Annons:
Etiketthumor
Läst 2110 ggr
David
2009-12-04 22:47

Nytt på apoteket

Apoteket satsar i och med avregleringen av monopolet. Senast ut är Apoteksdatorn

En dag klagade Lasse till en vän, "Min armbåge gör väldigt ont, jag tror jag måste beställa tid hos läkaren." Vännen svarade: "Gör inte det!
Apoteket har nämligen fått in en ny datamaskin som ställer en diagnos snabbare och billigare än en läkare. Ge den bara ett urinprov så kommer maskinen ge dig en diagnos på problemet och vad du ska göra åt det. Det kostar bara 100 kr".
 
Lasse tänkte att han hade inget att förlora så han fyllde upp ett glas med ett urinprov och gick iväg till Apoteket. Han hällde i innehållet och stoppade in en hundring i apparaten. Maskinen började brumma och små lampor blinkade. Efter en liten paus kom en papperslapp fram där det stod:
* Du har tennisarmbåge
* Doppa armbågen i varmt vatten
* Undvik tunga lyft och att röra armbågen för mycket
* Du blir bättre efter någon månad
 
Senare på kvällen tänkte Lasse på hur otrolig den nya tekniken var, och hur det skulle revolutionera läkarsystemet för alltid. Då började han fundera på om det gick att lura maskinen, så han bestämde sig för att
prova. I en burk blandade han kranvatten, urinprov från hunden, dottern och frugan och som "pricken över i:et" onanerade han i burken.
 
Nästa dag gick han iväg till Apoteket med burken. Hällde blandningen i maskinen och stoppade i 100 kr. Maskinen brummade och blinkade och ut kom en lapp med följande innehåll:
 
* Vattnet i kranen är för hårt, skaffa ett avhärdningsfilter
* Din hund har mask. Ge en avmaskningskur och vitaminer
* Din dotter missbrukar kokain. Skicka henne på rehabilitering
* Din fru är gravid med tvillingar. De är inte dina, skaffa en advokat
* Om du inte slutar att runka så blir din tennisarmbåge aldrig bättre

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
2009-12-04 23:02
#1

Det kommer in en kille på krogen och går fram till bar disken och sätter sig ner och beställer en öl.

Han tar en klunk och lägger upp en platt lagom stor väska på bardisken och öppnar den.

Upp hoppar det en liten man och drar fram ett piano och sätter sig ner och spelar som fan.

Bartendern tittar nyfiket på och frågar med förundran vad det där var för något.

Ja säger killen jag stötte på en ande som gav mig tre önskningar.

Ooooohh jag bjuder dig på allt du vill kväll om jag får en önskning av dig. OK säger killen inga problem.

Då önskar jag mig hundra tusen kronor säger bartendern och bums började det att regna hundra tusen grodor.

Vaaa fan e de här, säger bartendern och tittar på killen.

Javisst fan jag glömde berätta att anden hör lite illa, ja vafan tror du…….inte fan önskade jag mig 30 cm lång pianist Skrattande Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
2009-12-04 23:05
#2

Gamle förmannen på brädgården hade blivit blind men det hindrade inte honom att jobba. Han hade nämligen en otroligt känslig näsa. Jobbarkompisarna gjorde narr av honom men en dag skulle det slutliga testet göras. Han fick inte känna med händerna utan bara använda luktsinnet.

Han klarade träslag på träslag med sån bravur att de andra inte tyckte det var kul.

Då kom en av dem på ett sätt att sätta honom på pottan.
-Hämta Lena i kassan men gör det tyst. Lena var känd för sin lössläppta livsstil, dessutom sa man att hon inte var särskilt renlig.
Ljudlöst leddes Lena in i rummet.
_Vad är det här då för planka?
-Snurra pån får jag känna….svårt….nu vet jag era kräk…ni har fått fatt i toadörrren på en gammal räktrålare!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Cochon
2009-12-04 23:46
#3

Ha ha, bar David ;D *finar*

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Denna kommentar har tagits bort.
fridaas
2009-12-05 01:14
#5

Tack för kvällens humör Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

kerstinjo
2009-12-05 12:00
#6

GladSkrattande

 Kerstin 

 

Annons:
Hawknestgrove
2009-12-06 18:46
#7

kul! OCh på tal om fräckisar… JAg fick tag i gamla vinylaren Folklår! Har kört in den på datorn nu!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: