Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1684 ggr
Hmmmm
9/26/09, 3:07 AM

Hej. Ny här

Ny här

Jag är ny här så jag vet inte riktigt om jag valt rätt grupp. Flytta den gärna annars.

Det är så att jag mår jättedåligt, men jag vet oftast inte riktigt varför. Jag kan inte slappna av när jag är bland människor. Jag har väldigt lätt för att svimma och känner ofta känslan dom känns när man är påväg och svimma när jag blir nervös och det är väldigt mycket folk i närheten. Ibland går det hur bra som hellst med mycket folk, jag tilloch med trivs jättebra, men i oftast så mår jag jättedåligt.Tillexempel i en mataffärs kö så blir jag jättestressad även om jag inte har bråttom till något och vill bara komma ut.. Men jag klarar sällan av att göra saker ensam, som att köra bil, jag blir jättestressad och rädd för att nått ska hända, men om jag har någon med mej så känner jag inte alls så. Samma är det när jag ska handla, jag blir mycket lugnare när jag har någon med mej.. Många av mina vänne tycker att det är jobbigt att jag nästan jämt ringer dom när jag behöver handla något, men jag vet inte hur jag ska göra..

Och jag vill jättegärna gå till någon och prata. Men jag vet inte hur jag ska börja eller vem jag ska prata med, och jag är jätterädd att dom bara ska tycka att jag är löjlig och att jag inte har nått att må dåligt över för det finns många som mår mycket värre..

Annons:
Tavar
9/26/09, 3:27 AM
#1

Det finns något som kallas social fobi som är väldigt vanligt, även om man inte har det fullt ut så har nästan alla drag där ifrån i större elle mindre mängd

http://sv.wikipedia.org/wiki/Social_fobi

Det bästa man kan göra då är att i lugn takt försöka träna bort problemen.

Har du någon vän som du kan våga småprata lite med om detta? Första samtalet måste ju inte vara av den stora sorten, utan man kan försöka slinka in lite fint med en fråga i stil med "tycker inte du det är ganska stressande när man sitter på bussen och det är så mycket folk att det blir sådär varmt och klibbigt i luften?"

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

HannaM
9/26/09, 4:15 AM
#2

Jag trodde också att jag skulle få höra att andra har det värre och mår sämre och att mitt inte var något att ta på allvar. Så är det inte, har du problem av det så är det tillräckligt för att du ska kunna få hjälp.

Upp till toppen
Annons: