Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3524 ggr
isa
9/25/09, 11:39 AM

tunnelseende?

Hade jag tunnelseende i morse när jag bara ser rakt fram. ?Allt annat runtomkring bara försvann . Ingenting såg ut som det brukar göra.

Jag vet att jag hittar på Stadion i vanliga fall men idag under panikångestattacken var ingenting sig likt.

Det var jätteläskigt. Det var som att jag befann mig på en helt främmande plats. Något hus kände jag igen, men det gick inte att lokalisera sig vidare. Det var helt omöjligt. Jag såg bara det som var rakt framför mig.

Var detta tunnelseende?

Annons:
[aspie]
9/25/09, 11:47 AM
#1

Har ingen aning. Det ska ju vara vanligt vid PTSD och det har ju jag. Visserligen känner jag igen det du beskriver så det kanske är tunnelseende?

isa
9/25/09, 11:50 AM
#2

#1 Nog har jag märkt att bilden liksom "krymper" vid panikångestattacker men det här var verkligen extremt. Jag hann t.o.m tänka och tro att jag hade något fel på ögonen.Fy vad äckligt det var.

Jag har googlat nu på tunnelseende, och det verkar stämma. Jag var alltså på väg att svimma om jag förstått saken rätt.

flikkan77
9/25/09, 11:55 AM
#3

Min syn kan också bli sådan när jag får panikångest. Synfältet krymper rejält och jag känner inte ingen helt vardagliga saker. Min hörsel brukar bli sämre också. Fast jag brukar inte vara på väg att svimma utan det går över när attacken lägger sig.

"You just have to belive…"

Upp till toppen
Annons: