Annons:
Etikettbehandling
Läst 1663 ggr
Zaphix
2009-11-19 13:30

Biverkningar..

Har ätit Voxra sedan i slutet av sommaren, i början fungerade det jättebrta, men sedan avtog effekten. I fredags var jag på läkarbesök och fick nytt recept på Voxra. Den här gången 300 mg istället för 150 mg. Så i lördags höjde jag alltså dosen.

Nu har jag antagligen fått bieffekter av Voxra, har haft huvudvärk och mått illa sedan i lördags. Gissar starkt på bieffekter.. Huvudvärken och illamåendet försvinner nästan helt med Alvedom, så det är ju inte så besvärande.. Men äter jag alvedon eller andra smärtstillande får jag magkatarr.. Så det här fungerar inte.

Hur länge brukar det ta innan bieffekterna försvinner?

Ska tillbaka till läkaren om en vecka, så är huvudvärken och illamåendet kvar nu ska jag prata med henne..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Bergspuman
2009-11-19 17:31
#1

Ack ja. Ständigt denna balansgång mellan den önskade effekten av läkemedlet och biverkningar…

Vad jag vet kan det ta iaf några veckor innan de initiala biverkningarna försvinner…

Zaphix
2009-11-19 17:47
#2

Okej, bara att vänta ut det alltså.. Alvedon när jag måste, och uthärda annars.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bergspuman
2009-11-19 20:14
#3

Jag fick rejäla problem med kistan när jag satte in Cipralexen igen.. det tog 2 veckor innan det gav sig. Och sömnen blev inte OK igen förrän efter 6 veckor. Så ta en dag i sänder…. uthärda… be böner om tålamod…

Zaphix
2009-11-20 09:41
#4

Inatt kunde jag bara sova nån timma, hade sån ofantlig huvudvärk, huvudet höll på att explodera kändes det som.

Idag vågar jag inte ta Voxra.. Vet inte hur jag ska göra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bergspuman
2009-11-20 10:14
#5

Är det på det viset, kontakta läkaren NU. Man ska inte behöva tåla outhärdliga plågor.

Zaphix
2009-11-20 11:23
#6

Ska ringa min läkare idag och se vad hon säger.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: