Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3358 ggr
pernillaa
2009-09-24 15:15

Orkar inte mer snart.... =(

Fan vad jobbigt allting är. Fattar inte att livet ska behöva vara såhär jämt.

Jag höll äntligen p att få hem nå folk på en förfest hemma hos mig men så ska dom in till stan istället på krogen. Jag har INGEN jag kan ringa och bjuda hem. INGEN som kommer hem till mig och hjälper mig styra upp saker förrutom mitt personliga ombud men det är hennes jobb.

Önskar att min pojkvän hade lite mer råg i ryggen och hade hållt om mig nu istället för att fara till sin kompis som planerat, nu när han såg när jag började gråta. Intygade att jag skulle klara mig för att jag inte vill ha på mitt samvete att han avbokade sina planer för mig. Dom träffas så sällan. Bara önskar att han någon gång vände och kom tillbaka hit och lyfte mig ur mitt hål!

Har inga pengar och slut på tamponger så jag klipper sönder pojkens blöjor och använder som bindor.

Jag ligger efter med skulder och sånt som hasar efter hela tiden, hur fan ska jag få råd att betala igen dom någonsin utan att låna pengar av min mor som tillslut avskreiver skulden trots att jag inte har kunnat betala igen genom att hjälpa henne med någonting för att jag inte tar mig dit. Hon är så dåig i kroppen.

Jag är sååååå trött. Har inte diskat på en och en halv vecka och inte heller städat. Har tvättat lite men rentvätten har bara hamnat i en hög i sovrummet. Jag orkar inte ha det såhär nå mer. Jag har ingen familj på orten heller och alla har det lika uselt som jag har det ändå.

Glömde ta upp om sjukskrivning nu när ja var hos läkaren äntligen på APM så lämnade meddelande hos min terapeut på APM för att hon skulle prata med läkaren då dom håller till i samma korridor men hon har inte hört av sig nu på en vecka. Lämnade ytterligare ett meddelande på hennes telefonsvarare nu idag och hos sekreteraren men hon är så djävla seg min terapeut. Och inte fan kan jag ansöka om mitt usla lilla försörjningsstöd förrän jag har fått något sjukintyg och snart är det helg och jag kommer sitta där ensam med min nyfixade ljudanläggning bestående av datahögtalare ihopskarvade amatörmässigt med tejp i kablarna, min vodka som stått halvtom halva sommaren för att jag inte har någon att dricka den med och spellistor på min winamp som jag har spenderat flera dagar på att ordna inför festen i helgen som inte kommer att bli av.

Sonen som jag har varannan vecka har sin dagmamma på högsta punkten i min ort. man kommer upp i 60-70 km/h om man rullar med bilen nedför den backen och med min ångestvärk, nästan kroniska trötthet och min ansträngningsastma orkar jag inte gå uppför och nerför den backen 2 ggr /dag. Inga pengar hr jag att köpa en bil för heller och även om jag hade det så får jag inte äga en bil för soc. Min cykel är trasig men jag orkar inte laga den och vet inte om jag ändå har några pengar till det och snart är det ändå vinter och jag med mina sjukliga katastroftankar vågar ändå inte rulla utför den backen med pojken bakpå av rädsla för att krascha och han ska dö.

också har jag givetvis fått problem med vikten nu när jag gjort mig av med självsvältsdelen av min bulimi men hetsätningen finns kvar men jag orkr inte ta itu med det här just nu.

Vad fan ska jag göra? Jag orkar inte leva mitt liv såhär.

Med minimum saldo på mobilen så lyckades givetvis hon i växeln missuppfatta det jag sa och kopplade mig till eriatrin eller vad fan det heter istället för psykologin och så blev jag tvungen att ringa om och slösa mer pengar.

Fan. Snart kommer mitt personligaombud och här sitter jag i den värsta röran, alldeles söndergråten och med gammalt kaffe i bryggaren. Usch.

Har knappt ork att ställa mig och laga mat längre. Har ändå inte pengar till någonting annat än korv och makaroner då jag är usel på att laga mat och inte kan så många recept men orkar inte ta mig i kragen och lära mig något nytt just nu heller. Jag behöver vila men hur fan ska man kunna göra det med den här usla ekonomin m.m…..

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2009-09-24 15:50
#1

Också har jag slut på toalett-papper. =(

Haha, vad tragiskt…..

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2009-09-24 17:39
#2

Hahahaha, jag blir vaaansinnig snart. Min arbetsgivare har aldrig gjort någon sjukanmälan på mig och jag har varit sjukskriven sen januari nu. Har dessutom fått utbetalt konstiga summor pengar från aretsgivaren jag inte borde ha haft. Nu sen jag fick mitt personliga ombud har hon upptäckt och börjat styra upp sånt här som jag inte orkat och det bara fortsätter strula ändå. En del av mina sjukintyg för varje månad hade dom visst inte fått så för någon vecka sen så fick mitt PO mig att skicka in alla sjukintygen igen men nu hade det inte heller kommit fram enligt dom. Det är helt vansinnigt vad allting fortsätter att tjorva. Försäkringskassan skickade ut blanketter jag skulle fyla i som inte kom fram till mig från början heller och nu får jag inte tag på folk på APM så jag kan ordna med sjukskrivningsintyg och få mina pengar. Mitt PO har försökt ringa dit idag också men alla är som bortblåsta trots att sekreteraren sa att min terapeut och läkare jobbade idag. Både kontorstelefonerna och mobilerna är avstängda. Aaaargh

Och varför ska det bli så just för mig, som inte orkar styra upp sånt här egentligen. Hahahaha, det är bara skrattretande.

Började garva när mitt PO sa att sjukintygen ändå inte kommit fram och hon också. Sugit värre alltså.

Hahaha, man måste ha lite humor ändå.

Har dessutom gått i ett helt år med försörjningstöd där dom räknat med att jag haft 300 kr i bostadbidrag varje månad som jag inte haft så jag har haft 300 för lite varje månad.

Hahahaha, tror jag håller på att bli galen. =) Nä men jag måste skratta åt det nu istället för att gråta för ska jag alltid gråta åt allt så bryter jag ihop, visserligen gjort några gånger men det är lättare att skratta åt det nu när jag har mitt PO som styr i allt och hjälper mig ta kontakt med folk. Är så lycklig över hjälpen jag har från henne. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Raderad
2009-09-24 18:48
#3

Usch, låter inte precis som det bästa som har hänt i ditt liv… men kämpa på, någon gång så vänder det, bara man har vilja att leva kvar, och allt som jag har käst från dig så låter det som du är en stark person!
Håller tummarna för dig!

Jag är inte den bästa på sånt här men hoppas du förstår att jag tänker på dig…

HannaM
2009-09-24 19:40
#4

Jadu.. jag vet inte vad jag ska säga… får ta till det enda jag kommer på, en JÄTTEBAMSEKRAM

Katarina
2009-09-24 20:02
#5

Ingen rolig sits du sitter i. Hoppas du får en okej kväll iaf, trots att det inte blev någon förfest.

Bergspuman
2009-09-24 21:17
#6

Jaa vad ska man säga liksom! Får ta fasta på det sista du skrev: slut på toapapper! Jag var så fattig en gång att jag inte heller hade råd att köpa toapapper. Men jag hade två spänn. Dem lade jag på ett toabesök på biblioteket och så snodde jag en toarulle därifrån och tog med hem. Då var jag lycklig - jag hade sparat ungefär en tia och jag skulle kunna sköta min badrumshygien tills det trillade ner pengar nästa gång!

Skönt att du har ditt PO just för att slippa styra med telefonsamtal, ordna läkarkontakter och allt det praktiska. Det kan ta kål på vem som helst att behöva dona med sånt. Ta du och vrid på musik och klunka lite vodka på egen hand, och ha lite fest ändå, man måste faktiskt leva också! Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: