Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3006 ggr
vyria
2009-11-02 16:42

Nummer jag inte känner igen..PANIK

usch kom precis hem och fick se att det var någon med ett nummer jag inte känner igen som ringt… på min MOBIL!

Har världens panik nu. har kollat eniro men nummret finns inte registrerat.

vill veta vem fn det är samtidigt som jag kommer klara av att svara om de skulle ringa igen.

nu sitter jag här med världens ångest över ett okänt nummer, känns hur löjligt som helst egentligen men jag kan inte hjälpa det….

Annons:
EmmaG
2009-11-02 17:13
#1

Förstår till viss del.
Är inte helt ovanligt att telefonförsäljare ringer till mobilen min.
Okänt nummer leder alltid blixtsnabbt till panikkänslor och slänger mig på röd lur. Oftast går nummren att kolla upp på eniro så jag vet att det är telesäljare, men är de till på köpet privat/dolt nummer! Vojne vojne..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

fridaas
2009-11-02 17:21
#2

Man kan även söka på vemringde.se på det telefonnumret som ringde om man nu tror att det är en telefonförsäljare..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

vyria
2009-11-02 17:49
#3

det var ett 070 nummer så jag tror inte det var någon försäljare

Bergspuman
2009-11-02 20:14
#4

Äh det var säkert nån som ringde fel… vanligt att folk ringer fel till mobilnr!

vyria
2009-11-02 20:21
#5

dom hade ringt 3 ggr

flikkan77
2009-11-02 20:26
#6

Usch vad jobbigt!

I sådana lägen känner jag nästan för att spola ner mobilen i toaletten för att kunna komma undan. Hatar verkligen när okända nummer ringer mig. Får också panik och ångest. Vad ska man göra liksom?

"You just have to belive…"

Annons:
vyria
2009-11-02 20:29
#7

#6 precis, brukar gå ganska bra om jag kan gå ut på nätet och se vem det är men när det inte finns någon registrerad på nummret då kommer ångesten direkt.

telefon fobin blir bara värre och värre känns det som… usch.

Bergspuman
2009-11-02 20:33
#8

Men varför skärra upp sig så? Ganska många människor har skyddade nummer. Även när man ringer från en direktanknytning kan numret stå som skyddat. Det kan alltså vara ngt slags myndighet som försöker ringa, eller nån offentlig förvaltning, vården, etc. Är det nåt viktigt så ringer de igen, och då får du reda på vem det är. Om ingen ringer igen, så var det väl inget viktigt och då kan du skita i det liksom…

flikkan77
2009-11-02 20:33
#9

#7 Min telefonfobi har definitivt blivit värre sen mobilen kom. Nu kan man ju sms:a istället för att ringa… Har 4-5 personer som jag kan svara när det ringer och min sjuksköterska kan jag prata med om Maken svarar.

Sen är det stopp.

"You just have to belive…"

Cochon
2009-11-02 20:42
#10

Är ganska van vid okända nummer då jag säljer marsvin, men om man inte hittar nummret på internet så känns det i alla fall lite mysko. Själv har jag en riktig telefon fobi.., men jag brukar samla ihop mig och tänka att de kan ju knappast skicka ett slag genom telefonen som slår mig sen eller något liknande, och efter som min nyfikenhet ofta är väldigt stor brukar jag ringa tillbaka och säga att de har ringt till min mobil, engång svarade en äldre gubbe, usch, tror säkert att han var full osse, la på ganska snabbt ^^
Hoppas det löser sig…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

flikkan77
2009-11-02 20:46
#11

Det jobbiga tycker jag är att jag liksom stänger av mig själv när jag blir riktigt stressad av att prata i telefon. Sen minnas jag inte nått av samtalet. Vet inte vem jag pratat med eller vad som sagts, klarar inte heller av att ta anteckningar samtidigt som jag pratar heller i det läget.

"You just have to belive…"

vyria
2009-11-02 20:54
#12

#8 spelar ingen roll om det är skyddat nummer eller inte ringer det ett nummer på min mobil som jag inte känner till så får jag panik och sedan ångest… vet inte varför.

#9 Det värsta är att det här är något som har kommit ganska så nyligen för mig men jag har som du vissa personer jag klarar av att de ringer.

däremot ringa upp typ kundtjänst och sånt går bra

Upp till toppen
Annons: