Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1317 ggr
Tavar
2009-10-09 03:45

Strulande dator

Det är så extremt störnade när datorn börjar strula och man inte vet hur man ska fixa det, man frågar runt bland bekanta men ingen vet. Börjar kolla i manualer och söka på nätet men ingen hjälp där heller.

Nu har hela datorn börjat bråka då jag installera ett spel som Windows Vistas säkerhetsskydd inte gillar även fast det är gjort för att spelas i Vista >.< Får väll ta bort det om jag inte hittar felet någon gång.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Hawknestgrove
2009-10-12 18:31
#1

ja det är nog de bästa och kör en systemåterställning.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

JohannaEkroth
2009-10-12 18:37
#2

Vad heter spelet och vilket problem får du?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tavar
2009-10-12 18:48
#3

#2 Sacred 2, det ploppar hela tiden upp "en okänd enhet försöka komma åt datorn", spelet tabbar ur och ibland kraschar det och ibland försvinner tabben bara -_-'' Förutom det har vissa snabbknappar i spelet stängts av, som tex F12 och den knappen går inte att ändra ens inne i Options i spelet >.<

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

JohannaEkroth
2009-10-12 19:04
#4

#3 Har du patchat spelet efter du installerade det?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

moondancer
2009-10-12 19:43
#5

Testat att peta lite på brandväggen? Den kan ha fått för sig att spelet är farligt, men om du lägger till den i listan över tillåtna så ska det nog gå…förhoppningsvis  (gah,s vårt att försöka hjälp såhär på avstånd, hade varit lättare om man suttit vid din dator så man kunde testa sig fram)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Tavar
2009-10-12 20:04
#6

#4 Det har en patch från deras offeciella hemsida som tar bort visuella buggar som kan få spelet att krascha. Den är dessutom framtagen av företaget som gjorde spelet.

#5 Det står att det inte är något som blockerar spelet från att fungera och vet inte hur man pillar riktigt med brandväggen tyvärr :/ jag och vista är inte bästa vänner precis.. En sak är säkert, när jag skaffar en egen dator ska jag inte ha vista >.<

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
JohannaEkroth
2009-10-12 20:16
#7

Har du installerat aööa patchar från 2.40-2.43?

Vilket språk har du på spelet?

Har du provat att stänga alla program som körs innan du startar spelet?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2009-10-12 20:23
#8

Funderade på tangentbordet… Är det installerat med drivare och så?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tavar
2009-10-12 21:07
#9

#7 Har ingen crack som fungerar till de senaste patcharna då jag inte har någon skiva

Har den på engelska

Stänger alltid alla andra program när jag ska spela

#8 Vad menas med det?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

JohannaEkroth
2009-10-12 22:27
#10

Spelet ska kunna spelas utan skiva utan att behöva crackas enligt GameCopyWorld. Nu vet ju inte jag varför du spelar utan skiva, men jag antar att det är jobbigt att behöva byta skiva varje gång man växlar spel. Tungan uteFoten i munnen 

Här är en sida med lite patchar. Om det är UK eller US verisionen du ha på spelet kanske den kan hjälpa dig.
http://www.ausgamers.com/files/browsegame/html/3/3231

Jag tänkte bara om du har ett "avancerat" tangentbord som behöver drivrutiner. Det brukar isådanafall finnas på tillverkarens hemsida om det behövs. Själv har jag ett Logitech G15 tangentbord med en smart knapp som låser Windowstangenten så man kan inte flyga ur ett spel när man spelar.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tavar
2009-10-13 00:26
#11

Jag har en bärbar så använder bara dom tangenterna :/ dock är det bara F9 och F12 som bråkar märkte jag nu sist jag spelar men F9 fungerar till och från. Min dator uppfyller kapacitetskraven de har och fungerar perfekt bara man drar ner grafiken på minimum för annars så måste den ladda mycket mer och då hackar spelet.

Men funderar på att försöka få tag i en bättre dator med ordentligt tangentbord och vänta med att spela tills jag har en egen skiva (har installerat från en kompis) :/ är ett spel som är värt att vänta på iaf

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Upp till toppen
Annons: