Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1849 ggr
[LucyInTheSky]
2009-10-25 00:32

Ångest, ångest..

Fan denna ångest.. Jag blir av med den och det känns bra som om jag ska klara det mesta.. Sen bara pang! Ibland för små dumma saker som jag dagen innan hade skrattat åt..

Mår inte bra alls just nu.. min mage gör så ont, gråten är på väg, svårt att andas ordentligt och jag försöker verkligen hålla skiten tillbaka..

Det har varit en lååång helg med födelsedags firande och släkt. Varför ska det tära så på mig?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, vad jag ska ta vägen..

Annons:
[LucyInTheSky]
2009-10-25 00:57
#1

Det är nog ingen vaken här just nu.. men jag skriver av mig endå. Jag vet inte vad jag ska ta vägen annars.

Skulle kunna ta något för ångesten, men då kommer jag somna.. Och jag vågar inte somna. =/ För om jag gör det har jag inte kolla på mina stödis katter.. Och jag vill inte att det ska bli bråk och hända något hemskt. Så jag måste vara väck-bar.. och med attaraxen slocknar jag och kommer inte vakna till liv förens i morgon eftermiddag med en hjärna av bomull..

Underbart..

isa
2009-10-25 13:20
#2

Oj, vad jag känner igen mig i ditt första inlägg. Jag får ångesttryck över bröstet när jag läser det. Håller med dig om att den är hemsk ångesten.

Och att den alltid tycks hitta nya vägar att slingra in sig på. Det som hjälper och lindrar för mig är att göra något som du tycker om, som du blir glad av. Ofta får jag tvinga ut mig själv, och det kan ta timmar innan jag kommer iväg, men sen efteråt känns det mycket bättre.

Fysisk aktivitet är bra för mig också, så att jag blir trött sen. Då orkar inte hjärnan vara lika aktiv och terrorisera  mig. Ibland känner jag inte alls för att gå ut, men tvingar ut mig på en rask promenad på minst 30 minuter, så släpper i alla fall litegrann av ångesten.

Hoppas du mår bättre idag.

kram isa

Hawknestgrove
2009-10-27 18:01
#3

ja strunta i tablettena. Du har ju småkissarna at bry dig om….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
2009-10-27 18:14
#4

Jag klarade mig igenom natten utan tabletter.. Mår bättre idag.

Hawknestgrove
2009-10-30 19:40
#5

heja!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: