Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2097 ggr
Raderad
10/4/09, 12:10 AM

Kan inte slappna av...

Halloj

Idag var jag på utsällning, då fick jag reda på att två av mina marsvin troligen hade svamp… och därför fick inget av mina marsvin komma in… Själv så blev jag väldigt förvånad (även om jag själv funderarde lite på svamp) & besviken (vet inte vad jag kände men det var något sånt…)
Jag åkte med en kompis så jag fick stanna där hela dagen även om jag inte kunde ställa ett enda marsvin, eftersom hon hade två marsvin att ställa.

Sedan runt den 1/10 har jag haft probem med att slappna av… Jag har inte klarat av alla frågetecken jag har i mitt huvud… Just nu har jag en konstig känsla, vet inte vad det är men mitt huvud är full proppat med tankar… mår långt ifrån bra i alla fall…

Ska till Zonläger imorgon, och Måndag-Fredag ska jag till skolan… Dess utom kommer alla fråga hur det har gått på utställningen (jag har skyltat ganska bra med det…), jag vill inte någon stans för jag vill inte få den frågan, då jag inte är särskilt stolt över att ha två sjuka marsvin…
På Måndag ska jag kontakta en veterinär, så han kan kolla om det är svamp eller vad det nu kan vara…

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag kommer kunna sova…

Snälla hjälp, jag klarar inte detta så länge till… jag orkar inte!

Mvh Nanna (Raderad)

Annons:
Aviendha
10/4/09, 1:36 AM
#1

Vad trist!

Nu hade jag aldrig det problemet med mina marsvin, men det är väl som öronskabb hos iller, det kan hända och det är inte alltid att man själv vet. Jag tycker inte att det är något du ska skämas över! Snarare bra att du fick reda på det så att du kan göra något åt det hela, men det var ju synd att det blev just nu så du missade utställningen :(

Tycker du att det är jobbigt kan du ju dra en nödlögn, berätta om hur utställningen var, för du var ju där och om de frågar om dina tog några priser eller så så är det ju bara att säga nej, för de har ju inte tagit priser, eller hur?

Hoppas mysgrisarna kryar på sig!

Halvdansken
10/4/09, 3:46 AM
#2

Klart att du orkar, det är bara livet som jäklas lite, det gör det emellanåt.

Om det nu är så att dina marsvin är sjuka, så var det ju bra att du fick reda på det, eller hur? Om kompisarna frågar, så säg som det är "Nä det gick inte alls, de blev sjuka båda två". Tror att du gör en större sak av det än kompisarna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

kerstinjo
10/4/09, 12:31 PM
#3

Du ska absolut inte skämmas över att du inte fick ställa ut dina marsvin. Jag har varit på många hundutställningar och även där händer det att hundar blir nekade att delta av olika anledningar.

Det bästa är att du säger som det var så slipper du trassla in dig i lögner, som bara kan bli jobbiga för dig. Det känns alltid bättre att säga sanningen och du hade ju ingen aning om svampen. Så du har ju inte gjort något fel!

 Kerstin 

 

Raderad
10/4/09, 10:35 PM
#4

#1 Visst, lögner fungerar, men jag är säker på att jag inte kommer må bättre av det i alla fall… så jag håller mig till sanningen…

#2 Ja, det är så lätt att säga, men det är alltid så svårt när man är i nya situationer, och ja, jag vet inte vad det är som händer. Jag kan inte konsentrera mig heller för den delen, inte på fotbollen äns…

      Tack, till er allihopa för ert stöd Glad

Halvdansken
10/4/09, 10:53 PM
#5

Snälla raderad, du kommer att komma i nya situationer i resten av ditt liv, det du går igenom nu är att du skaffar dig erfarenheter för framtiden. Du kommer ut på andra sidan, ska du se.

Tror du inte att det hände andra människor saker man inte gillar?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aviendha
10/4/09, 11:12 PM
#6

#4 Jag menar inte en lögn rakt av, utan att leda samtalet så det handlade om själva utställningen om någon frågade om hur den var. Sen är det ju upp till var och en hur långt man drar det hela. Sanningen är givetvis bäst, vilket du själv inser. Det är ingen skam, det är trist och synd att det är som det är, men ingen skam.

Annons:
Raderad
10/4/09, 11:29 PM
#7

#5 Jag vet, det är därför jag inte ser någon mening med livet, man ska bara blir lärd och så fort man har blivit det dör man…
Jo, visst jag är inte ensam, det vet jag, men jag kan ju inte känna hur andra känner, därför är det ju jag som lider mest, enligt mig…

#6 Okej, men jag mår inte bra när de inte heller mår bra, jag tar alltid en sån stor smäll när mina djur är sjuka…

Aviendha
10/4/09, 11:56 PM
#8

#7 Det förstår jag, goda och vårdande djurägare gör det. Men som med öronskabb, det är supervanligt, smittar lätt och ibalnd vet man inte själv om att djuren har det. Då är det bara bra att få reda på det! Jag blir mer än glad om någon påpekar något sådant för mig, man kan ibland bli fruktansvärt hemmablind, vilket man iofs kan klandra sig för rätt hårt.. Men svamp går ju att fixa, om det ens är det.

Raderad
10/5/09, 12:02 AM
#9

#8 Japp, svamp går lätt att fixa, håller tummarna för mina två tjejer. Hoppas inte de smitta mina andra små änglar, då jag har ett par stycken, och min stooora Aroma är hög dräktig ^.^ (en possetiv sak måste man klämma in ;P)

Halvdansken
10/5/09, 12:58 AM
#10

Det ska väl ta en 70-80 år till innan du dör, raderad.

Det du känner nu är helt normalt, det blir bättre sen när du blir äldre. Vi har alla varit där.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Raderad
10/5/09, 7:28 PM
#11

#10 Kanske det, men det händer så mycket… just nu har jag fått reda på att min älskade Aniara har fått toxicos, så jag sitter här och väntar på att far kan komma in, så att vi kan få slut på hennes lidande…
Jag klarar inte alla mot gångar… det känns inte så i alla fall…

Halvdansken
10/5/09, 10:43 PM
#12

Jodå, du klarar det och många fler.

Men visst är det hemskt att avliva ett djur. Vad är förresten toxicos?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Raderad
10/5/09, 10:53 PM
#13

#12 En sjukdom som dräktiga marsvin och efter deras dräktighet kan bli drabbade… Det är jätte svårt att rädda ett marsvin när de har fått det, och min Aniara var för svag för att kunna klara sig… så jag valde att låta henne somna så slapp hon lida mer…

Saknar henne så Gråter

Annons:
Halvdansken
10/5/09, 11:02 PM
#14

Men du gjorde det rätta. Du är duktig! Klart att du saknar henne, och ge dig tid att sörja.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Raderad
10/5/09, 11:12 PM
#15

#14 Tack :-)

Kram

Upp till toppen
Annons: