Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2977 ggr
Salladshataren
10/6/09, 5:47 PM

Helt galna drömmar...

Jag och min pojkvän drömmer konstiga drömmar emellanåt…

Pojkvännen drömmer om vargar. Jag drömmer om att jag ser min pojkvän hångla med en annan kille. Vissa drömmar är helt galna Obestämd

Varför drömmer man så galet?

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
flikkan77
10/6/09, 6:38 PM
#1

För att hjärnan är lite knäpp?! Flört

Drömmer också helmysko drömmar ibland.

"You just have to belive…"

StickyKitten
10/6/09, 6:43 PM
#2

Haha ja du… Hjärnans logiska del är (vad jag har läst) inte aktiv när man sover, därför tänker man inte logiskt och det kanske har ett finger med i spelet.

Jag drömde en gång att min pojkvän förvandlades till en guldfisk. Jag la honom i en tallrik med vatten, men tappade ut honom hela tiden och tillslut dog han.

Kändes lite snopet Flört

Aviendha
10/6/09, 8:19 PM
#3

Hm, min kille drömmer realistiska saker, som troliga scenarion på jobbet och liknande.

Jag slåss mest för mitt eller andras liv i en helt surrealistisk värd där allt som kan gå mig emot gör det.

Raderad
10/6/09, 9:28 PM
#4

Jag drömmer ofta samma drömmar om och om igen…
T.ex i natt så drömde jag om några isberg med gångar som jag kände till, det var förbjudet att klättra på dem så jag har varit jagad av folk, efter som jag inte kunde hålla mig borta från bergen, och denna gången hade jag med mig två kompisar (mins inte vilka) som inte kunde ett skit när vi var där, så jag fick hjälpa dem.
Detta om dessa isbergen har jag drömt om sedan jag var väldigt liten, olika historier varje gång med jag var alltid på bergen och var alltid jagad…

Tycker osse det är konstigt, men jag har aldrig drömt om såna ställen jag har varit på…

Drömmar är något mystiskt, alla har sina egna drömmar ^^

Bergspuman
10/6/09, 9:44 PM
#5

Jag drömmer ofta något av följande:

* Jag är gravid, höggravid, fast jag fattar inte hur jag kan bli det (vet att jag är för gammal nu), och ska föda snart (jag har avstått från barn!!!)

* Jag kör bil, fast jag inte kan det, jag har inget körkort. I drömmen kör jag ofta drumligt och galet, kör på saker, eller kör på en ruskigt trafikerad led som jag nog inte klarar av, men ingen kommer o stoppar mig!

* Jag är på en främmande plats och måste ta mig hem / ta mig bort därifrån, men vet inte riktigt hur, brukar oftast vakna just i samma ögonblick som jag äntligen lyckats fixa transport hem eller lyckats fly

Förmodligen betyder det här något, men jag vet inte vad…

Bildrömmen har jag haft hela mitt vuxna liv…

Förut drömde jag t o m att jag t ex körde på och ihjäl ett rådjur, som blev liggande vid landsvägskanten, och smet därifrån!

Hmmm? Obestämd

änglaflickan
10/7/09, 12:26 AM
#6

Jag drömmer ofta drömmar där död är inblandat, antingen att jag eller någon annan dör alternativt blir illa skadad. Ofta "krigssituation", att jag/vi är jagade och måste gömmas eller fly osv, eller att jag/vi är jagad/e av någon som vill illa.

Har också en återkommande dröm om en järnvägsövergång, med bommar och allt, men jag ska över denna järnvägsövergång gång på gång på gång i drömmen, och trots att sikten är klar och bommarna uppe så kommer alltid tåget så att jag precis hinner över utan att bli påkörd… Kan vara olika scenarion och så, men alltid samma övergång. Denna dröm har återkommit i många år, kanske upp emot 15 år. Järnvägsövergången har existerat på riktigt men är nu bortbyggd, har dock aldrig varit med om nån händelse liknande de jag drömmer om där.

Annons:
KadjaNina
10/7/09, 2:35 AM
#7

Jag drömmer ofta om kaniner. Antingen är det kaninungar som jag ska ta hand om men jag får aldrig tag på dem. T.ex en gång var det en några kaninungar på en klippa som jag inte kom upp till men jag försökte och försökte. Eller så är det sjuka kaniner som jag ska ta hand om. De har oftast skabb.

Vad vill alla dessa kaniner säga mig? Förvånad

Jag drömmer oftast helgalna drömmar som aldrig skulle inträffa på riktigt.

AngelStatue
10/7/09, 11:30 AM
#8

Jag har återkommande drömmar om att köra bil trots att jag saknar körkort precis som Bergspuman. Ofta så hamnar jag i förarsätet av misstag och bilen börjar åka och det går inte att bromsa, alternativt så går det att bromsa men jag misstar bromsen för gasen hela tiden och det går fort fort fort. Ibland är det tungt trafikerade vägar med massa filer och svängar, ibland är det en brant nedförsbacke med en kaj nedanför och det går inte att svänga.

Jag gillar inte bilar och vill inte ta körkort, med tanke på mina drömmar kanske det är lika bra. Flört

flikkan77
10/7/09, 11:51 AM
#9

Ett tag drömde jag ofta att jag tog livet av mig. Hoppade från något högt och kunde riktigt känna vinden som slet i mig i fallet på vägen ner. Sen en kort smärta när jag landade och efter det ett stort lugn och mörker. När jag vaknade och slog upp ögonen tog det alltid ett tag innan jag kom på om jag levde eller inte. Konstigt!

"You just have to belive…"

Salladshataren
10/7/09, 11:52 AM
#10

I natt drömde jag om att grannen kommer upp till oss, och anklagar mig för att jag har förstört deras dotters klänning. Jag hade inte ens varit hos dem eller något. Så jag blev så vansinnig på honom, och jag skällde ut honom riktigt ordentligt Skrikandes Han ville att jag skulle betala klänningen, och den var väldigt dyr Obestämd

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

isa
10/7/09, 2:19 PM
#11

Drömmar är alltid mycket intressant tycker jag. Fast inatt var det inget roligt. Olika mardrömmar hela natten som avlöste varann efter varje gång jag somnat om.

Jag är ju lite "videoskadad" också, så där får jag helt klart skylla mig själv.Ibland så drömmer jag om filmer. En av drömmarna i natt var Jason i Fredagen den 13:e som jagade mig och ville mörda mig. Fast jag blev inte så rädd, just av den drömmen, för om jag drömmer om en skräckfilm eller rysare så säger jag alltid till mig själv i drömmen att den här personen finns bara på film, det är inte på riktigt. Men då säger alltid mördaren i drömmen att han finns visst på riktigt, nu är det ingen film - och så vaknar jag.

Upp till toppen
Annons: