Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1925 ggr
EmmaG
10/7/09, 8:35 PM

Första kontakten, första mötet

Känner mig duktig som äntligen tagit mig i kragen och ringt VC för att få prata med en psykolog.
Inte va de tal om långa väntetider heller, fick tid redan imorgon! *gulp*
Det är första gången jag tar kontakt med psyk, så man blir lite nervös nu. Fast jag vet att det är bra, det är värt att se vad de ger.
Ett första steg taget mot ett friskare jag?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Allamej
10/7/09, 10:32 PM
#1

Det första steget är ju det viktigaste man tar…. ibland måste man ta det flera gånger men oavsett så är det en väldigt bra start :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Tavar
10/8/09, 3:05 AM
#2

Första steget är alltid det svåraste :P Efter det flyter det oftast bara på, antingen fortsätter man eller provar nå annan ^^

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

EmmaG
10/8/09, 10:09 PM
#3

Det gick bra förut idag. Va en rar liten tant jag fick prata med. Hon skulle prata med överläkaren imorgon om vad för behandlingsväg de skulle gå, men hon skulle vilja skicka mig till psykiatikern och prova KBT.
Så får se imorgon vad de kom fram till..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tavar
10/8/09, 11:39 PM
#4

#3 Går riktigt fort iaf O.O här försöker dom dra ut allt så mycket som möjligt även om det inte behövs

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

EmmaG
10/9/09, 12:14 AM
#5

#4 Kan ha o göra med att det är en nystartad VC sen 1 Okt?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tavar
10/9/09, 2:10 AM
#6

#5 Skulle det nog kunna :P dock är jag lite avis över hur fort allt sköts.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
EmmaG
10/9/09, 10:05 AM
#7

Nångång ska de göra de oxå ;-)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
10/28/09, 10:36 PM
#8

Uppdatering..
Har mina dagar. Några dagar det är det rätt så bra blandat med dagar som är.. ja, mindre bra kort sagt.
Var på första mötet igår iaf med min riktiga psykolog, det gick bra och det kändes bra med just denna herre. Var tveksam först till om jag skulle känna mig bekväm med att ha en manlig psykolog, men det kändes bra med han så..
Omtumlade möte, på en timme hanns med allt från aktuella händelser till en del saker från grundskolan.
Han ringde upp mig idag för att meddela att jag ska träffa en läkare nästa vecka för att få utskrivet nån medecin för att klara av ångesten kring sociala situationer i skolan, och har min andra träff med psykologen om 2 v.
Vet fortfarande inte vad som kommer hända, eller vad jag känner runt allt detta men nu händer det saker och jag har vårdkontakt vare sig jag gillar de eller ej typ.. *S*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: