Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
08. Bipolär sjukdom/Manodepression

Fundering.. seroquel - epilepsi?

2009-10-22 20:16 #0 av: Senixus

Har en fundering. Någon som går på Seroquel och haft eller har Epilepsi?

Jag har ju inte haft ett anfall sedan jag var 3 år. Och nu har jag fått Seroquel depot 200mg till kvällarna.

Blev lite fundersam då jag enrå har haft epilepsi som barn. Kan jag ta Seroquelen i lugn o ro eller bör jag låta bli?

Tacksam för svar

*Kram*

Anmäl
2009-10-24 20:18 #1 av: LenaR

Vet läkaren om att du haft epilepsi? Det är läkaren du ska fråga!

Anmäl
2009-10-25 10:17 #2 av: kerstinjo

Egentligen ska man inte använda Seroquel om man har epilepsi.

Men du har enbart haft ett/flera krampanfall som 3-åring. Vet du varför? Det kanske var i samband med  febertoppar?

Jag tycker att du ska kolla med din läkare, så slipper du att oroa dig.

Anmäl
2009-10-25 21:12 #3 av: Senixus

Får slå göbben en pling imorgon då o kolla.

Det var epilepsi & inte endast några fåtalet gånger. Mamma åkte med mig titt som tätt till akuten p.g.a det. Hade eländet mellan 1-2 år sedan växte det tydligen bort.

Skummt.. nu är man BP.. är ju samma typ av 'fel' fast bara i annan del av skallen. Undrar om det har samband. Ajja.. ringer min Överläkare Idiotskalle imorgon så jag får veta ordentligt.

Problemet är ju bara att han är så jävla upptagen. Det lär väll ta 2 veckor att få veta svaret 'himmlar med ögonen'

Tackar för era svar iallafall.

Härligt med så vänliga själar här i världen Glad

Stora kramar till er båda Glad

Anmäl
2009-10-25 21:28 #4 av: LenaR

Glad Kram tebaks!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.