Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1913 ggr
David
2009-11-19 18:53

Förbaskade dator!!!

Jag tror att jag kommer vakna flintis imorgon, har slitit av mig allt hår :-(. Datorn har, tillfälligt hoppas jag, gett upp. Bredbandet fungerar så jag kan titta lite här via mobilen, men allt går 100 gånger långsammare. Morr! Skänk mig en tanke ikväll att åbäket börjar fungera igen, så inte någon stackars granne får den i huvudet. Eller, är det min nyckel- och pakettjuv tillika luddmarodören från tvättstugan, då gör det inget :-D

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Hawknestgrove
2009-11-19 23:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

USch! MEn är inte du våldsamt duktig på sånt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

AnneN
2009-11-19 23:41
#2

Vad är problemet?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

David
2009-11-20 03:15
#3

Nja, jag är mer en användare än något annat nu för tiden.

Hela alltet dog, så jag har kört återställningskivor hela kvällen, så nu är burken helt rensad från allt. Gråter

Måste lära mig att köra backuper oftare än en gång i halvåret…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
2009-11-20 22:31
#4

Åh nej vad jobbigt. Hoppas den inte kraschat helt, utan bara tog en vilopaus……

Jenahbella
2009-11-20 22:43
#5

uss elaka datorer e inget kul alls! min dator e me elak nu ska ska installera nya windows å rensa hela burken. jag hinner iaf spara allt viktigt! men som du säger david man borde köra backup lite oftare!

David
2009-11-21 00:35
#6

#4. Jopp, helt kraschad. Jag har två hårddiskar i burken, och det verkar som det bara var den ena, dock den jag använde. Men hur som helst, den är urplockad och allt är ominstallerat på den andra. Har skickat den kraschade hårddisken till min datorsnubbe som kanske kan få fram innehållet *håller tummarna*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Hawknestgrove
2009-11-22 18:25
#7

En som är helt bakom flötet, men om jag vill rensa min hårddisk och installera om allt, jag har ju ett  hemmabygge, är det f12 jag ska trycka på för att göra hårddisken helt blank? Fivetvis ta säkerhetskopior på allt……JAg bara frågar, OM…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Tassy]
2009-11-29 01:59
#8

#7 Det beror lite på vad det är för något i ditt hemmabygge :)

Hawknestgrove
2009-11-30 23:53
#9

hum vad då vad det är för något?

HAr en Intel Core2 Duo PRocessor och nåt moderkort förstås….Så mycket fattar jagTungan ute 4 gb ram minne och en hårddisk på 500 gb .windows xp

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Tassy]
2009-12-01 00:28
#10

Då är det inte f12, och ingen annan knapp heller tyvärr. I och med att det är ett hemmabygge så finns ingen sådan autoknapp.

Du behöver din windows installationsskiva, sedan beror det på om ditt BIOS är inställt på att starta på skiva eller ej.

Stoppa in skivan och starta om datorn, följ installationsguiden som kommer upp.

Om ingenting händer så hojta till så får jag försöka hjälpa dig att ställa om BIOSet så det autostartar på skivan.

Hawknestgrove
2009-12-01 01:14
#11

Ok, tack! Då vet jag. Behöver inte nu, men kanske nån gång i framtiden

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Tassy]
2009-12-01 11:43
#12

Varsågod :)

Upp till toppen
Annons: