Annons:
Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 1655 ggr
David
2009-11-18 12:59

Uppdrag Granskning 20.00

Ikväll (onsdag) kl 20.00 på Uppdrag Granskning i SVT1 handlar det om ECT-behandling i Sverige.

Kanske värt att titta på?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
2009-11-18 15:02
#1

Tack för tipset David. Vet dock inte om jag vågar titta på det Obestämd

HannaM
2009-11-18 15:03
#2

Åh, då är jag hemma=) Äntligen något jag kan se, ska genast ställa mobilen.

AnneN
2009-11-18 16:08
#3

Vad är ECT-behandling?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

David
2009-11-18 16:16
#4

#3. Kortfattat, små elektroniska "chocker" som skickas till hjärnan i nedsövt läge för att framkalla epileptiska anfall som sägs vara bra mot depressioner.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
2009-11-18 19:09
#5

#3 Förkortningen står för ElChocksTerapi

HannaM
2009-11-18 22:15
#6

Ja då var man inte mindre skeptisk till psykiatrin och dess vedervärdiga och evinerliga mörkande av saker. Vidrigt att inte kunna ta till sig att biverkningarna ens existerar som den där läskiga läkaren försökte få fram. Vad tusan tror han har hänt med dom som inte kommer ihåg sina barns födelse? Att dom efter avslutad ectbehandling gick ut och fick en stor sten i huvudet och glömde allt. Helt oberoende av elchockerna dom just genomgått.

Nej man behöver inte skrämma upp folk genom att måla upp skräckversioner men att erkänna att biverkningen finns och informera patienter som står i begrepp att fatta beslut angående ect ska dom ta mig tusan kunna göra. Jag vet att det hjälper många och att det för dom allra flesta är en relativt biverkningsfri metod men som sagt, det finns dom som inte kommer ihåg år av sina liv, låt inte det hamna längst bak i garderoben.

Jäkla psykiatri som alltid vill ha en så snygg fasad.

För övrigt kände jag igen mig i vad dom sa, när man är i psykvården och är stämplad som mentalsjuk är det ingen som tar en på allvar.

Annons:
[aspie]
2009-11-19 07:47
#7

Den där läkaren som mörkade… Fy sjutton så jag retade mig på hans ständigt falska léende Skrikandes Hua så falskt

Hawknestgrove
2009-11-19 23:32
#8

såg programmet. Tänkvärt. MAn ska inte mörka……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: