Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3440 ggr
Maskrosbarnens
11/10/09, 12:05 AM

OT. Maskrosbarn

www.maskrosbarnens.blogg.se

Jag skulle vilja rekommendera till att läsa min blogg om oss de kallas maskrosbarn. Ganska nystartad men skriver där om hur livet sett ut att växa upp för maskrosbarn och vilka känslor och biverkande känslor det för med sig i livet. Släng gärna in en kommentar också!

Annons:
[YlvaP]
11/10/09, 9:42 AM
#1

Dum fråga kanske men vad är maskrosbarn för nåt?

LinnB
11/10/09, 10:59 AM
#2

#1 Det står om du läser bloggen.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

KadjaNina
11/10/09, 1:58 PM
#3

Jag är ett maskrosbarn. Får ta och börja läsa bloggen :)

[aspie]
11/10/09, 3:18 PM
#4

Jag är oxå maskrosbarn dubbelt upp

cirrun
11/10/09, 11:51 PM
#5

jag känner mig mera som mask, har inte kommit nånvart nämnvärt, men överlevt och tycker ibland att livetssmulor är gott  någ för snårt är detta över (menar att tiden väntar inte oss och vi kan inte ta i den)  och vem vet vad som väntar sedan….

Tungan ute

Hawknestgrove
11/11/09, 1:50 AM
#6

jag vill sätta definitionen maskrosbarn även på vissa vuxna oavsett deras uppväxt. Jag har en kompis, som jag klassar som det. Ok, sätt henne spritt naken utan några pengar eller något alls på Mount Everest. Om 14 dagar så knackar hon  på din dörr, påklädd….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Maskrosbarnens
11/11/09, 3:41 AM
#7

Oj så kul att några verkar intresserade av att följa bloggen :) Mycket kul måste jag säga. Vill även tillägga att jag vekligen uppskattar om ni skickar in eget till bloggen om hur ni upplever det att vara ett såkallat " maskrosbarn" så man kan läsa ur olikas vinklar!

MVH

[Eleya]
11/11/09, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Visste inte ens vad Maskrosbarn var sedan 5 minuter tillbaka och gissa om jag blev chockad..Jag är en av Er!! Visste inte ens att det fanns ett 'ord' för barn med fruktansvärda barndomar.

Jag hyllar er alla starka, modiga personer som överlevt och inte förblivit "Offret"!

Maskrosbarnens
11/12/09, 3:55 PM
#9

#8 Märker det nu att det är många som inte vet vad ordet betyder så ger mig själv en stjärna för jag skrev på bloggen vad det betyder *haha*.

Läs gärna bloggen !

MVH

kerstinjo
11/13/09, 10:06 AM
#10

Maskrosbarn är faktiskt ett gammalt uttryck.Glad Lika gammalt som asfalten, som har använts sedan 3200 f.Kr. och användes första gången i Sverige 1876. (Onödigt vetande)

Maskrosbarn är barn som har det svårt hemma men som klarar sig ändå, ungefär som en maskros kan växa upp genom asfalten. Asfaltsblomma är en synonym till maskrosbarn.

Maskrosbarn och asfaltsblomma är något väldigt fint.

 Kerstin 

 

[Eleya]
11/13/09, 2:41 PM
#11

#9 Jo, läste lite i bloggen som hastigast..får läsa mer noga en dag.

Hawknestgrove
11/13/09, 6:14 PM
#12

OCh jag har definitionen att asfaltblomma är en som är född och uppvuxen i en storstad. OCh MAskrosbarn är sån folk, som <alltid grejar sig….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: