Annons:
Etiketttänkvärt
Läst 2164 ggr
LenaR
11/13/09, 10:00 PM

Tur och otur

Jag tror att mycket i livet styrs av ens egna förväntningar. Den som tror sej vara vacker, intelligent och populär har större chans att bli det än den som tror sej vara alldaglig, dum och tråkig.

Kanske är det därför affirmationer är så viktiga? Vi lär våra hjärnor att tolka världen på ett bra sätt genom att upprepa hur vi vill att världen ska se ut.

Läs den här historien om tur och otur! Vem av dem är ni, Alexander Lukas eller… Filifjonkan?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
LenaR
11/13/09, 10:02 PM
#1

Jag försöker hitta min inre Alexander, men han finns inte alltid hos mej.

Ännu! Tungan ute


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

kerstinjo
11/13/09, 10:41 PM
#2

Jag tror stenhårt på livet till mycket styrs av våra förväntningar och med ett positivt synsätt på livet och livets händelser så mår man bättre.

Din liknelse vid affirmationer är perfekt, för med ett positivt tänkande kommer man långt och mår ack så mycket bättre. Samtidigt som det smittar av sig på våra medmänniskor och då får vi så enormt mycket gensvar och positivitet tillbaka.

Fast jag vill inte vara som en Alexander Lukas!Tungan ute

 Kerstin 

 

flikkan77
11/14/09, 9:59 AM
#3

För mig är det nog olika i olika situationer. Ibland har jag tur och ibland inte.

"You just have to belive…"

Cochon
11/14/09, 4:11 PM
#4

Tog "Alexander Lukas" alternativet, men jag skulle inte säga att jag är en tursam person, men jag är väldigt uppmärksam, det tycker jag i alla fall… Tungan ute  Alltså jag tycker att jag var som mannen i berättelsen, men det händer så många adnar saker för mig, som jag inte tror skulle kunnats ändra om jag var mer posetiv, för jag ser mig ändån inte som en pessimist…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: