Annons:
Etikettbehandling
Läst 12468 ggr
[YlvaP]
11/11/09, 5:16 PM

Sluta med Lamotrigin

Jag skall börja trappa ner Lamotrigin eftersom den verkar ge mig en massa ledbesvär och mina finnar som kommit det senaste halvåret vill inte heller ge med sig även fast jag sköter mitt tvättande och inte överdriver som jag gjorde i somras.

Det blir nog en ganska snabb nedtrappning för det kommer att se ut så här:

50mg i tre dagar, 25mg i tre dagar och 25mg varannan dag tre gånger.

Hon kommer nog att sätta in något annat då vi ses nästa fredag. Hon nämnde inget över telefonen men jag undrar såklart vad det skulle kunna vara.

Annons:
flikkan77
11/11/09, 6:32 PM
#1

Oj, ja det var en snabb utsättning! Jag mådde jättedåligt när jag trappade ner lamotriginet och fick ta det ganska sakta. En minskning i veckan typ…

Men det är ju olika hur man är!

Lycka till!

"You just have to belive…"

Denna kommentar har tagits bort.
David
11/11/09, 7:22 PM
#3

Tycker också det lät som en väldigt snabb utsättning, men jag misstänker att din läkare vet vad han/hon gör.

Jag tror också att det blir en utsättning relativt snart för mig med. Har känt mig rätt mörbultad i lederna sista tiden, trodde det var övergående, men det kan nog vara Lamotriginet som spökar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
11/12/09, 2:16 PM
#4

Ja men jag tror (hoppas) att det inte blir något stort problem. Kom bara upp till 75mg pga utav lederna.

[aspie]
11/12/09, 4:51 PM
#5

Jag håller oxå på att trappa ner från 50 mg tilll 25 mg. Ska äta 25 mg i en vecka och sen sluta helt med dom sen får jag ev ny medicin men vad vet jag inte ännu mer än att det är deppmedz

[YlvaP]
11/12/09, 4:57 PM
#6

Jag har både deppmedz och för hypomana perioder och lamotrigin. Får se vad det slutar och om vi lyckas finna mediciner som passar mig.

Annons:
Gnici
11/12/09, 9:02 PM
#7

Äter 100mg Lamotigin på morgonen och har ont i lederna mina både här och där. Men har aldrig hört att det skulle vara en biverkning av Lamotiginet. Hur vanligt är det i såfall? I och för sig är jag kraftigt överviktig också, så det är väl svårt att veta vad som är hönan och vad som är ägget.

Jag äter också Deprakine (valproat) för att hålla måendet stabilt. Dessutom äter jag Seroquel. Just Lamotrigin och Deprakine funkar jättebra på mig. Förut åt jag Litium, vilket fungerade kanon, men sköldkörteln kolapsade, så jag fick sluta.

Hoppas att det reder sig för dig


[YlvaP]
11/13/09, 11:32 AM
#8

Det var min läkare som sa det först men jag har även läst på ett annat forum att man kan få ledbesvär av Lamotrigin. Jag har dessutom redan problem med min leder.

Upp till toppen
Annons: