Annons:
Etikettbehandling
Läst 3890 ggr
Stephanie
2009-10-07 17:36

Kritik mot MTFC?

Vet inte riktigt om jag kan få någon hjälp här om detta, men det är en Psykologi-uppgift i alla fall Tungan ute

Uppgiften handlar om behandlingsmetoder, och då ska man bland annat skriva om kritik mot behandlingsmetoden. Min grupp ska skriva om MTFC, men jag hittar ingen kritik mot den! Någon här som har något hum om den metoden, och kan ge mig lite tips? Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
StickyKitten
2009-10-07 18:18
#1

Vad är MTFC? O.o

Stephanie
2009-10-08 00:18
#2

MTFC står för "multidimensional treatment foster care" och är en behandlingsform för ungdomar, där de får bo i fosterhem under behandlingstiden.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

StickyKitten
2009-10-08 18:40
#3

Well, om du inte hittar någon konkret kritik (i stil med att "MTFC kan skada på dethär eller detdär sättet…") så finns det förmodligen inte så mycket negativt att säga om metoden. Skriv istället om vilka brister metoden har.

Till exempel:

"Dock gäller samma nackdelar för denna vetenskapliga behandlingsmetod (MTFC) som för alla andra behandlingsmetoder som är evidensbaserade (vetenskapligt bevisade
effektiva).

Faran med att använda en metod strikt på samma sätt på alla klienter i behandlingsarbetet, kan nämligen vara att de unika individerna i behandlingen tappas bort och
att det istället läggs större vikt på att följa behandlingsmanualen."

http://209.85.229.132/search?q=cache:Mca31q04tWAJ:luur.lub.lu.se/luur%3Ffunc%3DdownloadFile%26fileOId%3D1320252+MTFC+nackdelar&cd=8&hl=sv&ct=clnk&gl=se&lr=lang_sv

Upp till toppen
Annons: