Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3364 ggr
[rolnor]
2009-10-21 23:03

Gråter ibland

Brukar gråta då jag lyssnar på viss musik, Faith Hill eller Prince i musikalfilmen Purple Rain, eller kanske Pink Floyd i The Wall, inget känns mer välgörande, kanske förutom att verkligen bli sedd av nån man gillar…

Hur ofta gråter ni?

Annons:
HannaM
2009-10-21 23:15
#1

För sällan, önskar jag kunde gråta mer.

LenaR
2009-10-21 23:23
#2

Det är konstigt, när jag var liten grät jag varje dag, morgon och kväll. Någon gång kring 20-årsåldern började det gå över, så att när jag var 30 grät jag knappt alls.

Men nu - nu lipar jag över såpoperor, nyheter i tidningen, böcker, låttexter… Jag har blivit en lipsill!

Så jag gråter nästan varje dag. Inte för att jag är ledsen, utan för att jag är extremt lättrörd.

Så där - jag har bekänt. Hur ofta gråter ni, Rolf och Hanna? Det sa ni aldrig!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

HannaM
2009-10-21 23:25
#3

Så sällan att jag inte håller räkningen. Inte varje månad. Vet inte ens om det är varannan.

Cochon
2009-10-21 23:33
#4

I princip aldrig.., hmm… vet inte när jag senast grät, men det var väldigt länge sedan…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Bergspuman
2009-10-21 23:38
#5

Gråter ibland om jag lyssnar på väldigt vacker musik, då blir jag så rörd… annars nästan aldrig… Jo när jag är deprimerad, sjuk alltså… då kan jag gråta för då mår jag ju skit… Annars kan det gå flera år mellan tillfällena…

LinnB
2009-10-21 23:47
#6

Oj, jag gråter väldigt ofta. Till tv-serier, filmer, böcker… blir lätt rörd. Grät senast idag då jag läste om en kvinna som fått lov att avliva sin katt. Grät igår bara mamma berättade om ett hemskt program på tv'n. Haha, ja… och så vidare. Glad
Men sedan gråter jag mycket eftersom att jag inte mår bra psykiskt heller. Eftersom att jag har det jobbigt.
Och så brukar jag vakna gråtande.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
Aviendha
2009-10-21 23:49
#7

När jag lyssnar på viss musik så jo, då kan jag känna att det är påväg. Grät vid avlivningen av en väns iller. Annars är det sällan. Yucker inte om att gråta.

[rolnor]
2009-10-22 19:01
#8

För mej blir det några gånger i veckan, handlar mycket om min långa tid i samtalsterapi som jag, inspirerad av musik, drömmer mej tillbaka till, då trillar tårarna, förlösande skönt.

fridaas
2009-10-22 19:32
#9

Nu var det väl i fredags sist, innan dess var det varje dag i 3månder. Innan dess flera år sen.

Ett tag kunde jag inte gråta alls, inte när farfar dog, gammelmormor eller plastmorfar.. det gick inte, bygde upp allt som ilska istället, sen släppte det för något år sen och då grät jag varje dag nästan dygnet runt kändes det som.. så nu har jag väl gråtit färdigt för några år framöver..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[rolnor]
2009-10-22 21:25
#10

Ja, sorg kan bli för mycket, man kan känna sej helt utplånad som människa, bra om man kan bita av en tugga itaget…

Sovgott
2009-10-22 22:25
#11

Genomsnittskvinnan gråter 12 minuter per dag. 

Nu känns det som det var väldigt länge sen jag grät. Men jag är ganska lättrörd, kan gråta över sorgliga filmer och dokumentärer, om någon säger något rörande till mig, när jag har migrän, om jag blir riktigt arg mm.

vyria
2009-10-22 22:31
#12

allt är beroende på mitt mående men jag tror jag gråter mindre nu är förr… har aldrig varit sån som gråtit till filmer eller musik.

det finns en film jag gråtit till och det är armageddon när jag såg den första gången och en låt och det är Aischa med outcast den gråter jag alltid när jag hör men inget annat… eller om jag tänker på ambons och min jobbigaste tid…

LenaR
2009-10-22 23:05
#13

#11 Förvånad Är det sant? 12 minuter i genomsnitt? Då är jag rätt hårdhudad egentligen? Skrattande


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
KadjaNina
2009-10-22 23:14
#14

Jag gråter nästan varenda dag :(

Zaphix
2009-10-23 03:33
#15

I princip varje dag, har lätt att gråta, både av ledsamhet, ilska och glädje.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[rolnor]
2009-10-23 18:08
#16

12 minuter om dan låter väldigt mycket, var kommer den siffran ifrån? (nyfiken)

flikkan77
2009-10-23 18:55
#17

Sen i måndags har jag gråtit lite varje dag, men bara till dokumentärer på tv. Gråter alltid när jag ser barn födas, så tittar på förlossningsprogram så blir det mycket gråt.

Sen gråter jag när djur dör, avlivas eller är mycket sjuka och eftersom jag mest ser på djurprogram på tv så blir det mycket tårar på dagarna.

"You just have to belive…"

[aspie]
2009-10-23 20:38
#18

gråter nätan varje dag, är oerhört lättrörd

isa
2009-10-24 15:21
#19

Jag grät mera förut. Det är inte bra att jag inte kan gråta så mycket längre. Det är jobbigt. Vill få ut min sorgsenhet, men det går inte. Istället blir det äcklig , jobbig ångest. Inte bra.Men det kommer nog tillbaka när jag mår bättre igen.

Jag mår bättre när jag kan gråta ut, då blir det ingen ångest heller.

[Tassy]
2009-10-25 11:48
#20

förut grät jag aldrig, var som en frusen sten typ, nu har det spårat ut åt andra hållet, gråter för ingenting.

Annons:
Upp till toppen
Annons: