Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 2228 ggr
vyria
2009-10-20 19:35

nu kom droppen. (gnäll)

Ja vart ska jag börja… jo Jag har nu bytt namn så det är Gamla Bromelia som skriver…

Sambon blev arbetslös i juli så vi går hemma bägge två och nöter på varandra och bråkar för att vi inte har några pengar, och eftersom han jobbat utomlands så måste vi vänta på papper därifrån för att kunna få alfa kassa och de papprena kommer först i november

så det var ju bara att försöka att se glad ut och ge sig av till socialkontoret och ansöka om försörjningsstöd… som vi fick avslag på så nu får vi ingen hjälp för förra månadens räkningar och kan inte betala de som kommit den här månaden…

och för att ha någon chans att få hjälp med det så måste jag avvekla mitt nyuppstartade företag så jag skrev över det på min mamma tillvidare och har väntat på papper som jag kan visa upp hos soc att det är gjort

tyckte det tog lite lång tid så jag ringde skatteverket idag och fick svaret att jag troligtvis inte kommer få något papper försen om 4 veckor…. så idag bröt jag ihop

vet inte vad jag ska göra längre, vi har 150:- att leva på tills gud vet när….

nu sitter jag fast här i ett hus mitt ute i skogen och kommer ingenstans det känns som om jag håller på att kvävas…. jag är konstant trött och vill sova hela tiden men jag har 100 beställningar att måla känns det som så jag är stressad på samma gång…

när allt känns ljust kommer det alltid en våg av mörker.

Annons:
[aspie]
2009-10-20 19:40
#1

Oj oj oj vilken sits ni sitter i.. J-a soc, varför kan de inte hjälpa folk som sitter i en så taskig sits. Jag satt själv i en sån sits för inte så länge sedan. Inte konstigt att folk blir hemlösa.Rynkar på näsan

Hoppas det löser sig för er. Känner verkligen med dig.

KRAM

LenaR
2009-10-20 20:17
#2

#1 Det kommer jag ihåg när du berättade. Har det löst sej?

#0 Kan inte säga så mycket. Önskar er bara att det regnar pengar från himlen, snart!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

vyria
2009-10-20 20:21
#3

#1 tack aspie den kramen va välbehövlig… känns så tråkigt när man börjar att orka ta tag i något inför framtiden så är det alltid någon som ska sparka på en…

#2 Tack LenaR hopppas din önskning går i uppfyllelse…

Zaphix
2009-10-21 03:40
#4

Ni har hus? Eller hyr ni?

Har huset nåt värde? Bil att sälja? Annat av värde att sälja?

Vad sa soc? Är man helt pank får man hjälp därifrån, ifall man inte har några ekonomiska tillgångar vill säga. Har man hus, bil eller annat så måste man ju självklart sälja det först.

Sambon blev arbetslös? Du var det innan redan? Söker ni aktivt jobb? Alltså alla jobb?

Förlåt om jag verkar jobbig, vill bara hjälpa!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
2009-10-21 11:02
#5

#2 Ja, det är lite bättre nu när jag flyttat till billigare lägenhet och det blir lite mindre utgifter snart då jag sagt upp mitt fasta telefonabonemang samt mitt fasta bredband. Sen ska jag få en godman som jag hoppas kan reda ut en del ekonomiska bitar åt mig.

#3 ja det är hemskt att bli nersparkad ideligen. Det känns omöjligt att kunna resa sig efter varje spark

vyria
2009-10-22 22:13
#6

#4 vi bor i hus och har bil MEN vi bor Låååångt ut på landet i ett hus som behöver renoveras innan det har något värde + att det inte är något attraktivt läge (har haft grannar som försökt sälja nyligen) och i och med läget kan vi inte sälja bilen eftersom vi inte tar oss någonstans då. 3 månader får det gå innan man blir tvingad att sälja sådana saker men det beror oxå på värdet av det.

allt som vi kan sälja ligger redan ute på blocket och andra annons sidor.

Sambon har nyss blivit arbetslös och söker mellan 5-15 jobb om dagen både via dator och telefon, han har tom varit på intervju. jag var arbetslös innan och har ett visst funktionshinder så därför startade jag eget men nu var jag tvungen att lägga det på is för att få hjälp.

Men nu mina vänner hör och häpna nu när mitt företag är borta så kommer vi få hjälp med räkningarna den här månaden men inte förra månadens räkningar så nu är det en liten sten som fallit från mitt hjärta.

hoppas bara de där j*a papprena kommer snart så vi kan få alfa-kassa

Annons:
Aviendha
2009-10-22 22:39
#7

Åh, vilken lättnad med iaf en månads hjälp!! Grattis! (eller vad man nu säger)

Hade alfakassan själv ett tag, tills jag ville stämpla och tji fick jag, under 20, var medlem ett år utan att få ett enda öre, och när jag pratade med dem så uppgav jag ju min ålder och jag skulle bara uppfylla de allmänna kraven så skulle jag ju bli berättigad ersättning. Dumt av mig att inte ha kollat upp det bättre, men jag litade på dem, och det förlorade jag en del på. Gillar dem inte av den enkla anledningen ;)

vyria
2009-10-22 22:45
#8

#7 tackar tackar ja det känns som en liten seger iaf.

(känns helt sjukt att skriva att det är en seger att få soc bidrag Tungan ute men ni vet vad jag menar)

man är ju inte direkt i sina sinnes fulla bruk när man ska ansöka om sådant för man blir ju duktigt uppstressad så det förstår jag att du blev sné på dem

vyria
2009-10-23 17:31
#9

nytt nederlag…. det regnar in i vårat vardagsrum så vi MÅSTE byta taket så snart som möjligt innan det kommer snö… Jag får SPUNK av det här!!

försökte städa häromdagen men hjärnan är så uppstressad att tvångstankarna börjar ta överhand… kan verkligen inte kasta någonting…

Upp till toppen
Annons: