Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 4742 ggr
[Chamisia]
2009-11-15 19:19

Påverkan av media/reklam

Jag vet inte riktigt vart denna tråd passar. Men jag gör ett försök, en moderator kanske kan flytta den rätt om det blev helfel. :)

Reklam i media påverkar oss något otroligt, bilder på smala modeller kan sätta griller i huvudet på nästan vem som helst vilket kan leda till att man utvecklar anorexia.
Eller alla reklamer med att tjejer ska gilla rosa och killar gillar bilar.

Hur påverkas vi egentligen av reklamen?

Har ni några länkar/boktips om detta ämne tas det tacksamt emot, för det är väldigt intressant det här.

/ Chamisia

Annons:
lina-pina
2009-11-15 22:36
#1

jag tycker media över huvudtaget är som en enda stor terrorist/tumör..det är bara att läsa alla löpsedlar.. berättar vad vi ska se och tycka istället för att skaffa oss en egen åsikt.. tror därför många mår så dåligt..vi överöses av informnation från alla håll som vi ska ta ställning till och välja våra vägar. .och det sätter igång vårt alarmsystem som gör oss livrädda. det blir ett utifrånstyrt beteende ..Allt detta brus gör att vi tappar kontakten med oss själva…och det kan sluta hur som helst..

[Chamisia]
2009-11-15 23:13
#2

Jo precis, det är skrämmande…

HannaM
2009-11-16 00:15
#3

Jag har ingen aning om om jag påverkas av media. Jag vet bara att jag är så trött på människors elakhet och dumhet att nyheter mest är obehagilga och upprörande. Reklam tycker jag oftast mest är störande och larvigt men nog händer det att jag kna bli sugen på att prova något jag sett i reklam. Kanske påverkas jag av det, fullt möjligt men jag vet faktiskt inte.

isa
2009-11-16 14:07
#4

Jag tror att man påverkas undermedvetet.

Upp till toppen
Annons: