Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1958 ggr
Raderad
10/9/09, 10:13 PM

Kan inte känna ångest?

Halloj

Jag har sett att det är så många som skriver något om ångest, eftersom jag inte vista vad det var så där direkt var för något så läste jag artiklen. Själv så kände jag inte igen mig någon stans, men det kan väll inte stämma? Man måste väll kunna känna ångest?

Mvh "Raderad"

Annons:
Aviendha
10/9/09, 11:12 PM
#1

Måste och måste. Det är så olika hur alla upplever det, en del känner det som starkt obehag och fysiska känslor, andra som oro. Om du inte har ångest så är det positivt :)

Ångest är en naturlig del av livet. Men de som lever med en ångestproblematik har ju lite för mycket av den varan och ev. svårigheter att hantera den.

Raderad
10/9/09, 11:45 PM
#2

#1 Oki, men jag tycker det är konstigt att jag inte känner igen känslan när den beskrivs Obestämd

HannaM
10/9/09, 11:57 PM
#3

Det kanske beror på att en normal människa som inte har ångestproblematik inte behöver känna det så ofta. Det händer oftast i situationer när det är befogat då, om du tex. blir jagad av en läskig hund känner du dig rädd, får svårt att andas, kan få tunnelseende.. det är det som slår fel på något vis när man har ångestproblematik, en naturlig reaktion som kommer vid fel tillfälle eller blir starkare än vad som är "normalt".

Raderad
10/10/09, 12:06 AM
#4

#3 Oki, själv så bruka jag bli orolig/rädd när någt farligt/okänt jagar mig, men folk som ser mig tror inte på det då jag håller huvudet kalt… :P

Upp till toppen
Annons: