Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2200 ggr
JohannaEkroth
2009-10-14 14:12

Utredningsbesked

Jaha, min utredare ringde mig =)

Jag har allt möjligt enligt utredningen…

Huvuddiagnos AS med drag av ADD, machosistiska beetenden, Borderline samt tvångshandlingar.

Ska och träffa henne och läkare på fredag…

IIIIIIK!!! Skäms

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
LenaR
2009-10-14 14:33
#1

Känns det bra att ha fått en diagnos? Ska man säga grattis? Grattis i så fall! (Låter lite konstigt, men det måste vara en lättnad att ha en diagnos?)

Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JohannaEkroth
2009-10-14 14:38
#2

#1 Det ÄR en lättnad! Det man nu länge har tänkt på och funderat och kämpat för. Det finns en anlidning. Oskyldig

Ett inre lugn.
Jag har äntligen landat.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LenaR
2009-10-14 14:39
#3

Skrattande


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Tavar
2009-10-14 15:45
#4

Kan tänka mig att det är skönt med en diagnos :) nu kan du ju iaf säga vad "felet" är istället för att försöka förklara problematiken. Nu behöver du ju bara säga att du har as med add-drag istället för att du har svårt med ditten och datten.

Vill med ha en diagnos, då jag tror det kommer föränkla saker och ting men jag får nog vänta ett tag till…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[aspie]
2009-10-14 20:11
#5

Är lite avis på dig nu Hanna. Kanske vi får samma diagnos snart Flört

flikkan77
2009-10-14 21:28
#6

Skulle vilja bli utredd ordentligt jag med. Det står bipolär i papprena men jag är lite tveksam till att det är det enda… Vet inte riktigt hur jag fick den diagnosen heller, eller av vem.

"You just have to belive…"

Annons:
JohannaEkroth
2009-10-15 02:00
#7

#4 Ja, det känns skönt att man har någonting att luta sig emot. Förut ville jag bara fly istället för att ta itu med problemet. Rynkar på näsan Varför måste du vänta? Står du i kö eller?

#5 Förstår det, Aspie! Tycker du borde ha fått din diagnos redan. Du behöver ju den!! Cool

#6 Hmm, tycker du borde få en riktig utredning. Kan du inte be att de skriver en remiss om en utredning? Flört

Hur som helst ska jag tillbaka på fredag och och träffa läkare och så så då ska jag fråga en massa. Och de lär få stå ut med tröga mig! Nu har jag rätt att vara trög!! Tungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tavar
2009-10-15 02:10
#8

#7 Jag gillar inte min spykolog så har missat massor med samtal och hon säger att hon inte kan läsa i de gamla papprena utan måste göra allt på nytt även om det bara är ett samtal jag missa (skulle egentligen dit en gång i veckan) >.<

Men är glad att det funkat för dig iaf :)

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

JohannaEkroth
2009-10-15 02:32
#9

Kan du inte byta psykolog? =(

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tavar
2009-10-15 02:46
#10

Klarar inte av att be om det själv, så ska be mina praktikhjälpare om det.. Det känns inte meningsfullt att gå dit när personkemin inte stämmer, när man känner sig åsidosatt och ovälkommen då man okuperar psykologens tid >.< Klart det slutar med att man inte går dit oavsätt hur dåligt man mår annars.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-10-15 10:33
#11

#7 Har bett om det och jag har frågat om de är säkra på min daignos men läkaren svarar bara lite undvikande på de frågorna. Ska fråga igen närjag träffa henne nästa gång. Fast det verkar inte bli förrän nästa år…

"You just have to belive…"

Tavar
2009-10-15 14:31
#12

Kan tänka mig detta internskämt på många mottagningar -_-'' "Äh, patienten klarar sig och om inte får vi iaf längre lunch!"

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Upp till toppen
Annons: