Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2515 ggr
[LucyInTheSky]
11/2/09, 1:03 PM

Behöver skriva av mig, Ångest..

Jag blir galen, helt enkelt galen.. Känns lite som allt jag gör idag gör folk arg eller sura på mig..

En vän till mig ringde, vi har typ varit vänner i 10 år snart.. Hon har flyttat ganska långt från mig så vi umgås inte lika mycket längre men vi pratar ganska ofta. Vi har inte samma syn på pengar och det har vi från dag ett egentligen alltid bråkat om så jag har helt enkelt slutat ge mig in i de diskutionerna.. Hennes liv så hon får liksom göra vad hon vill med sina pengar.

Men idag.. *suck* Hon ringde och ville veta hur festen varit i helgen jag hinner väl säga typ två menningar om den innan hon börjar prata på om sitt och hur jobbigt det var att inte ha pengar till att klippa sig och färga håret. Jag lyssnar tålmodigt.. När jag sen säger som jag tycker att jag tycker inte det är kul att färga håret, att det är så högstadiet för mig. Då blir hon förbannad och börjat skrika på mig att jag ska fan inte kalla henne fjortis för att hon färgar håret.. =/ Det var inte det jag menade försökte jag förklara men hon vill inte lyssna alls..

Jag menade att jag är nöjd med min hårfärg, vill inte färga mitt hår och när jag hör ordet hårfärg så påminner det om högstadiet för det var då jag testade som mest.. ena dagen rött, andra svart.. Jag är nöjd liksom.. Men eftersom hon inte vill lyssna och få det förklarat för sig så orkar jag inte mer..

Jag säger åt henne att då får du väl vara pmsig då! Det var lite som att hälla bensin på elden.. =( Hon blir skit arg och skriker att det är hon inte! Så jag säger åt henne att jag orkar inte bry mig, att hon får ha kul med sitt surande själv och lägger på..

Nu har jag ångest.. tänker på att jag kanske inte skulle sagt så, skulle ha låtit henne mala på om sitt så hade jag sluppit bråket..

För varför bli så arg? Hon har i såfall gjort samma sak mot mig fast det är ett tag sen.. Jag trivs på forum och på facebook och sådanna ställen.. Hon sa till mig att det är ju så barnsligt, bara fjortisar som hänger på sådant.. Skulle jag oxå börja skrika och bråka då? Jag bryr mig inte vad hon tycker är barnsligt.. Trivs jag här så är det ju bra.. Det är mitt liv.

Sååå trött.

Behövde bara få ur mig lite..

Annons:
Hawknestgrove
11/2/09, 1:15 PM
#1

hahaha! Ja då har man verkligen ekonomiska problem, när man inte har råd att färga håret……  Du, glöm henne. ÄR hon så stingslig, så är hon bara till problem för dig som vän. Ok, hon har nog jätteproblem med sig själv, visst, men tål man inte lite sarkastiska kommentarer, när man själv delar ut såna, så får man sitta där i skiten.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
11/2/09, 2:13 PM
#2

Jag kommer dock ha svårt att släppa allt detta..

Jag har lyssnat, jag har inte sagt som jag tänker för att få lite lugn och ro..

Sist jag blev riktigt arg på henne var när hon ringde och var ledsen för alfa-kassan dragit ner hennes bidrag någon tusen lapp.. Jag tröstade så klart, för det är hemskt! och lyssnade..Jag hade blivit förtvivlad om dom dragit på mitt..

Men sen säger hon att det är ju till och med lägre än det du får Emma och du har ju inte gjort något vettigt! Jag biter mig i tungan här.. Hon sitter sen och säger att det är så orättvist att någon som varit "sjuk" ska ha mer pengar än henne som jobbat.. Jag säger att du skulle gått med i A-kassan då hade du fått mer pengar. Men det lyssnar vi inte på..

Jag kan ju då inte hjälpa att jag får mer pengar än henne.. Sjukskriven eller inte.. Jag har bara varit sjukskriven 4 månader av hela mitt liv så dom månaderna lär inte räknas in särskilt mycket i mitt bidrag jag får nu.. Jag tyckte bara det var elakt och lågt..

Men jag biter alltid i hop och försöker få alla att vara nöjda.. Jag orkar seriöst inte göra det mer.. Jag måste ju också få stå för min åsikt utan att ha ångest i flera dar efteråt.. =(

vyria
11/2/09, 2:52 PM
#3

För mig är det viktigt att färga håret pga att jag är väldigt gråhårig men har jag inte råd så finns det faktiskt keps Flört

men jag skulle ju aldrig flippa ur om någon sa sin åsikt till mig om detta.

jag tycker absolut inte du överreagerat utan tycker snarare att du underreagerat med tanke på vad du berätta i inlägg #2

en vän slänger inte ur sig sådana saker der är enbart elakt och kränkande.

Kram Vyria

[LucyInTheSky]
11/2/09, 3:29 PM
#4

Jag menade verkligen inte att typ låta som om jag inte gillar att folk färgar håret.. För det är jätte många av mina vänner som alltid färgar sitt hår och det blir jätte snyggt.. Jag menade bara att jag själv inte ville syssla med det och att jag kopplar det med högstadiet..

Just nu är jag bara så trött på denna jäkla ångest. I mitt huvud är det alltid mitt fel att saker blir som dom blir.. (negativa saker då)

Sen kommer jag på mig själv att upprepa allt detta i huvudet tills jag blir galen! Det är ju bara hårfärg..

Undra om man typ kan bjuda in en ny hjärna på tradera eller ebay eller nåt =) Hade varit enklast så.

vyria
11/2/09, 4:28 PM
#5

#4 förstod att du verkligen inte menade det så

men även om det nu vore så att du ogillar att folk färgar håret så hade det inte gjort någonting för du har faktiskt rätt att ha din åsikt!

Ha ha om du hittar någon bra sida för organ/kroppsdels budning kan du ju hojta till, har nämligen en fot jag vill byta ut Flört

*Stor kram* Hoppas det känns bättre snart för du har verkligen inte gjrt något fel.

Cochon
11/2/09, 9:10 PM
#6

Jag förstår att det kan vara svårt att bara lämna en kompis bara så, för jag har själv en kompis som jag har haft sedan dagis och hon gör inte samma saker som hon gör mot dig, men hon gör andra saker.., kan sitta och snacka med ett par folk osse kommer jag och sätter mig tyst och så skiter hon fullkomligt i mig, och folk kan bara sätta igång med att kränka mig osse går hon iväg med em sen när de är färdiga och skiter i mig…, jag deppar direkt då jag känner mig så osynlig och värdelös.., men nog om mig.
Jag tycker du bara ska bryta kontakten med henne och om hon ringer ska du bara säga dina åsikter du har, då hon värkar behöva några sådanna.   Kram, hoppas det blir bättre!

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Hawknestgrove
11/3/09, 5:01 PM
#7

Ja såna vänner kan jag vara förutan……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
11/6/09, 10:58 AM
#8

Hon har vägrat prata med mig sen dess.. Men just nu så bryr jag mig inte alls. Har viktigare saker att tänka på.

vyria
11/6/09, 6:18 PM
#9

Håller med #6 och #7.

Vem behöver fiender med sådana vänner

[LucyInTheSky]
11/11/09, 2:27 PM
#10

Fick ett sms idag där det stod bara Ring mig, för vi har en del saker att klara upp eller hur..

Uscha, jag vill inte vara den som ringer. får ont i magen av att tänka på det bara..

[LucyInTheSky]
11/11/09, 2:38 PM
#11

Orkar inte riktigt sitta och lyssna på när hon försöker få det till att jag var jätte elak och dum.. För jag tycker inte jag gjorde fel.

vyria
11/11/09, 2:40 PM
#12

Du har inte gjort något fel men jag tycker du ska ringa henne och säga hur du känner

[LucyInTheSky]
11/11/09, 4:47 PM
#13

Pratat med henne nu.. Vet inte vad vi kom fram till igentligen.. men men, vi pratade om annat oxå så känner jag henne rätt har inget hänt i morgon och allt är som vanligt. det är väl kanske skönt.. Jag vet inte.

Annons:
Cochon
11/11/09, 11:16 PM
#14

#13 Hoppas det blir bra snart, bra att du ringde :)  KRAM

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

vyria
11/12/09, 3:08 PM
#15

#13 Skönt att du pratat med henne iaf men jag tror det bästa är att ha kontakt med henne så lite som möjligt just för din egen skull.

Upp till toppen
Annons: