Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2962 ggr
isa
9/22/09, 8:05 PM

dumma panikångest-igen

Jag är så himla trött på att flera gånger i månaden behöva bli så rädd i tunnelbanan att jag får panikångest. Jag har kämpat med det här sen år 2004 nu, och är det någonting jag inte blir kvitt med angående panikångesten, så är det när det händer i tunnelbanan. Jag är ju låst där, jag kommer ju inte ut. Jag kan inte lägga mig ner ( som jag helst vill göra vid en panikattack ) och jag kan inte slappna av.

Sen är jag livrädd för att jag ska få jätteont, för att jag spänner mig så himla mycket.

Idag "räckte" det med att en av dörrarna , tydligen inte kunde stängas igen. Han försökte stänga dörrarna 5 gånger. Femte gången gick alla dörrar igen. Vilket resulterar i att det sätts igång en hel del tankar i mitt huvud. Och när tågföraren skulle gå ut och kolla den trasiga dörren så lät han våra dörrar vara stängda. Fönstret jag satt vid gick inte att öppna. Kändes som jag skulle kvävas därinne i fukten och kvalmighetetn.

"Tänk om dörrfelet utlöser så att det blir något mera fel, som maskinfel eller strömavbrott"….. Och vid varje station så väntade jag på att det inte skulle fungera med dörrarna men det gjorde det.

Jag hinner tänka ut en hel alternativ resväg, vart jag kan stiga av , vilka bussar som går därifrån. Men jag åkte vidare.

Sen stiger jag på , den vanliga bussen från tunnelbanan, som går hem till mig. som är kokhet. Han hade värmen på därinne.! Han kanske trodde det var vinter. Blä! Värme vill jag inte ha när jag just haft en panikattack.

och framförallt vill jag inte sitta och trängas med en massa folk när jag får en panikattack.

Jag har åkt med bussarna hela vägen till och från stan förut när jag inte fick ha taxi-bilen ( färdtjänst ) längre. Men det tar 1½ timme. Nu tar det cirka en timme. Men ibland undrar jag om det inte är värt det.

Jag slutade åka med bussarna, när chauförren kom i ett ordentligt slagsmål med två killar. För busschauffören körde på deras fina bil.

Jag gillar inte heller omorganisationer. Det är därför jag jobbar i stan nu. Saknar när jag kunde gå och cykla till jobbet inom min egen kommun!

Nu sitter jag här med alla efterdyningar som ni vet, kan bli efter panikattacker. Men jag är ändå lättad över att äntiligen få vara hemma!

Mardrömsresor - Blä!

Annons:
isa
9/22/09, 8:06 PM
#1

Nämen fy, det var inte meningen att det skulle bli så långt inlägg. Behövde få skriva av mig bara.

kram isa

Verra88
10/13/09, 6:47 PM
#2

jag förstår dig. Är lika dant för mig mått så dåligt av deprission och ångest och panik atacker i många år nu, så imorgon kanske jag blir nlagd och jag är rädd men jag måste få hjälp med min sömn sover 3 timmar om natten sen måste jag sova på dagen istället. Orkar inte jobba enns 5 timmar. är så trött och nedstämd hela tiden. skakar på nätterna hela tiden.

hör röster ser demoner som jag kallar dem jag måste vara sjukligt sjuk. har haft så sen nov 06.. Inga medeciner eller behandlingar har hjälpt mot det heller.

Och nu sitter jag och har jätte ont i huvudet :( jag hatar att vara ute bland folk kan bli så förbannad då jag går på stan för att det e så mycket folk. Är så jobbigt

Jag vet inte vad man ska säga för att stötta någon var bra på det förr för att jag är en sån som vill hjälpa alla som mår as skit och dåligt, men det går inte bra längre då man själv mår dåligt..

Hoppas iaf att du ska börja må bättre snart med din  panik ångest

isa
10/13/09, 11:10 PM
#3

#2 Tack snälla du för ditt svar. Du hjälper mig mycket genom att svara och skriva. Jag hoppas du mår bättre snart och att de kan hjälpa dig när du blir inlagd. Fy vad jobbigt du verkar ha det. Jag har medlidande med dig.

Mvh isa.

Verra88
10/14/09, 12:07 AM
#4

Så lite så. Jag behöver ju också skriva av mig. Har själv medlinande för dig och andra. Hoppas också det ska hjälpa att bli inlagd, om dom nu lägger in mig imorgon det vet jag ju inte. men har skrivit mycket om hur jag mår osv i mitt anteckningsblock så orkar jag inte prata kan de få läsa där, så får det minnsan se att det inte står rätt till med mig.

Har du varit tvungen att vara inlagd någon gång?…

isa
10/16/09, 5:23 PM
#5

#4 Nej. Jag har aldrig varit inlagd för några psykiska problem. Hoppas du får bra och proffisionell hjälp nu!

kram isa

lakrits69
10/17/09, 1:13 PM
#6

Verra88!

Något som är jättebra är att du är medveten om att det är hallucinationer! Om man riktigt riktigt sjuk vet man inte om det.

Jag hade en granne i 6 år som var schizofren, paranoid med mera. Han pratade med utomjordingar och berättade för oss grannar att vi var tvunga att göra något åt "spindlarna" i tvättstugan.

När han använde sin medicin var det lugnt i huset, han var from som ett lamm, man märkte att han gick upp mycket i vikt och var lite håglös men snart var det kört igen och han började dricka, huuuu vilket aggresivt monster han blev! Det var ofta polis, ambulans, psyk fick komma på utryckning. Jag bodde inte i ett slumområde utan han hyrde sin mammas bostadsrätt och då är det mycket svårare att vräka. Och ingen vågade heller för den delen anmäla honom.

Hoppas verkligen att du får hjälp och omtanke via sjukvården!

Jätte bra att du har skrivit ned! Det gjorde jag innan jag skulle till familjerätten får hundra år sedan när jag hamnade i en vårdnadstvist.

Det är viktigt när man befinner sig ett kaos och behöver få ordning på pusselbitarna, allt bara snurrar ju! Att skriva hjälper både dig och dem att få rätsida på din situation så att de kan hjälpa dig fortare.

När familjrätten gick igenom mitt brev och tog kontakt med socialen ledde det bland annat till att det uppdagades att socialen hade varit hemma hos mig 5 ggr för att granska mig och att de hade inte varit hemma hos pappan en enda gång och ända var det han som hade misshandlat vårt barn. De hade nämligen bestämt sig för att jag var en umgångesabotör helt slentrianiskt!

Sådana kärringar kallar jag socialräpor!

Skriv igen och berätta hur det går!

Kram

Kram Lakrits

Annons:
Verra88
10/18/09, 12:56 PM
#7

Hej

Nu har jag iaf blivit sjuk skriven i 2 veckor. provar olicka sömnmedciner nu för att få sova mer. går till viss del bra. Somnar snabbare. Men känner inte att jag blir trött av sömnmedicinen men somnar iaf snabbare. Dock vaknar jag några gånger om natten men somnar om snabbt. Men det är störrande. vill inte vakna så på natten. Och Har varit jobbigt i veckan har fått prata med olickA läkare och man måste ju säga om allt om mina röster i skallen och det jag ser. Men säger bara att jag inte vill prata om det då det vill veta vad det säger. Tycker inte om att prata om det. Jobbigt då varenda läkare vill veta. Sen om självmordstankarna m.m Min kille blev helt chokad då han läste i läkar intyget att jag hade det.

Som att man inte begriper det då en som mått dåligt flera år iaf sen 06 skulle ha självmordstankar tycker jag nästan vore konstigt att man inte skulle ha det. Vet inte om jag vill lägga in mig en men blir allt värre får jag väll lov.. Men som sagt just nu provar jag olcika sömn mediciner och går på täta träffar på mobila teamet och får medicin och pratar jobbigt. men vad ska man göra tur att man e sjuk skrivern nu iaf ett tag.. till 28/10 e jag sjukskriven tills vidare….

Upp till toppen
Annons: