Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
06. Behandling/Medicin

Biverkningar..

2009-11-19 13:30 #0 av: Zaphix

Har ätit Voxra sedan i slutet av sommaren, i början fungerade det jättebrta, men sedan avtog effekten. I fredags var jag på läkarbesök och fick nytt recept på Voxra. Den här gången 300 mg istället för 150 mg. Så i lördags höjde jag alltså dosen.

Nu har jag antagligen fått bieffekter av Voxra, har haft huvudvärk och mått illa sedan i lördags. Gissar starkt på bieffekter.. Huvudvärken och illamåendet försvinner nästan helt med Alvedom, så det är ju inte så besvärande.. Men äter jag alvedon eller andra smärtstillande får jag magkatarr.. Så det här fungerar inte.

Hur länge brukar det ta innan bieffekterna försvinner?

Ska tillbaka till läkaren om en vecka, så är huvudvärken och illamåendet kvar nu ska jag prata med henne..

Anmäl
2009-11-19 17:31 #1 av: Bergspuman

Ack ja. Ständigt denna balansgång mellan den önskade effekten av läkemedlet och biverkningar...

Vad jag vet kan det ta iaf några veckor innan de initiala biverkningarna försvinner...

Anmäl
2009-11-19 17:47 #2 av: Zaphix

Okej, bara att vänta ut det alltså.. Alvedon när jag måste, och uthärda annars.

Anmäl
2009-11-19 20:14 #3 av: Bergspuman

Jag fick rejäla problem med kistan när jag satte in Cipralexen igen.. det tog 2 veckor innan det gav sig. Och sömnen blev inte OK igen förrän efter 6 veckor. Så ta en dag i sänder.... uthärda... be böner om tålamod...

Anmäl
2009-11-20 09:41 #4 av: Zaphix

Inatt kunde jag bara sova nån timma, hade sån ofantlig huvudvärk, huvudet höll på att explodera kändes det som.

Idag vågar jag inte ta Voxra.. Vet inte hur jag ska göra.

Anmäl
2009-11-20 10:14 #5 av: Bergspuman

Är det på det viset, kontakta läkaren NU. Man ska inte behöva tåla outhärdliga plågor.

Anmäl
2009-11-20 11:23 #6 av: Zaphix

Ska ringa min läkare idag och se vad hon säger.

Anmäl