Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1811 ggr
Bromelia
10/8/09, 7:50 PM

Bra men skumt

Ja nu är jag tillbaka igen mer sällan än förut men tillbaka iaf. nu när jag vart frånvarande har jag haft en period där jag mådde mycket mycket dåligt, jag var aldrig glad, grät mig till sömns även att sambon var hemma sen blev det lite bättre Men nu vet jag inte riktigt

Jag känner väl egentligen inte att jag mår så dåligt som jag gjort under en längre tid, jag är glad men avtrubbad på något sätt… det känns som att varje dag är likadan även om jag egentligen aldrig gör samma saker 2 dagar i rad så är ändå känslan densamma på kvällen.

Hela mitt liv känns som en ända stor upprepning. och nu har jag iallafall gått och blivit kär i en katt.

en underbar liten knubbig katt på 4 år som söker ett nytt hem från djurhemmet, och denna underbara varelse kostar 1000:- som jag inte har.

sambon har dessutom blivit arbetslös så vi har inte heller råd att betala räkningarna heller…

Allt detta har gjort att värken i min kropp är värre än någonsin min ena arm känns som att jag skulle kunna amputera den bara för att slippa värken.

det enda förutom värken som framkommit är att mina "tvångssyndrom" blivit värre så nu kan jag nästan inte kasta någonting och jag törs knappt titta på något i affärerna

och hade detta varit i vanlig ordning så hade jag mått dåligt, blivit deppad och ledsen men det är jag inte. 

bara avtrubbad och lite känslolös oxå kanske…. jag kan inte riktigt ta till mig känslorna som vanligtvis hade funnits där, har aldrig kännt så här förut så det känns lite ovanligt.

vad är det som hänt? Har jag kommit till en annan slags depression? eller är detta som man ska känna?

Annons:
Tavar
10/8/09, 11:55 PM
#1

För mig är det så precis innan en djup svacka, ungefär som en förvarning, och det enda jag kan göra är att vänta ut den. Ibland kan jag styra undan svackan genom att resa bort till någon bekant eller liknande men det funkar inte alltid säkert. Prova att göra något mer drastiskt, möblera om hemma eller något liknande så det händer något nytt. Är åtminstonde värt att försöka!

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Bromelia
10/8/09, 11:58 PM
#2

tack för ditt tips tavar.

det skumma är att jag har haft en massa saker att styra med, en massa olika saker, har varit iväg på olika ställen som jag normalt inte åker till men ändå känns allt likadant…

ska fundera på det där med om möblering

Tavar
10/9/09, 12:01 AM
#3

#2 Jo, skulle ju kunna vara något mer vardagligt som ligger och gnager och då kan det hjälpa att ändra på något annat vardagligt. Ibland när jag mår dåligt på kvällen kan jag börja flytta på saker i mina hyllor bara för att känna att jag har mer struktur och förändring på saker och att det är Jag som bestämt att det är såhär det ska vara.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Bromelia
10/9/09, 12:03 AM
#4

#3 ska testa de någon kväll och se om det känns bättre

LenaR
10/9/09, 1:32 AM
#5

Kul iaf att se dej här igen Bromelia!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Bromelia
10/10/09, 12:37 AM
#6

tack så mycket lena

Annons:
Upp till toppen
Annons: