Annons:
Etikettbehandling
Läst 2609 ggr
David
2009-10-19 16:17

Godkända apotek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick vi en ny symbol att hålla utkik över i framtiden, för att se vilka apotek som är godkända av Läkemedelsverket.

Symbolen ska användas av alla godkända svenska apotek. Dock kommer de apotek som även i fortsättningen drivs av staten i Apoteket AB:s regi att behålla sitt nuvarande varumärke och komplettera med den nya symbolen.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Hawknestgrove
2009-10-20 01:01
#1

Ok tack bra att få koll på detta!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tavar
2009-10-20 02:18
#2

Kan tänka mig att det kommer bli en hel del strul med detta i början -_-'' Kommer alla apotek fortfarande vara uppbyggda som nu? Alltså att alla har en del saker som ska finnas på alla, men somliga finns bara på de större apoteken?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Hawknestgrove
2009-10-20 11:18
#3

Tror  inte det blir så mycket strul. I Norge har de  liksom två olika också, som är godkända, och det är aldrig problem där.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2009-10-20 14:10
#4

Tror inte heller det blir så mycket strul. Men alltid bra med en symbol som bara de godkända får använda. För garanterat kommer det dyka upp någon apotek som inte är godkänt också, förr eller senare.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
2009-10-21 19:27
#5

Jag hörde och såg det där på nyheterna. Och jag skämdes för mig själv, för innan de sade att det föreställde ett kors, så liksom , såg jag det som en fjäril på sniskan. Skäms och undrade lite , vad den symbolen hade med Apoteket att göra….SkämsObestämd

Ungefär så här : 

)( fast på sidan, om ni förstår…….

Senare hörde jag flera faktiskt, som också hade tyckt det såg ut som en fjäril. Så jag var inte ensam.

Men det är bra att den är grön, med vit bakgrund. -Grönt och vitt är apotekets färger för mig, det är en gammal vana.

Upp till toppen
Annons: