Annons:
Etikettbehandling
Läst 1584 ggr
Tavar
11/5/09, 6:25 PM

Sega tråkmånsar

Nu har jag väntat i… vad kan det vara? 3 veckor ungefär? …på att få en ny samtalskontakt på psyk. Det funkade itne med den gamla så jag bad om en ny, helst en manlig, och de sa att jag dels skulle få träffa en läkare pga mina sömnmediciner och sen få en ny kontakt. Under hela denna tiden har jag inte ens fått ett brev om att de bearbetar mitt ärende utan det känns mer som att de hoppas på att jag ska glömma bort hela grejen med psykiatrin.

Problemet är att soc och praktikprogrammet vill ha en läkares eller psykologs utlåtande om mitt mående, samt att jag själv vill ha hjälp att komma ifrån allt det jobbiga då jag inte kan fixa det själv.

När jag först sökte dit fick jag en tid på 2 veckor, vilket enligt mig är ganska rimligt. Vad måste jag göra för att de ska orka ta emot mig? Hamna på akutpsyk för att händerna håller på att lossna från resten av armarna?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
flikkan77
11/6/09, 9:36 AM
#1

Har väntat på tid till min läkare sen augusti men har fortfarande inte hört nått trots att min sjuksköterska pratat med dem. Så jag vet hur det är… Inte ens en kallelse har jag fått.

"You just have to belive…"

Tavar
11/6/09, 1:52 PM
#2

Fy vad segt.. Det känns som att de som är nya har förtur till allt medans de som varit där förr måste vänta tills alla nya är klara och hamnar på samma väntelista som vi "gamlingar"… I början när jag skulle träffa läkare tog det mellan 2 och 3 veckor att få en tid, men då fick jag en kallelse efter 1 vecka…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
11/6/09, 1:55 PM
#3

Här har det alltid varit segt. Finns bara en läkare och hon jobbar bara max 2½ dag i veckan. Att träffa henne mer än två gånger om året är oömöjligt.

När jag flyttade hit tog det 4 månader innan jag fick träffa henne och sen har det bara blivit värre. Blev lovad en tid i augusti i början på juni men än har det inte kommit någon.

"You just have to belive…"

Tavar
11/6/09, 2:02 PM
#4

#3 Det är underligt, de borde ju boka in dig på första bästa lediga tid så att du har en. Men de kanske skickar ut kallelser elektroniskt, så när det är ett vist antal dagar kvar till din tid skickar de ut en kallelse.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
11/6/09, 2:17 PM
#5

#4 Jag vet faktiskt inte om det sker elektroniskt eller inte. Men förra kallelsen fick jag två månader i förskott.

Tråkigt att det ska ta sån tid hur de än gör…

"You just have to belive…"

Tavar
11/6/09, 2:34 PM
#6

Jo, du kanske får ringa och höra med dom hur det fungerar och medela hur länge du väntat. Får inte jag nå svar i början av nästa vecka ska jag ringa och höra hur det ligger till då jag känner att jag verkligen behöver träffa en läkare och psykolog

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Upp till toppen
Annons: