Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1716 ggr
Tavar
10/13/09, 7:01 PM

Stress

Känner mig stressad utan anledning, har varit så här i 2 veckor nu. Det känns som att jag har en miljon saker att göra varje dag men inget blir gjort för jag kommer inte på vad det är jag ska göra och kroppen är helt slut. Förut brukade det bara kännas så här innan en ångestattack, men om det har laddat så här länge inför den är det riktigt läskigt…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
flikkan77
10/13/09, 7:32 PM
#1

Vet precis hur det känns! (Eller nä, jag vet inte precis hur det känns för dig men jag känner igen beskrivningen:)

Jag får inget gjort så att det blir klart men tycker att jag börjar på minst 100 saker varje dag. Orkar inte fullt ut så det är inget som blir bra och sen blir jag stressad över att allt bara blir skit.

Väntar också lite på om jag ska explodera åt nått håll. Går runt och är otrevlig och kort i tonen om jag inte tänker mig för med.

"You just have to belive…"

Tavar
10/13/09, 10:04 PM
#2

#1 Jag orkar istället inte ens börja, men snäppte för inte så länge sedan och gick bärserk på alla som skriv till mig på msn och liknande -_-'' får vi se om det bara var en liten ventilering eller om det släpper helt snart

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Chestnut
10/13/09, 11:28 PM
#3

Känner igen den där beskrivningen så väl! Får inget gjort och mår istället dåligt över att jag gör inget. Frustrerande.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
10/13/09, 11:48 PM
#4

Jag känner också igen mig, man blir alldeles blockerad/låst Skrikandes

Tavar
10/14/09, 12:44 PM
#5

#3 och #4 Precis, så man väntar bara på att det ska snäppa till så man får ut allt och slipper den nedras stress-känslan. Tyvärr har inte min släppt trots att det gick som det gick igår men har ändå lyckats få ork tillbaka att jag ska städa hos fåglarna idag

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Tavar
10/15/09, 2:07 AM
#6

Är på väg att få psykbryt igen >.<

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
spoketlaban
10/15/09, 11:19 AM
#7

Jag vet hur du känner dig.

Hoppas du känner dig bättre snart.

Kram

Tavar
10/15/09, 2:26 PM
#8

Det är lite bättre idag då jag varit ute en stund nu samt gått runt och sjungit agressiv musik, det är en skön ventil det :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

lakrits69
10/17/09, 1:21 PM
#9

Jag känner igen det också plus att jag är så jäkla yr i mössan och fumlig.

Något som hjälper är att ha ett block framme som man ofta går förbi, där skriver jag ned allt och då menar jag allt!

Det beror på dagsformen men är det riktigt illa står det typ dricka kaffe, hur jag mår, duscha, ringa någon myndighet, lägga fram smör som ska mjukna (ör senare bak), klippa naglarna, hänga upp tvätten som ligger i maskinen från igår….

Det funkar bra man känner sig lite mer normal när saker och ting blir gjorda

isa
10/17/09, 2:31 PM
#10

Jag känner också igen mig. Om än, kanske det är en liten tröst, men i alla fall någon tröst.

#0

#8

Hjärnan är för blockerad av det som man mår dåligt av, att den inte kan tänka klart på allt annat också som måste göras.

jag brukar också skriva ner, så fort jag kommer på något som måste göras så skriver jag upp det och kan sedan "bocka av det", sen att det man gör går i slow motion och blir bakvänt och konstigt, det gör ingenting. Håller med ovanstående att jag känner mig liksom mera normal om jag får de alldagliga "måstena" gjorda.

På jobbet blir det en ständig kamp, när det är så där. Det blir inte mycket gjort, för då klarar jag inte att göra komplicerade saker, men jag håller mig i alla fall inom tidsramen och får inga högar. Det är viktigt att man inte ställer för höga krav på sig själv i såna här lägen. Då är jag glad att jag överhuvudtaget klarar av att vara på arbetet.

I hemmet, behövs bara de viktigaste sakerna göras. Inte allt. De får vara lite dammråttor som flyger omkring, för man kan inte begära allt av sig själv när det är sådär jobbigt.

Hoppas du mår bättre snart Tavar, håller med dig om att aggresiv musik är en bra ventil. Det är bra att boxas också, på en kudde :o)

kram isa

Tavar
10/17/09, 11:55 PM
#11

Händer kanske 1 gång på 10 att jag orkar göra något när detta slår igång, och efter det är jag helt utmattad och yr. Oftast blir det att jag städar hos undulaterna och det är ju inte ens jobbig egentligen!

För det mesta äter jag bara 1 gång om dagen, går på toa 2 och enda gången jag reser mig upp är för att hämta posten i hallen eller byta station på radion. -_-''

Men det visa sig att detta nedfall var smällen innan deprimering, har suttit i min säng nästan hela dagen idag. Gick ut ur rummet vid 4 i eftermiddags för att ta en macka och gick sedan in igen. Satte igång datorn för typ 1h sedan och har ½ av tiden bara stirrat på skärmen.. Som tur är ska jag till psyk på måndag, dock ska jag även till soc med min mor på eftermiddagen då med…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Upp till toppen
Annons: