Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1880 ggr
Citronmeliss
2009-09-28 10:42

Gå till ny läkare

Om några timmar ska jag iväg till en ny läkare, igen!

Har så lite hopp om att det är någon "bra"..Skäms

Känner ingen som helst vilja att öppna mig och förmedla det som bör sägas och vad bör sägas efter 50 år med mer eller mindre jämna plågor,?

Känns som allt eller inget.. Tror inget är lättare..eller hur ska jag sammanfatta allt som är relevant utan att ta dagar i anspråk!Obestämd

Har god lust att bara gå dit och prata praktiska detaljer som ny medicinering och låta resten vara därhän.

Masken är så lockande att bära!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[aspie]
2009-09-28 10:53
#1

Samma här Melissen. Jag ska till ännu en ny läkare den 5:e och jag fasar för detta. Är så trött på att rabbla samma saker hela tiden och att alla läkare har olika synpunkter på allt. Skulle inte förvåna mig om denne nya säger att jag äter fel medicin och tar bort och lägger till diganoser som passar honom bättre eller oxå så friskförklarar han mig kanske trorts att den förra läkaren sa jag skulle vara borta från arbetsmarknanden under en mycket lång tid.

Bläää säger jag baraSkrikandes

Citronmeliss
2009-09-28 11:05
#2

Ja, eller hur..aspie! Obestämd

Man sitter där helt utlämnad till deras godtycke känns det som.

Vem vet vilka stolligheter de kommer med?

Inläggning och ECT..Rynkar på näsan

Jag vet att jag bör vara glad och tacksam över att få komma till läkaren, men jag känner det inte så idag..

Jag är ju tom innuti vad ska jag orka säga, ingenting!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2009-09-28 12:02
#3

Ja, man bör vara tacksam, men hur ska man orka vara det när man ideligen blir överkörd? Jag är tacksam att mitt personliga ombud följer med varje gång då blir man inte lika lätt överkörd på samma sätt.

Önskar dig lycka till hos läkaren och hoppas att det är en riktigt bra läkare du får.

KRAM

zmulan
2009-09-28 14:44
#4

Tänker på dig fina vän! Det kommer gå bara bra…. skippa masken!! (säger jag av alla människor)

massor av kramar till dig

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

HannaM
2009-09-28 16:33
#5

Wow.. läkare.. eller förrsten vad kan dom göra. Jag har inte haft kontakt med läkare sen i oktober förra året bortsett från en snabbis när hon skrev ut järntabletter till mig. Nu har den läkaren slutat och ingen ny kommit.

Jag hoppas på att du får en vettig läkare som kan komma med något bra förslag eller åtminstone lyssna och vara trevlig.

flikkan77
2009-09-28 19:29
#6

Usch ja, jag får bara träffa min läkare en gång, max 2, om året. Hur i hela världen ska hon kunna lära känna mig och nästa vår skriva ett bra intyg till f-kassan? Vet hon ens vem jag är?

"You just have to belive…"

Annons:
HannaM
2009-09-28 21:54
#7

#6 Min läkare skrev intyg fast det var närmare ett år sedan vi träffades. Så går gör det väl men man får nog vara noga med att läsa igneom så allt stämmer. Förhoppningsvis läser dom ändå journalen som finns tillgänglig och pratar med din samtalskontakt.

flikkan77
2009-09-28 22:03
#8

Ska fråga min samtalskontakt om hon skriver nått i journalen med, annars finns det ju inget dokumenterat om hur jag mår…

"You just have to belive…"

HannaM
2009-09-28 22:06
#9

#8 Dom borde skriva i journalen.. annars finns ju din tid från inläggningen också i journalen skulle jag gissa? Här samkör dom iaf slutenvård och öppenvård.

flikkan77
2009-09-28 22:08
#10

#9 Fast inläggning och läkare finns i helt olika städer… men jag tror de skickar journaler mellan sig.

"You just have to belive…"

Upp till toppen
Annons: