positivt är att jag har handlat dom flesta julklapparna nu.

kerstinjo
12/16/09, 3:18 PM
#100

Det snöar och jag ska ut i snön och träffa Marodörens syster från Örebro och uppfödaren.  

Här ska tas massor av kort!Glad

 Kerstin 

 

Salladshataren
12/16/09, 8:59 PM
#101
  • Ett år kvar på prövotiden på mitt körkort!
  • Håller på städa mitt rum, vilket det känns fräscht
  • En dag närmare till pojkvännens ankomst

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Bergspuman
12/16/09, 9:08 PM
#102

#101 Du är tapper och envis, vilket är bra egenskaper! Det skriver jag här för det passar ju i en Positiv tråd! Glad

Tixy
12/16/09, 9:11 PM
#103

#101 Då är vi två som städar, vilket är dubbelt så fräscht! Cool

Ska dessutom inviga min nya säng i natt - med fästmannen. Mys!

Salladshataren
12/16/09, 9:12 PM
#104

#102 Ja Skrattande Det rådet som du gav mig ang om skriva tre positiva saker hjälper till en hel del. Det är nästan så jag vill skriva innan dagen är slut :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
LinnB
12/16/09, 10:05 PM
#105

Pepparkaksbak med mor hela eftermiddagen och kvällen!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Salladshataren
12/16/09, 10:27 PM
#106

Ska sova nyduschad och i en renbäddad säng, lyxigt värre!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

David
12/16/09, 10:30 PM
#107

#105. Passar ni på med sådant när jag sover? Du och min fru! Skrattande Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LinnB
12/16/09, 10:38 PM
#108

#107 (tänker anta att det var mitt inlägg du syftade på, för så många är du väl inte gift med? Flört)
Jag trodde ju du skulle känna doften och springa hit! Vi väntade och väntade. Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Jenahbella
12/17/09, 2:05 PM
#109

positiva med denna månad är att jag får en bra lön och att lönen trillar in på kontot redan på måndag! nu kommer ja kunna köpa lite julklappar !

LinnB
12/17/09, 3:13 PM
#110

Positivt är att idag trillade det äntligen in lite julkänsla! Och jag trivs bara bättre och bättre i min lägenhet. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tixy
12/17/09, 4:21 PM
#111

Positiva är att ingen kastade snö på min hund när hon stod på torget i 3 minuter medan jag och fästmannen sprang in och handlade. Skrattande

Annons:
Jetaime
12/17/09, 7:52 PM
#112

Det var 150kr rabatt på kattmaten jag handlade idag :p

Tixy
12/17/09, 8:08 PM
#113

Jag fick bort den lilla mensfläcken i min nya säng! Oskyldig

LinnB
12/17/09, 8:16 PM
#114

Pojkvän tog körkortet idag! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tixy
12/17/09, 8:21 PM
#115

#114 Härligt! Gratulera! Skrattande

Salladshataren
12/17/09, 8:34 PM
#116
  • Händelserik dag
  • Stod och garvade åt min kanin som inte gillade snön
  • Snart helg = en vecka to go! (pojkvännen kommer hem ;))

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

fridaas
12/17/09, 10:32 PM
#117

Min nya säng är hemma och monterad ^^

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Salladshataren
12/18/09, 8:27 PM
#118
  • Vaccinering av blåtunga gick bra, ca 90 djur under en timme…
  • Jag har inte skrivit i den negativa tråden på ett tag, tror jag iallafall :P
  • På måndag ska jag till fotvården :D Inte länge till dess!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Jetaime
12/18/09, 8:54 PM
#119

Idag har det faktiskt varit en rätt bra dag (om man gämför med i vanliga fall). Det har kännts helt okej stor del av dagen. Inte bra men något bättre än annars..

Katarina
12/18/09, 10:16 PM
#120

Har just sett ET, älskar den filmen!

Bergspuman
12/18/09, 11:06 PM
#121

Jag har mandelmassegodis på G, har stänkt över en massa VSOP konjak, luktar såååå gott!

Salladshataren
12/19/09, 9:37 PM
#122
  • Vi kommer göra något åt mammas drickande
  • jag har tränat idag
  • jag har godis, gott!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

sayuri
12/19/09, 11:24 PM
#123

My bby kom hem t mig, kan det bli bättre

Musiken
12/19/09, 11:49 PM
#124

Har lite egen-tid medans pojkvannen kollar pa film med mamma och pappa. Roligt att han ar har, men behover fa vara lite nordig och sitta pa iFokus ostort ibland ocksa ;)

LinnB
12/20/09, 11:29 AM
#125

Igår var pojkvän lite extra fantastisk.
Ikväll ska jag hem till mor och far och klä granen! Mysigt. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
Jetaime
12/20/09, 11:47 AM
#126

Jag kom upp idag, lite senare än tänkt, men jag gick iallafall upp. Nu samlar jag energi till att gå ut till kaninerna (svinkallt ute! Brrr).

Jetaime
12/20/09, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Jag kom på en till sak som är värt att skriva. En av mina kaninbebisar (som inte är en bebis längre) som jag har haft kvar sen en kull i somras är nu tingad! Är så glad att han kommer få ett superbra hem han också :). Så han åker upp till uppsala den 30/12. Kommer dock sakna lilla charmapan, han har vatt har på "övertid" och det kommer bli så tomt efter honom.

fridaas
12/20/09, 12:13 PM
#128

Kvällen igår var jättebra! Och jag lyckades köra bmw'n som jag aldrig kört innan trots att den mer eller mindre lever sitt egna liv ibland.

Jocke tog med mig till sin speciella utsiktsplats, visst var det urjobbigt att gå upp dit när lungorna mer eller mindre har kollapsat just nu, men det var värt det flera gånger om!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jetaime
12/20/09, 2:32 PM
#129

Jag har borstat och fotat några av mina kaniner, det var otroligt längesen jag fotade något överhuvudtaget.

Emelie-E
12/20/09, 8:48 PM
#130

Det är inte lätt att vara liten och inte få som man vill. Men jag klarade det och nu sover den lilla =)

Musiken
12/20/09, 9:40 PM
#131

I en lada hittade jag alla mina fula julpynt jag gjort nar jag varit liten. Sa nu ska vi ut och gora tontig film med dem :P

Salladshataren
12/20/09, 9:43 PM
#132
  • Bakat pepparkakor idag
  • Varit ute och gått med Sweep, har inte gjort det på några dagar, Han blir så glad
  • Det är EN hel vecka kvar tills pojkvännen kommer hem! Skrattande *längtar*

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
fridaas
12/20/09, 11:38 PM
#133

Har precis kommit in efter en nästan två timmars lång välbehövlig hundpromenad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

KadjaNina
12/21/09, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Blir ingen valp för min del men däremot en äldre hund. Zita heter hon och är ca 3-4 år, en tervueren/schäfer blandis. Helt underbar är hon! Ska testa ha henne först och se om det funkar! Är så lycklig. Kan tillägga att det är min hunds mamma :)

Bergspuman
12/21/09, 4:42 PM
#135

Jag är sååå glad för min glada, smånördiga, charmerande, lite osäkra och härliga kärbo som ska vara hos mig över julen! Älskar honom SÅ trots att han är besatt av skivsamlande och pratar mig halvt ihjäl om sina Japan-pressar och 25års jubileumsutgåvor Skrattande

Salladshataren
12/21/09, 10:41 PM
#136
  • Allt känns bra med pojkvännen, även om vi har bråkat
  • Mina fötter är fina igen
  • Hämtat hö till Kasper, så han inte behöver vara ledsen :)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

LinnB
12/22/09, 9:45 AM
#137

Ska snart iväg på lillebrors julavslutning. Mysigt!
En annan positiv grej är att den är på skolan, och jag bor granne. Kort men uppfriskande morgonpromenad, haha. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Musiken
12/22/09, 11:49 AM
#138

Sa javla illa ar det inte idag anda :)

Musiken
12/22/09, 4:07 PM
#139

Far mitt lan imorgon!!! WOOOOHOOOOOO!!!! :D

Annons:
fridaas
12/22/09, 4:48 PM
#140

Har varit och hämtat färskfodret nu! Det gick jättebra, men oj vad mkt plats det tar :s

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LinnB
12/22/09, 4:55 PM
#141

- Jag har en väldigt bra försäkring.
- Ikväll kommer pojkvän!
- Att göra julgodis är rena terapin! :)
- Äntligen bokat tvättid.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Bergspuman
12/22/09, 5:13 PM
#142

Har tvättstugan ikväll, gillar att få rent!

Ska baka finska pinnar och tänka en tanke på min mormor, som älskade de kakorna.

Har roliga korsord att lösa!

Imorgon kommer kärbon och vi får tillbringa julen ihop. Älskar älskar älskar honom!

Bergspuman
12/22/09, 5:18 PM
#143

Jo en sak till: Igår tog jag och surfade tills jag hittade ett tyskt förlag som sålde partitur för piano och orkester - ÄNTLIGEN hittade jag det verk av Liszt jag sökte efter länge, och som förmodligen är urbota för svårt för mig - men jag har beställt det och SKAAAA traggla mig igenom det!

Wohooo!!!!!

fridaas
12/22/09, 5:36 PM
#144

Har precis badat banditen, inga sår denna gången! Och det var nog på tiden att bada honom, vattnet blev brungult.. Så nu är det bara jag och Celine som ska in i duschen så är iaf djuren klara för att fira jul på torsdag :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Salladshataren
12/22/09, 9:20 PM
#145
  • Pengar ifrån FK som trillar in imorgon :D
  • 5 dagar kvar :D
  • Jag har lyckats att städa kaninburen, trots allt var fröset.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

fridaas
12/22/09, 9:26 PM
#146

Jag har fått en förtidig julklapp :) En klänning som jag trivdes i tom, jag som brukar hata att ha klänning på mig annars

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Musiken
12/22/09, 9:39 PM
#147

Alla julklapparna ar inslagna :) Lyckades fiddla ihop och sla in pojkvannens julklapp rakt under nasan pa honom! Han trodde att jag satt och pysslade och slog in alla andra julklappar och brydde sig inte ens om att kolla vad jag slog in :P

Jetaime
12/23/09, 2:30 PM
#148

Jag lyckades ta mig upp i rätt hyffsad tid (det är ju trots allt jullov) ca 9:30, sen åt jag en macka, tog på mig och gick ut till kaninerna. Sen har jag städat till alla kaninerna, även borstat några och kelat en massa. Kom in igen vi halv 1. Sen har jag bakat sockerkaka, som blev jätte god ^^.

isa
12/23/09, 11:29 PM
#149

Så, nu har allt det sista julpyntet "satts fram och upp" här och julstämningen infinner sig……

Salladshataren
12/24/09, 12:00 AM
#150
  • Sett Avatar på bio! Mycket sevärd film
  • Det är plusgrader
  • Inte så många dagar kvar tills pojkvännen kommer hem! Ingen saknad, för den är ersatt av längtan :)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
12/24/09, 11:09 AM
#151

Jippie!!

Nu är julen snart slut, nyåret väntar och sedan kommer våren!Skrattande

 Kerstin 

 

sayuri
12/24/09, 2:01 PM
#152

Snart är julen över!! Det är det mest positiva på ett bra tag.

flikkan77
12/24/09, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Har en underbart lugn julafton. Jag och maken firar ensamma med bara djuren som sällskap.

Har en ny medlem i familjen med, Labolina, en liten labbetös.

"You just have to belive…"

Annons:
Salladshataren
12/24/09, 10:52 PM
#154
  • Flikkan är här igen på psykologi.ifokus, mycket positivt!
  • Pappa blev så glad när han öppnade julklappen så han fällde en tår
  • Drack en cider på 4,5% den är mycket god och glittrar så fint ;)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
12/25/09, 11:42 AM
#155

Tack igen, Salladshataren!

Känns riktigt bra att orka vara tillbaka igen.

Har precis bakat tre plåtar pepparkakor och jag tror de blir bra! Glad

"You just have to belive…"

Emelie-E
12/25/09, 11:46 AM
#156

Världens bästa julafton någonsin! Förlovad med världens bästaste pojke! <3

isa
12/25/09, 3:01 PM
#157

Positivt är att julaftonen blev bra igår. Det var länge sen det blev en lyckad jul.

LinnB
12/25/09, 3:22 PM
#158

#156 Grattis!

Trots avsaknaden av julkänsla hade jag en helt underbar julafton med massa skratt och god mat! :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Emelie-E
12/25/09, 7:58 PM
#159

#158 Tack! =)

flikkan77
12/25/09, 8:05 PM
#160

Har världens sötaste valp! Oskyldig

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
12/25/09, 10:17 PM
#161

Har under hösten lärt mig dricka te, och tycka det är gott! Känns bra att äntligen tycka om det. Slippa be om saft eller mjölk istället för kaffet… som jag fortfarande inte kan med.

Te är ett steg närmare vuxen tror jag. Flört

"You just have to belive…"

Musiken
12/26/09, 1:46 PM
#162

#156 Grattis!! :)

Emelie-E
12/26/09, 2:02 PM
#163

#162 Tack! =)

flikkan77
12/26/09, 3:37 PM
#164

Är glad och mår ganska bra! Glad

"You just have to belive…"

kerstinjo
12/26/09, 8:18 PM
#165

SkrattandeSkrattandeJulen är slut!!SkrattandeSkrattande

Nu åker adventsstjärnona till garderoben. Skrattande

 Kerstin 

 

flikkan77
12/26/09, 8:22 PM
#166

Lyckades åka och handla idag utan att köra i diket. Höll dock på att glida rak igenom en sväng som jag tog i ca 20 km/h… snösörja är lurigt!

"You just have to belive…"

David
12/26/09, 11:04 PM
#167

#165. Och jag slipper ha dåligt samvete att de fick ligga där hela tiden! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
kerstinjo
12/26/09, 11:13 PM
#168

#167 Jösses, du är ju riktigt förståndig mellan varven. Skrattande

 Kerstin 

 

David
12/26/09, 11:20 PM
#169

#168. Jag har mina ljusa stunder… Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
12/27/09, 11:51 AM
#170

positivt är att jag är långledig ända t.o.m 10/1-2010. Det ska bli så skönt.

Positivt är också att jag sett två domherrar härhemma. Det var länge sen. De är så fina med sitt röda bröst emot den vita snön. När jag var liten hade vi massor med domherrar hemma. Ska fråga inne på svensk natur om nån vet varför de minskat härhemma.

kerstinjo
12/27/09, 1:18 PM
#171

#170 Fy så fuskigt. Jag har jobbat hela julen och jobbar nyårsafton med. Men jag är ledig på nyårsdagen, så vi ska äta något gott och kika på fyrverkerierna. Alkoholfri nyårskväll som vanligt och ni vet väl vid det här laget varför.Glad

Fast ska jag vara ärlig så jobbar jag gärna på julen och slipper allt "julande". Skönt och bekvämt, eftersom julfirandet går mig på nerverna.

Nästa jul blir det SPA med yngsta dottern med sambo. Det kostar lika mycke som vi slänger ut på julklappar och min "minsting" är heller ingen julmänniska.

 Kerstin 

 

flikkan77
12/27/09, 1:20 PM
#172

Äntligen sover Labolina! Att en liten valp kan ha så mycket energi.

"You just have to belive…"

kerstinjo
12/27/09, 1:23 PM
#173

#172 Gosingen! Har du mer bilder?

 Kerstin 

 

flikkan77
12/27/09, 1:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Har tagit rätt många bilder men som vanligt så är det ju liksom inte en hel hund på alla bilderna. Har många bilder med ett beigt sudd på. Men här sover hon i mitt knä i alla fall. Glad

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
12/27/09, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Oeh en bild när hon faktiskt är i närheten av Salukin. Fröken Saluki är nämligen inte så imponerad av Labolina utan springer i från henne hela tiden.

Inte lätt att vara labbevalp när den andra hunden i huset är en vinthund. Oftast sätter sig Labolina bara ner och tittar när Salukin springer. Hon har gett upp att hänga med.

"You just have to belive…"

kerstinjo
12/27/09, 2:10 PM
#176

#174 Älskar dessa små gosingar, med sin nakna mage. Så luktar de så valpgott. Blir sjuk bara jag ser godingen.

 Kerstin 

 

flikkan77
12/27/09, 2:20 PM
#177

#176 Ja, valplukt är nått särskilt. Glad

Har precis varit ute för typ 75:e gången idag. Puh! Man hinner nästan glömma att det är sånt springade med valpar. Har gett henne mat och hoppas på att hon tänker sova lite snart så jag kan laga mat till mig.

"You just have to belive…"

flikkan77
12/27/09, 3:14 PM
#178

Äntligen sover Lina och nu tror jag hon kommer att sova en liten längre stund. Får tid att släppa ut kaninen ett tag då. Han blir så sur på henne ibland att han kissar på henne. Så det är lättast att hon inte är med när han är ute.

Delar av huset med kompostgaller när kaninen är lös men en viss valp vet att om man tar sats och springer in i dem så välter de… Förvånad

"You just have to belive…"

[LucyInTheSky]
12/27/09, 4:21 PM
#179

Idag fick jag frågan om jag ville bli min lilla kusins gudförälder/fadder.. Det är en så stor grej för mig så jag blev så glad!

Att dom ville att vi jag och Rasmus skulle göra det känns så stort, jag är fånigt glad över detta =)

flikkan77
12/27/09, 5:28 PM
#180

#179 Blev fadder till min kompis barn i oktober och jag svävade runt på moln av lycka att bli tillfrågad. Vet precis hur du känner det! Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
12/27/09, 7:27 PM
#181

Labolina ligger och sover jämte mig. Hon drömmer och småsnuttar på ett ben hon somnade med i munnen.

Älskar min hundvalp!Glad

"You just have to belive…"

Annons:
fridaas
12/27/09, 9:41 PM
#182

Positiva just nu är att jag kan gå och gömma mig i böckernas värld och slippa vara trevlig mot folk

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
12/27/09, 10:22 PM
#183

Jag är bara nöjd med tillvaron trots att jag ska jobba imorgon Glad

flikkan77
12/28/09, 12:13 PM
#184

Nu har jag och Fröken Saluki varit ute och pulsat i snön. I ungefär 1 km var det oplogat och ca 2 dm djup snö. Jobbigt!

Fröken Saluki är dessutom i höglöp och har kissat en snitslad bana hem till oss. Får väl se om vi blir påhälsade av hanhundar sen… Förvånad

"You just have to belive…"

flikkan77
12/28/09, 1:43 PM
#185

Ska gå på bio snart! Vi ska se Avatar. Har inte varit på bio sen jag såg Mama Mia så det är ett tag nu.

Kul!

"You just have to belive…"

David
12/28/09, 1:49 PM
#186

Katterna, och jag, är badade och rena och fina! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Bergspuman
12/28/09, 2:29 PM
#187

Positivt är att jag är - positiv!

Och att ekonomi, bostad, jobb, privatliv och hälsa är i ordning. Småkrakel finns det alltid, men det tänker jag inte hänga upp mig på!

fridaas
12/28/09, 2:58 PM
#188

Jag kom på varför jag haft ont i huvudet i två veckor!

Har två spjäll på fönstret, men bara ett av dem var öppet. Men nu är båda öppna och huvudvärken borta Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
isa
12/28/09, 3:52 PM
#189

Idag kommer min lillebror med sin lilla familj ifrån skåne och hälsar på oss här . Glad

flikkan77
12/28/09, 8:44 PM
#190

Gick jättebra att gå på bio! Avatar var helt underbar, vill se den igen. Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
12/28/09, 9:09 PM
#191

Jag är glad förresten! Skrattande

"You just have to belive…"

LinnB
12/28/09, 9:09 PM
#192

#190 Avatar är heeelt underbar!

Gick på stan på mellandagsrean idag, och det gick bra (bortsett från lite… eh… smärre förvirring)!
Har jag snart kickat asset på min sociala fobi, tro?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
12/29/09, 10:37 AM
#193

#192 Ja, den är verkligen helt otrolig! Skulle kunna gå och se den idag igen faktiskt.

Har lyckats dricka te och leka med en hysteriskt busig valp samtidigt!

"You just have to belive…"

LinnB
12/29/09, 1:00 PM
#194

Leker med Quila, hon apporterar sin favoritleksak - ett silverhalsband. :)

Det är sjukligt vackert ute!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

flikkan77
12/29/09, 1:39 PM
#195

Har varit och handlat alldeles själv och det gick jättebra! Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Emelie-E
12/29/09, 3:04 PM
#196

Vattnet har gått på syster! Snart blir jag moster för 6:e gången :D
Det är lycka! Kyss

flikkan77
12/29/09, 5:22 PM
#197

Grattis Emelie! Hoppas allt går bra för din syster.

"You just have to belive…"

flikkan77
12/29/09, 10:21 PM
#198

Jag har orkat gå 30 minuter på min Crosstrainer. Känns superskönt!

"You just have to belive…"

Jetaime
12/29/09, 10:30 PM
#199

Faktiskt en sak som jag är så otroligt lättad över.. min lilla mio (en kaninunge från en kull i somras, som inte längre var en unge..) har flyttat idag, och det känns faktiskt grymt skönt, även om jag kommer sakna den lilla charmapan<3

flikkan77
12/30/09, 6:18 PM
#200

Fick världen bästa och mest oväntade julklappen från mamma idag. Hon är världens bästa mamma helt enkelt!

"You just have to belive…"

LinnB
12/31/09, 11:46 AM
#201

Jag hade jättekul igår. Följde med och storhandlade med vännerna trots att jag visste att det skulle vara helt sjukt mycket folk, och det gick bra.
Sedan umgicks vi hela dagen, kvällen, natten och jag kände att min mask inte behövdes. Jag hade bara kul.
Känns ruskigt fint!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Link-
12/31/09, 12:53 PM
#202

Jag har mer pengar än väntat Glad kan betala resten av räkningarna.

Annons:
Katarina
12/31/09, 1:14 PM
#203

Ett nytt år är snart här. Symboliken för en en förändring, att ha ett startdatum för goda intentioner.

Jetaime
12/31/09, 1:42 PM
#204

Positivt är att jag kom upp i morse, visserligen rätt sent. Och jag har även hunnit med att äta frukost och baka en kladdkaka, fixat medicin till min sjuka kanin och gett honom sin specialmat. Och jag har duschat.

Ska bara torka håret och ta på mig lite och sen ska jag ut och ge dom andra kaninerna nytt hö och vatten och sånt, även borsta några och ta ut dom. Funderar även på att ställa upp lite hinder och hoppa med dom. Känner faktiskt för det, men vi får se hur länge energin räcker. Skulle även behöva städa bland kaninsakerna, men som sagt vi får se.

[LucyInTheSky]
12/31/09, 2:00 PM
#205

Positivt idag:

Jag har startat en tvätt i min egna tvättmaskin!! Aldelles egen.. Trodde inte man kunde bli så glad av att få tvätta. =)

Sen det andra positiva idag är att jag orkat mig upp på Tränings cyklen och klarade 20 minuter! *stolt*

Sen är jag glad över att jag vågade säga nej tack jag vill inte till "den" släktens nyårsfirande. Jag orkar inte umgås med dom får ångest bara av att tänka på det ibland. Så nu är bara dom jag vill fira med inbjudna och det känns skönt. Ser fram imot god mat, spel och dricka.

isa
12/31/09, 2:10 PM
#206

Positivt är att familjeträffen har gått jättebra, alla de tre dagarna. Utan familjegräl och intriger och ingen panikångest för min del.Paniken höll på att komma när min pappa började förklara jättesvåra tekniska termer angående en kamera. Det blev liksom för mycket med svåra termer mitt i familjeträffen och bebisar och mycket folk, och min katt som var rädd,arg och ovan vid småbarn,men jag lyckades avvärja paniken. :o)

Bergspuman
12/31/09, 2:13 PM
#207

Jag är superglad … för idag firar jag ett slags 1-årsjubileum med särbon … det var för exakt 1 år sedan som vi etablerade vår kontakt på riktigt - på nätet alltså, innan vi sågs på riktigt i slutet av mars i år. Detta är mitt första riktiga längre förhållande sedan skilsmässan, jag älskar honom och vill leva med honom. Är så glad för att han finns i mitt liv!

Ska åka ner och möta honom ca halv fem idag, fortfarande känns sånt pirrigt och spännade och förväntansfullt :-)

Musiken
12/31/09, 2:20 PM
#208

Om en vecka precis ar det dags att ta igang med de sista envisa kilona!! Ar sjukt peppad!

Annars sa hoppas jag pa att nyaret ska fora nagot gott med sig. Blir 2010 samre an 2009 sa hoppar jag fan i sjon.

David
12/31/09, 2:35 PM
#209

Har lagt bud på en lägenhet jag vill ha! Äntligen tog jag mig mod att göra det.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
12/31/09, 4:54 PM
#210

Har gått en promenad med mamma och Fröken Saluki. Mysigt!

"You just have to belive…"

Jetaime
12/31/09, 5:13 PM
#211

Jag har vatt ute hos kaninerna hela eftermiddagen, kom precis in (börjar bli mörkt nu..). Har borsta teddysarna och även hopptränat med alla utom en av mina honor (som inte fattar nånting och inte tycker det är roligt) och inte heller hanen som är sjuk.

William, mina första kanin jag tävlade med var otroligt duktig i våras och fick några placeringar, men sen efter sommaren tröttnade han och han tyckte inte det var alls kul och ville inte ens hoppa låga hinder då. Hade inte hoppat med honom på flera månader nu, 
men idag så flög han över hinderna i en lätt lättbana. Otroligt stolt över honom ^^

Sen fick alla komma ut och och jag städade bland alla kaninsaker så nu blev det snyggt i friggeboden där jag har alla sakerna.

Katarina
12/31/09, 6:14 PM
#212

#207 Grattis!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: