Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1920 ggr
David
10/28/09, 5:47 PM

OT - J*vla tjuvpack!

Kom hem, var extremt nödig, så jag råkade lämna nycklarna i dörren. Fem minuter senare går jag och ska hämta nycklarna, men, finns de där? NEJ! Har sökt igenom hela lägenheten utan att finna dem här inne. Med andra ord har någon av mina "älskade" grannar stulit dem!

Så i morgon blir det att byta lås både i bilen och på lägenheten. Billigt och bra Skrikandes, helt i onödan! SkrikandesSkrikandes

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
kerstinjo
10/28/09, 6:00 PM
#1

Sådant här kan få vem som helst att gå i taket.

Vore jag du skulle jag ringa på och fråga om de har sett några nycklar som satt i din dörr. För jag misstänker att det är dina däck-grannar.

Ring du på och kolla hur de reagerar.

 Kerstin 

 

KadjaNina
10/28/09, 6:04 PM
#2

Förstår att du är arg. Skulle bli rosenrasande och knackat på alla grannars dörrar. Fast det kan lika gärna ha varit en god gärning, tänk så har någon av dina grannar tagit nycklarna för att ingen ska sno dem och tänker lämna tillbaka dem? Knacka på hos alla grannar. Är det ingen som har dina nycklar då tycker jag att du bör byta lås.

vyria
10/28/09, 6:15 PM
#3

fy vad lågt!! håller med ovanstående ring på!

Cochon
10/28/09, 6:22 PM
#4

Håller osse med dem ovanför, ring på och fråga.
Håller tummarna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

hus-musen
10/28/09, 7:24 PM
#5

En fråga bara, är du helt hundra på att du lämnade nycklarna i dörren? Då slet inte med dig dem in och slängde dem på golvet, i jackan eller nått så de kan ha hamnat i skymundan? Alltid bäst att kontrollera noga innan man börjar anklaga folk. Det kan oxå vara så att nån tagit hand om dem åt dig för att vara snäll.

Eller så har nån mindre trevlig person snott dem.

Qui dormit, non peccat

 


Aviendha
10/28/09, 7:39 PM
#6

Aj vad trist! Men du, hör med grannar och andra, det kan ju faktiskt finnas en möjlighet att någon tog dem i tron att du gått hemifrån och råkat lämna dem i dörren.

Annons:
isa
10/28/09, 8:37 PM
#7

Det har hänt att jag glömt mina nycklar i min dörr några gånger. Då är det en snäll granne som slänger ner dem i min brevlåda. Första gången ringde han på och frågade om jag visste att nycklarna satt i. Jag tror det är han som slängt ner dem i lådan de andra gångerna också. Snällt är det i alla fall.

Om jag vore du David, skulle jag direkt ringa på alla grannars dörr, för att få se deras reaktioner.+ att om du gör så, så visar du att du vågar konfrontera dem och inte viker dig för dom.

flikkan77
10/28/09, 8:58 PM
#8

Hoppas nycklarna kommit till rätta nu!

"You just have to belive…"

David
10/29/09, 12:19 PM
#9

Ägnade hela kvällen åt att totalstäda lägenheten i jakt på nycklarna. Men inte. Pratade med grannarna. Mina två grannar på samma våning kom hem flera timmar senare än när nycklarna försvann.

Så, idag har jag beställt nytt lås till lägenheten = runt 2.500 kronor, och låsbyte på bilen, runt 5.500 kronor. Bara för att en jävla tjuvgranne går och snor mina nycklar som sitter i låset fem minuter!

Skrikandes Skrikandes Skrikandes Skrikandes Skrikandes Skrikandes Skrikandes Skrikandes

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
10/29/09, 12:45 PM
#10

Fy katten var jobbigt! Förstår att du är arg…

"You just have to belive…"

kerstinjo
10/29/09, 1:52 PM
#11

Släng in fakturorna i deras brevlåda.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
10/30/09, 7:36 PM
#12

Oj……. fy tusan…….Vore ju försmädligt om nycklarna kom tillrätta nu……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
10/30/09, 8:03 PM
#13

Chansen för det är så minimal, har genomsökt hela lägenheten (vilket gjorde att den iofs blev väldigt städad). Och alla grannar här har jag frågat och alla blånekar så…

Idag är låset till ytterdörren bytt. Ska sätta dit ett säkerhetslås också. Och nästa vecka blir det bilen. Så nu är jag billös en vecka! Hmm, undra hu det ska gå?? Jag som är "lite" bekväm av mig…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
LinnB
10/30/09, 8:52 PM
#14

Åh, vad onödigt… förstår att du är förbannad. Skrikandes

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Hawknestgrove
11/1/09, 3:15 PM
#15

Du har inte satt upp en lapp i portgången? Tänkted du kan ju göra det, när du bytt lås i bilen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: