Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3084 ggr
David
9/26/09, 9:15 AM

Godmorgon 26/9

Tycker ni sover alldeles för mycket på den här sajten. Hur ska det här gå? Själv har jag hoppat över det här med sömn helt, är ju så totalt överreklamerat att sova. Oskyldig

Så, vad händer idag gott folk?

Själv tänkte jag mig in till djuraffären och handla en säck specialfoder till min bulimiker-katt. Men först ska vi se om min hjärna som varit igång lite för länge vill ge kroppen en signal att ta sig till duschen. Vi får väl se hur det går… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Katarina
9/26/09, 9:51 AM
#1

Jag ska på Bollmora akvarieförenings stora auktion! Hoppas på att få tag på lite roliga malar och annat. Auktionen är en stor "happening" i akvarievärlden häromkring, och det ska bli jätteskoj.

Dessutom har jag faktiskt ett "span" som jag hoppas dyker upp (ursäkta aforismen).

Har inte heller sovit mycket. Skippade seroquelen igår, eftersom jag ska köra långt idag och den gör mig lite okoncentrerad. Vet iofs inte om det är så hemskt mycket bättre att vara trött.

Hoppas din kisse mår bättre av det nya fodret (I/D?)

flikkan77
9/26/09, 10:38 AM
#2

Är ensam hemma idag och det är lite otäckt. Maken hjälper sin bror med att fixa taket på hans garage.

Tycker inte om att vara ensam hemma eftersom jag inte riktigt litar på mig själv och rösten jag hör.

"You just have to belive…"

David
9/26/09, 12:50 PM
#3

Hjärnan gav kroppen en signal, så jag har duschat och ska snart fara iväg…

#1. Så illa är det inte. Killen tuggar bara inte maten ordentligt, utan vräker i sig med jämna mellanrum. Så jag ska köpa RC Degestiv, med lite större bitar som han måste tugga ordentligt. Glad. Har snart fyra katter, och alla har olika torrisar, fast nu tänker jag blanda ihop allt i en tunna så får det vara lite av varje i varje matskål…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
9/26/09, 1:17 PM
#4

#2 Flikkan, hör du röster? Hoppas det är en snäll röst?

I kväll ska vi fira två femtioåringar bland kollegorna. Det ska bli roligt!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
9/26/09, 1:23 PM
#5

Lena, jag har en röst som kommer ibland och det är olika hur hon är. Kan även se henne i speglar och då kan hon ha olika utseenden lite beroende på vilket humör hon är på. Dessutom har hon iskalla fingrar som jag kan känna när hon rör mig.

Vet väl egentligen att hon inte finns, men för att inte finnas är hon otroligt verklig.

"You just have to belive…"

HannaM
9/26/09, 2:55 PM
#6

Idag händer att jag kollar på handboll när Jonathan spelar. Sen tänkte jag göra så lite som möjligt, kanske ta en vända med dammsugaren så jag slipper trampa på benbitarna från illrarnas måltider men annars vill jag mest sova egentlgien.

Annons:
flikkan77
9/26/09, 2:58 PM
#7

Har gått en promenad på 30 minuter med Fröken Saluki. Fast hon ville inte följa med de första 200 metrarna, fick gå och tjata på henne för hon bara vände och ville gå hem igen. Envisa hund!

"You just have to belive…"

Emelie-E
9/26/09, 4:28 PM
#8

Ska leka med en kompis idag och ikväll blir det kanske mys med en annan ^^

kerstinjo
9/26/09, 4:35 PM
#9

Ja, gonatt då, för nu ska jag lägga mig en stund. Dra ner mörkläggningsgardinen och "leka" att det är natt!

Ps. har ni ingen mörkläggningsgardin, så råder jag er att skaffa en. De är suveräna.

 Kerstin 

 

flikkan77
9/26/09, 5:54 PM
#10

Har en mörkläggningsgardin och drar ner persiennerna bakom för att få det riktigt mörkt. Annars kan ljuset komma in i springan mellan gardinen och väggen. Tycker om mörker!

"You just have to belive…"

David
9/26/09, 9:51 PM
#11

Kan upplysa damerna i #9 och #10 att nu äntligen börjar vi få det mörkt här uppe igen, efter ha haft ljust dygnet runt. Så nu är det bäcksvart ute, bara gatulysen ocn stjärnorna syns. Och vill jag kan jag dra ner persiennerna och få det totalmörkt här (vilket jag har, bara datorn är påslagen, underbart!!)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
9/26/09, 9:57 PM
#12

Är inte helt säker på att jag hade fixat att ha det ljust dygnet runt. Älskar vintermörkret! Det enda som är jobbigt här är att det är svårt att se om hunden har gjort det hon behöver på kvällen eller om hon bara låtsas… Hon vägrar göra något i koppel och hinna med att lysa med ficklampa går inte hela tiden.

"You just have to belive…"

David
9/26/09, 10:00 PM
#13

#12. Jag höll på att bli tokig, var nästan ljust dygnet runt när jag flyttade upp, funderade hur det skulle gå, var nästan påväg in till närmaste byggaffär för att köpa playwood-skivor och ett gäng spikar. Glad

Grannen här har någon lysanordning på hunden så hon ser den, och en liten ficklampa att kika med. (och ja, min närmaste, nyinflyttade granne har hund! Men den är rätt trevlig faktiskt, hälsar alltid och så, nästan som en katt Kerstin. Flört)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
9/26/09, 10:06 PM
#14

#13 Undrar om Fröken Saluki skulle acceptera att man hänger saker på henne. Möjligen om det går att sätta på täcket men det får inte röra sig. Då går hon inte. Envisa byracka!

Salukis brukar man säga är som en katt. Minj hälsar bara på väl utvalda personer. Bryr sig inte om så himlen skulle ramla ner. Tycker sämre om vatten än vad våra katter gör. Skulle aldrig få för sig att buffa och bröta… eller skälla på någon. Hälsar med en fin liten nospuff på handen eller ibland bara med en blick. Ligger helt i soffan och skulle aldrig få för sig att ligga på ett bart golv. Lyssnar när hon känner för det och äter bara det hon definitivt vill. Glad

"You just have to belive…"

David
9/26/09, 11:26 PM
#15

#14. Det låter lite spännande. Den här lilla lampan granntjejen fäst på hunden rör verkligen på sig, lite som en bjällra, fast den låter inte utan bara lyser.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: